budoucnost elektromobility je pro vw v německu | Aktuality | autoweek.cz

Budoucnost elektromobility je pro VW v Německu

Budoucnost elektromobility je pro VW v Německu

18.11.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Koncern Volkswagen se chce stát světovou jedničkou na trhu vozidel s elektrickým pohonem. Kromě Číny budou investice do vývoje elektromobility, digitalizace a nových služeb mobility směřovat především do Německa. Důležitou roli v těchto plánech ale bude mít i Škoda Auto.
Ve Wolfsburgu se sešla dlouho očekávaná schůzka dozorčí rady koncernu Volkswagen AG. Rozhodovalo se při ní o nasměrování investic pro příštích pět let. Z celkového objemu investic ve výši 72 miliard eur skupina VW AG vynaloží 34 miliard eur do nových technologií, a to nejen do elektromobility, ale také do nových služeb mobility, autonomního řízení a digitalizace. Jen v Číně Volkswagen vynaloží na podporu projektů elektromobility 10 miliard eur.
 
Generální ředitel VW CEO Matthias Müller k tomu prohlásil: „Dohodli jsme se na vytvoření podmínek pro to, aby se Volkswagen do roku 2025 stal číslem jedna ve světě v elektrické mobility. Máme k tomu potřebné finanční zdroje, zkušenosti i talent. Budoucnost elektromobility je v podstatě v Německu a Volkswagen je pro to tím pravým místem.“
 
Do saského Cvikova bude směřovat miliarda eur, aby zde byl vybudován hlavní výrobní závod pro výrobu elektromobilů využívajících novou platformu MEB. Do vývoje trakčních akumulátorů v dolnosaském městě Salzgitter bude investováno 200 milionů eur. Předseda vlády Dolního Saska Stephan Weil, který je současně členem dozorčí rady automobilky, po jednání uvedl, že centrum vývoje elektromobilů zůstane ve Wolfsburgu.
 
Naprostá centralizace vývoje a výroby vozidel s elektrickým pohonem do Německa s výjimkou samostatného vývoje v Číně znamená popření zásad, které ještě nedávno současné vedení koncernu hlásalo. Ze 34 miliard eur je 22,8 miliardy určeno výhradně pro mateřskou značku Volkswagen a její německé vývojové a výrobní provozy. Pro Českou republiku je ale důležité, že jedinou výjimkou bude představovat Škoda Auto.

 
Pro naplnění tohoto plánu dojde k realizaci následujících změn:
- Závod ve Cvikově bude transformován pro výrobu vozidel s čistě elektrickým pohonem. Kromě modelové řady VW I.D. se zde budou vyrábět elektrické automobily pro značky Audi a Seat.
- Značka Škoda bude v České republice vyrábět vlastní dva vozy s plně elektrickým pohonem.
- Výroba kompletní modelové řady Passat se od konce roku 2018 soustředí v Emdenu a celá modelová řada Golf nové generace (Golf 8) se soustředí do Wolfsburgu (kombi Golf Variant se zatím vyrábí ve Cvikově).
- Celkově je pro německé závody určeno 2,9 miliardy do Wolfsburgu, 1,1 miliardy do Emdenu, 1,5 miliardy do Kasselu, 750 milionů do Braunschweigu a přes 800 milionů do Salzgitteru.

 
Generální ředitel Matthias Müller už dříve oznámil, že Volkswagen investuje do elektromobility do roku 2030 20 miliard eur aby do roku 2025 skupina uvedla na trh nejméně 80 nových vozidel s elektrickým pohonem, z čehož má být 50 čistých elektromobilů a 30 plug-in hybridů, a do roku 2030 už to bylo 300 modelů. Do roku 2025 Volkswagen chce dosáhnout toho, aby čtvrtina všech prodaných vozů měla elektrický pohon, což při plánovaném zvýšení celkového objemu prodeje ke hranici 12 milionů vozidel znamená prodej tří milionů elektromobilů za rok.
 
  • Budoucnost elektromobility je pro VW v Německu
  • Budoucnost elektromobility je pro VW v Německu
  • Budoucnost elektromobility je pro VW v Německu
  • Budoucnost elektromobility je pro VW v Německu
  • Budoucnost elektromobility je pro VW v Německu