bulharské motor city se již stalo skutečností | Aktuality | autoweek.cz

Bulharské Motor City se již stalo skutečností

Bulharské Motor City se již stalo skutečností

22.02.2012 | | Aktuality

V Bulharsku byla v továrně Litex Motors oficiálně zahájena výroba čínských automobilů Great Wall. Bulharsko si splnilo sen a po 16 letech se vrátilo mezi výrobce osobních aut. Zprávu o tom nám poslal president AutoBest Ilia Seliktar.

V Bulharsku byla oficiálně zahájena výroba v automobilce produkující automobily značky Great Wall. Oficiálního zahájení výroby v továrně Litex Motors poblíž Loveče na severu Bulharska (asi 150 km od Sofie) se zúčastnili ministerský předseda Bojko Borisov, ministr hospodářství Traičo Traikov, velvyslankyně Číny v Bulharsku paní Wang Feng John a paní Wang Fengying, presidentka a nevyšší výkonná představitelka čínské automobilky Great Wall Motor (GWM).

„Dlouho očekávaný sen o domácí výrobě automobilů v Bulharsku se již stal skutečností,“ řekl při oficiální události výkonný ředitel Litex Motors Ilja Terziev. Auta se v Bulharsku nevyrábějí od roku 1996, kdy skončila licenční produkce vozů Rover Maestro.

Terziev poděkoval všem, kteří se podíleli na vybudování továrny a vyjádřil přesvědčení, že vysoká kvalita vozů Great Wall splní očekávání evropských spotřebitelů.

Výrobní závod Litex Motors, který je první továrnou vyrábějící auta Great Wall v Evropské unii, vede tým mladých Bulharů. Podle Terzieva vozidla značky Great Wall vyhovují všem legislativním požadavkům Evropské komise. Výrobky ze závodu Litex Motors budou určeny především pro místní trh ale i další evropské trhy.

Výrobní závod společnosti Litex Motors je úplně nový. Byl vybudován v rámci rozsáhlého projektu. Hlavním investorem bude v příštích dvou až třech letech především bulharská společnost Litex. Celková částka dosáhne hodnoty 100 milionů eur.

Výstavba továrny začala po podepsání smlouvy o spolupráci mezi společnostmi Litex Motors a Great Wall Motor na podzim 2009. Dohodu tehdy podepsali i čínský vicepresident Xi Jinping a bulharský premiér Bojko Borisov. O dva roky později, v listopadu 2011, továrna vyrobila první vůz z testovací série. Produkce má plnit nejvyšší standardy kvality v rámci automobilového průmyslu. Otevřením továrny byla zahájena sériová výroba bulharských automobilů pro domácí i zahraniční trhy.

Továrna Litexu Motors v současnosti zaměstnává 120 lidí, přičemž operátoři na lince mají v průměru jen 19 let a inženýři jsou v průměrném věku 25 let. Součástí týmu vedení jsou zahraniční poradci a manažeři se zkušenostmi při výrobě a prodeji předních automobilových značek. Při plné výrobní kapacitě se předpokládá, že téměř 2000 lidí bude vyrábět 50 000 vozů ročně. Pro letošní rok je cílem sestavit a prodat 2000 aut.

Výrobní program budou tvořit tři modely - kompaktní Voleex C10, SUV Hover H5 (také se označuje Haval) a pick-up Steed (prodává se i pod jménem Wingle). Pro zážehové motory se připravuje i varianta na CNG a ve spolupráci s nizozemskou firmou Vialle se budou dělat i přestavby na LPG.

Great Wall má v Bulharsku 13 prodejních míst. Od zahájení prodeje v září se tam prodalo 200 vozů dodaných z Číny. Vozy Great Wall se v Bulharsku prodávají s pětiletou zárukou.

Automobilka Great Wall vloni vyvezla 83 000 vozů, které nabízela ve 120 zemích světa.

  • Bulharské Motor City se již stalo skutečností
  • Bulharské Motor City se již stalo skutečností
  • Bulharské Motor City se již stalo skutečností
  • Bulharské Motor City se již stalo skutečností
  • Bulharské Motor City se již stalo skutečností
  • Bulharské Motor City se již stalo skutečností
  • Bulharské Motor City se již stalo skutečností
  • Bulharské Motor City se již stalo skutečností
  • Bulharské Motor City se již stalo skutečností
  • Bulharské Motor City se již stalo skutečností
  • Bulharské Motor City se již stalo skutečností