chytré telefony mění způsob nákupu aut | Aktuality | autoweek.cz

Chytré telefony mění způsob nákupu aut

Chytré telefony mění způsob nákupu aut

19.11.2012 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Průzkum konaný v USA ukázal, že uživatelé mobilních zařízení při nákupu auta jsou mladí a bohatí.

 

Podle průzkumu uskutečněného on-line automobilovým webem Cars.com jsou ti, kteří využívají mobilních zařízení při nákupu auta mladší, bohatí a je velká pravděpodobnost, že si nové auto koupí. "Mobilní zařízení naprosto změnila způsob, jakým spotřebitelé nakupují," říká Sharon Knitterová, ředitelka Cars.com.

Průzkum uskutečněný mezi více než 1600 občany Spojených států, kteří si v nedávné době koupili automobil nebo o tom uvažují, naznačil jak a kdy zákazníci užívají své chytré telefony a počítačové tablety, a to včetně situací, kdy už jsou v prodejně.

"Není žádným tajemstvím, že mobilní přístroje zcela mění způsob nakupování," říká Sharon Knitterová. Dodává však, že to, co se s nárůstem mobilních přístrojů nezměnilo, je důležitost zvládat základní zásady správného chování při prodeji vozu.

Mezi účastníky průzkumu bylo 40 % lidí ve věku do 34 let. Zhruba 75 % z nich se zajímá o koupi nového vozu. Téměř 80 % z nich uvedlo, že roční příjem jejich domácnosti převyšuje 50 000 dolarů. Většina z nich si buď v nedávné době koupila nebo se chystá koupit vozidlo v ceně mezi 20 000 až 40 000 dolary s průměrnou cenou 28 419 dolarů.

Uživatelé chytrých telefonů, kteří tvořili 83 % respondentů, převážně používá mobilní aplikace. Uživatelé tabletů, kterých bylo 28 %, dávají přednost přístupu na webové stránky. Avšak použití obou typů není obecně vyloučeno.

Mezi aktivity lidí využívajících mobilní zařízení při nákupu automobilu patří nejvíce prohlížení fotografií (77 %), hledání informací o prodeji (76 %), čtení recenzí od odborníků a spotřebitelů (74 %), srovnávání cen vozidel (71 %), vyhledávání seznamů vozidel (67 %) a čtení recenzí o prodejcích (51 %). Velmi často si vyhledávají srovnávací informace a studují jiné nabídky dokonce i když jsou už v prodejně a prohlížejí si nabízené auto.

Takto rozšířené a časté používání "znamená, že špatná propagace, nesprávné kontaktní informace a stížnosti spotřebitelů na kupujícího v případě, že kupující využívá mobilní zařízení, velmi negativně zapůsobí na ostatní a obrátí jejich pozornost jinam," říká Knitterová.