citroën ami: ideální řešení pro postkoronavirový svět | Aktuality | autoweek.cz

Citroën Ami: ideální řešení pro postkoronavirový svět

Citroën Ami: ideální řešení pro postkoronavirový svět

20.05.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Citroën zahájil prodej elektricky poháněného městského dopravního prostředku Ami. S reakcí na zahájení prodeje je spokojen. Zdá se, že se Ami může stát vyvoleným řešením dopravy ve velkých evropských městech nejbližší budoucnosti.
Od 11. května lze Ami objednávat online. O týden později Citroën hlásí prodej 200 těchto elektrovozítek, přičemž 30 % objednávek se týká nejdražších verzí My Ami Pop a My Ami Vibe. Uvedených 200 kusů se může zdát málo, ale ve skutečnosti to vůbec není špatné pro vozidlo dostupné pouze online jež dosud ještě nebylo možné vidět v prodejnách Citroënu ani partnerských obchodech s elektronikou Fnac a Darty. V těch se Ami bude také prodávat v reakci na skutečnost, že ve Francii se většina skútrů s elektrickým pohonem prodává právě zde.

Načasování zahájení prodeje Ami se v kontextu s  diskusemi o podobě dopravy ve městech v době po uvolnění omezení kvůli pandemii koronaviru zdá být perfektní. Když nám Citroën vozítko Ami na konci února představoval, nikdo nemohl předvídat, jak se během pár týdnů podmínky života v evropských velkoměstech promění. Ami byl představen tehdy představen jako řešení dopravy především pro ty nejmladší. Pak se epidemie koronaviru se přehnala Evropou a zanechala po sobě hospodářskou krizi. V době omezení se pozornost zaměřila na online prodej prakticky všeho včetně automobilů. A Ami je nejen průkopníkem nové formy bezemisní dopravy, ale také pro něj bylo od začátku plánováno, že si jej zájemci mohou objednat z pohodlí domova online. Dokonce může být za poplatek 200 eur doručen přímo do domu!

Koronavirus na jednu stranu ukázal význam používání soukromého vozidla, ale současně dal bojovníkům za zelenou budoucnost argument menšího znečištění ovzduší ve městech bez dopravy (byť především s ohledem na množství pevných mikročástic to není pravda). V tomto kontextu se ukazuje Ami jako ideální řešení individuální městské dopravy. Jde o dopravní prostředek na pomezí mezi skútrem a vozidlem nevyžadujícím řidičský průkaz pro automobil. Ve srovnání s prvním je bezpečnější a s uzavřenou karoserií poskytuje větší komfort. Ve srovnání s druhým je mnohem levnější, obratnější a pro parkování si vystačí s prostorem jen o málo větším než motocykl. Samozřejmě se ovšem od Ami nedá čekat bezpečnost automobilu - nejsou zde airbagy a o crashtestech se nemluví.

S dojezdem 75 km Ami bohatě splní potřeby běžných jízd po městě a dobíjení je snadné, protože vůz je jako pračka nebo lednička vybaven zabudovaným kabelem pro připojení do běžné zásuvky 230 V, z níž se plně nabije za tři hodiny.

Přitažlivost Ami podtrhují agresivní ceny s možností získat dvou-, tří- nebo čtyřletý nájem s cenou od 19,99 eur (550 Kč) měsíčně (při složení zálohy 3351 eur/92 000 Kč). Pokud zájemce dává přednost koupi, tak ve Francii se po odečtení státní dotace 900 eur (25 000 Kč) prodává za 6000 eur (165 000 Kč). Za příplatek od 400 eur (11 000 Kč) se dají získat sady pro personalizaci vozítka, které se dodává v jediném světle modrém odstínu.
  • Citroën Ami: ideální řešení pro postkoronavirový svět
  • Citroën Ami: ideální řešení pro postkoronavirový svět
  • Citroën Ami: ideální řešení pro postkoronavirový svět