citroën c4 v nové podobě | Aktuality | autoweek.cz

Citroën C4 v nové podobě

Citroën C4 v nové podobě

21.02.2015 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Citroën uvedl na český trh modernizovanou podobu modelu C4. Nepřichází s revolučními změnami, ale s modernějším výrazem a novou technikou. Změny se dotkla především pohonných jednotek, což bylo vyvoláno novou legislativou, a užitečné změny najdeme i v interiéru.
Citroën C4 druhé generace, využívající platformu PSA PF2, byl na trh uveden v roce 2010 a doposud se jej v továrně v Mylhúzách ve Francii vyrobilo více než 450 000 kusů. V České republice se jich prodalo 4185 kusů (z toho 728 vozů v roce 2014).
 
Rozměry vozu se nezměnily: délka 433 cm, šířka 179 cm a výška 149 cm. S rozvorem 261 cm má zadní dělenou lavici a objem zavazadlového prostoru 408 l. Nová podoba Citroënu C4 nabízí nový výraz díky novým světlometům s denními světly s LED diodami a 3D efektem.
 
Interiér získal nové čalounění a přístrojová deska se zjednodušila. Hlavní inovací je nový dotykový 7“ displej. Ten vizuálně odlehčuje palubní desku a spojuje několik funkcí. Navigace umožňuje pohled z ptačí perspektivy a zobrazení omezení rychlosti a dopravní informace. Dále je zde ovládání rádia a připojených přenosných přístrojů a hands free s Bluetooth. Displej také umožňuje nastavení některých parametrů vozu. K dispozici je zde i funkce mobilního připojení díky Citroën Connect Box, která umožňuje nouzové a asistenční volání s lokalizací vozu, poskytuje službu virtuální servisní knížky s nabídkou servisů MyService a nabízí rady pro ekologické řízení Eco Driving.
 
Motory poslední generace - zážehové tříválcové motory PureTech a vznětové motory BlueHDi - splňují emisní normu Euro 6. Ve spojení se systémem Stop & Start a pneumatikami s velmi nízkým valivým odporem dosahují nízkou spotřebu: od 3,3 l/100 km (emise 86 g CO2/km) ve verzi BlueHDi 100 S&S s přímo řazenou převodovkou a 4,8 l/100 km (110 g CO2/km) ve verzi PureTech 130 S&S se samočinnou převodovkou EAT6.

Přeplňovaný motor PureTech 130, postavený na základě tříválců řady PureTech, je opatřen turbodmychadlem nové generace s vysokým výkonem a centrálním vysokotlakým přímým vstřikováním benzinu (200 bar). Vznětové motory BlueHDi 100 a BlueHDi 100 S&S vycházejí z verze 1,6 l HDi Euro 5, k níž se ve verzi Euro 6 uskutečnily dvě velké úpravy: zlepšení interní účinnosti motoru a snížení mechanických ztrát.

Motory BlueHDi s objemem 1 560 cm3 dosahují maximálního výkonu 73 kW (100 k) při 3750/min (Blue HDi 100) a 88 kW (120 k) při 3500/min (BlueHDi 120). Při otáčkách 1750/min je dosaženo točivého momentu 254 N.m u motoru BlueHDi 100 a 300 N.m u motoru BlueHDi 120 S&S. Použití AdBlue umožňuje použití vyšších pracovních teplot, které jsou provázeny vyšší produkcí NOx. Motor pracuje efektivněji, neboť nepotřebuje seškrcení výkonu jako u jiných systémů snižujících emise NOx.
 
V nabídce jsou systémy usnadňující řízení, jako jsou asistent pro rozjezd ve svahu (Hill Assist), protiprokluzový systém Intelligent Traction Control, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu AFIL a ultrazvukový systém sledování mrtvého úhlu.
 
V základní verzi Life s původními světlomety je i klimatizace. Základní cena s motorem 1,2 PureTech 110 je 349 900 Kč. Dovozce ale předpokládá prodej především lépe vybavených variant, především (80 %) úrovně Feel s novými světlomety a rádiem. Základní zaváděcí cena prop verzi s motorem 1,2 PureTech 110 je 364 900 Kč. Nový displej 7“ je standardně ve výbavě Feel Edition. Standardně se na vozy poskytuje prodloužená pětiletá záruka EssentialDrive. Pro C4 se nabízí i finanční služba Relax resp. Relax Plus, což je operativní leasing resp. Full Service operativní leasing pro soukromníky na 24 měsíců/40 000 km nebo 36 měsíců/60 000 km.
  • Citroën C4 v nové podobě
  • Citroën C4 v nové podobě
  • Citroën C4 v nové podobě
  • Citroën C4 v nové podobě
  • Citroën C4 v nové podobě
  • Citroën C4 v nové podobě
  • Citroën C4 v nové podobě
  • Citroën C4 v nové podobě