citroën uvádí nový citroën c3 | Aktuality | autoweek.cz

Citroën uvádí nový Citroën C3

Citroën uvádí nový Citroën C3

29.11.2016 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Nová generace modelu C3 představuje první krok k proměně značky a ukazuje její nové směrování. Citroën C3 je vybaven nejnovějšími technologiemi mobilního připojení, ve světové premiéře se ve voze objevuje ConnectedCAM Citroën, full HD kamera, díky níž je možné sdílet fotografie a videa.
Pětidveřový hatchback s délkou jen 399 cm a rozvorem 254 cm v sobě nese všechny typické rysy vozů Citroën. Používá modulární platformu PSA EMP1 jako např. Citroën C4 Cactus nebo Peugeotu 208. Důležitou rolí nové C3 je i posílení image značky tím, že jí nabídkou nejnovější techniky učiní modernější a atraktivnější. Nová C3 je také prvním Citroënem, který nemá svou obdobu u značky DS.
 
Citroën C3 se představil v roce 2002, kdy také získal ocenění AutoBest. V roce 2010 přišla druhá generace. Celkem se za 14 let prodalo 3,5 milionu kusů. V České republice bylo dodáno 19 000 těchto vozů. Nyní přichází na trh třetí generace, která se vyrábí na Slovensku v Trnavě.
 
Konec dlouhého čekání
S novou generací C3 značka Citroën otevírá novou kapitolu, v níž nejen přijde s novými modely pro všechny segmenty, ale současně nabídne i související nové služby. Ve snaze být co nejvíc v kontaktu se zákazníky a reagovat na jejich potřeby i připomínky vznikl projekt Citroën Advisor. Prostřednictví webových stránek Citroën shromažďuje názory svých klientů a jejich zkušenosti s prodejci, vozy i servisem. Už rok služba citroen-advisor.cz funguje i v České republice.
 
„Dnes končí naše dlouhé, téměř tříleté čekání od představení modelu C4 Cactus bez zcela nového modelu. Nová generace C3 nám pomůže znovu se prosadit v Evropě i u nás. Nový vůz naplňuje racionální očekávání našich klientů a přitom působí na jejich emoce. Věřím, že s ním dokážeme oslovit jak naše stávající zákazníky s velkým podílem žen ale získáme i nové z řad mladých kupujících. Naším cílem přitom není být nejlevnější na trhu. To je krátkodobé řešení následované cestou do pekel. Naším cílem pro rok 2017 je prodej 1000 vozů, ale raději bychom co nejdřív dosáhli prodej okolo 150 aut měsíčně,“ řekl nám při představení novinky ředitel Citroënu v ČR František Neuman.
 
Možnosti personifikace
Velký důraz u Citroënu kladou na možnosti personifikace vozu. Zákazník si může zvolit vnější vzhled od modernějšího nebo dynamického až po klasičtější, zatímco interiér může být útulnější nebo dynamičtější a techničtější. C3 je k dispozici ve dvoubarevné verzi s devíti devíti odstíny laku karoserie a třemi odstíny střechy, které ladí s dalšími barevnými prvky na karoserii. Pro interiér se kromě standardní podoby nabízejí tři alternativní s odlišnými barvami i povrchovými materiály.
 
Podobně jako u modelu C4 Cactus se i na nové generaci C3 objevují ochranné prvky Airbump (Citroën za ně získal cenu TechnoBest 2014) z termoplastického alifatického polyuretanu, které chrání před běžnými zdroji poškození. Pro C3 se ovšem dodávají jen jako příslušenství nebo jako součást nejvyšší výbavy Shine. Mají i menší rozměr, takže se jedná především o designový prvek.
 
Unikátní kamera ConnectedCAM Citroën
Důležitou roli hraje i jízdní komfort, což je parametr, jímž se Citroën chce odlišovat od jiných mainstreamových značek. K tomu zde dopomáhá nový posilovač řízení, zajišťující velmi přesnou a rychlou odezvu. C3 je velmi obratný vůz s průměrem otáčení 10,7 m. Sedadla jsou široká a pohodlná (byť s krátkým sedákem). Zavazadlový prostor s objemem téměř 300 l je velký, byť trochu na úkor prostoru na zadních sedadlech.
 
Rychle reagující kapacitní dotykový 7" displej ve středu přístrojové desky v sobě soustřeďuje většinu ovládacích prvků vozu. Díky tomu bylo možné odstranit veškeré přebytečné ovladače. K dispozici zde je i nová 3D on-line navigace TomTom dodávaná s pětiletou aktualizací zdarma.
 
Světovou novinkou je integrovaná full HD kamera ConnectedCAM Citroën s úhlem záběru 120° a vestavěným GPS modulem. Kamera je vybavena 16 GB pamětí, umožňující fotografovat nebo nahrávat až 90 s dlouhá videa. Ovládá se tlačítkem a snímky či videa lze přímo sdílet přes mobil nebo si je uchovávat.
 
Tříválce PureTech i turbodiesely BlueHDi
Pro C3 se nabízí nejnovější generace zážehových tříválců 1,2 PureTech 68 a 82 s výkony 50 a 60 kW a turbodieselů BlueHDi 75 (Stop & Start) a 100 (Stop & Start), všechny s přímo řazenými převodovkami. Od května 2017 se bude dodávat i zážehový motor 1,2 PureTech 110 (Stop & Start) s výkonem 81 kW kombinovaný s automatickou převodovkou EAT6 s měničem momentu, nahrazující dosud používané robotizované. Citroën ve spolupráci s organizací T&E zveřejňuje pro své vozy i spotřebu pohonných hmot změřenou při reálném provozu se zátěží, se zapnutou klimatizací atd.
 
Unikátní je nabídka asistenčních systémů dodávaných už v základní výbavě Live (tempomat, výstraha před únavou řidiče, výstraha před opuštěním jízdního pruhu AFIL, systém rozpoznávání dopravních značek, pomoc při rozjezdu do svahu). V té je standardem i palubní počítač, centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna a asymetricky dělená opěradla zadních sedadel. Kupodivu ale je zde jen příprava na rádio. Základní zaváděcí cena takto vybaveného vozu s motorem 1,2 PureTech 68 je 244 900 Kč, s turbodieselem 1,6 BlueHDi 75 (Stop & Start) 314 900 Kč.

Citroën C3 je jedním z pěti finalistů ankety AutoBest 2017.
 
  • Citroën uvádí nový Citroën C3
  • Citroën uvádí nový Citroën C3
  • Citroën uvádí nový Citroën C3
  • Citroën uvádí nový Citroën C3
  • Citroën uvádí nový Citroën C3
  • Citroën uvádí nový Citroën C3
  • Citroën uvádí nový Citroën C3
  • Citroën uvádí nový Citroën C3
  • Citroën uvádí nový Citroën C3
  • Citroën uvádí nový Citroën C3