dobíjecí stanice siemens u mercedesu ve stodůlkách | Aktuality | autoweek.cz

Dobíjecí stanice Siemens u Mercedesu ve Stodůlkách

Dobíjecí stanice Siemens u Mercedesu ve Stodůlkách

24.02.2022 | Rybecký Vladimír | Aktuality

První dobíjecí centrum pro nákladní automobily v ČR v areálu společnosti Mercedes-Benz Trucks Česká republika v pražských Stodůlkách využívá dobíjecí technologii Siemens.
Společnost Siemens dodala dobíjecí centrum pro nákladní vozidla s elektrickým pohonem, které bylo otevřeno v areálu společnosti Mercedes-Benz Trucks Česká republika v pražských Stodůlkách.
 
Mercedes-Benz Trucks Česká republika se tak připravuje na uvedení elektricky poháněných nákladních vozidel Mercedes-Benz eActros, eEconic a Fuso eCanter na český trh. Jedná se o vůbec první dobíjecí centrum specializované pro nákladní vozy v České republice. Dobíjení zde zajišťuje stanice Sicharge D o výkonu 300 kW.
 
Vedle dobíjecí stanice dodal Siemens na klíč také kompletní infrastrukturu, tedy trafostanici včetně rozvaděčů vysokého napětí (typ Siemens 8DJH), nízkého napětí a transformátoru 1000 kVA, který je kapacitně připraven na rozšíření dobíjecího centra. Součástí dodávky byla také nízkonapěťová a vysokonapěťová kabeláž a veškeré související stavební práce.
 
„Vybudování první specializované dobíjecí stanice pro nákladní vozidla ukazuje potenciál, který tyto ekologické vozy mají, a to především v městském a příměstském rozvozu zboží a zásilek. Je to další důležitý rozměr české elektromobility, která se doposud soustředila především na budování dobíjecí infrastruktury pro osobní elektromobily, případně pro MHD,” říká projektový manažer ve společnosti Siemens Martin Panáč.
 
Dodaná dobíjecí stanice o výkonu 300 kW disponuje 2 kabely s CCS konektory a nabízí tzv. dynamické rozložení výkonu, při kterém se stanice řídí potřebami připojených vozidel.
 
„V případě paralelního dobíjení dvou vozidel dojde k automatickému sdílení dostupného výkonu podle individuálních potřeb, což optimalizuje dobu dobíjení a plně využívá instalovaný výkon. Stanice např. dokáže souběžně nabíjet dva vozy výkonem 2x 150 kW nebo jeden výkonem 300 kW. Maximálního dobíjecího výkonu 300 kW pak lze dosáhnout s využitím CCS konektoru připojeného na chlazený kabel,“ vysvětluje Martin Panáč.
 
Dobíjecí stanice Sicharge D je vybavena širokou škálou možností. Vedle dynamického přístupu k dobíjení, při kterém stanice rozpozná individuální potřebu dobití a následně zajistí optimální dobu dobíjení, se stanice opírá o nejvyšší účinnost ve své třídě (až 96 %), vysokou odolnost proti zkratu, maximální napětí až 1000 V, maximální proud až 500 A nebo otevřenou OCPP komunikaci.
 
Stanice je výrazně orientována na uživatele - její kompaktní design šetří místo, 24“ dotykový displej usnadňuje orientaci při ovládání a zajistí snadnou integraci personalizovaného obsahu. Nechybí vysoká ochrana proti vandalismu IK10 a venkovní krytí IP54.

  • Dobíjecí stanice Siemens u Mercedesu ve Stodůlkách
  • Dobíjecí stanice Siemens u Mercedesu ve Stodůlkách
  • Dobíjecí stanice Siemens u Mercedesu ve Stodůlkách