elektrický renault r5: připraven být úspěšný | Aktuality | autoweek.cz

Elektrický Renault R5: připraven být úspěšný
08.09.2021 | Rybecký Vladimír | Aktuality
Elektrický Renault 5, který byl virtuálně představen na začátku roku v podobě konceptu, poprvé veřejně debutuje na mnichovském veletrhu IAA 2021. V sériové podobě si na něj ale počkáme do roku 2024.
Na mnichovském veletrhu IAA letos není moc těžké vzbudit pozornost. Skupina Renault v tomto ohledu kraluje, protože předvádí hned tři potenciální prodejní esa - plně elektrický MéganE E-Tec 100% electrique, Dacii Jogger jako jedinou významnou novinku celé výstavy bez elektrického pohonu a sériové podobě hodně blízký koncept Renault 5 s elektrickým pohonem.
Zatímco Dacia Jogger přitahuje pozornost už před hlavním vchodem, MéganE E-Tec 100% electrique ovládl stánek Renaultu první novinářský den, elektrická 5 musela s uvedením počkat až do druhého dne, kdy ji mohl šéf Renaultu Luca de Meo ukázat i spolkové kancléřce Angele Merkelové.
Nový Renault 5 je přes patrné stylistické odkazy na dávnou legendu značky autem plně těžícím z vymožeností techniky 21. století. Je to elektromobil navržený s využitím alianční platformy CMF-BEV, což je evoluce platformy CMF-B představená poprvé u nové generace Clia a připravená k výrobě v milionech kusů, což by mělo výrazně snížit výrobní náklady a učinit z elektrického Renaultu 5 cenově mnohem dostupnější model než retro-konkurenti Mini a Fiat 500.
Totéž platí pro pohonnou jednotku, která by měla být kompletně převzata z Renaultu Zoe, tedy s trakčním elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k) a s akumulátorem s kapacitou 52 kWh vhodným pro dosažení dojezdu 400 km, což pro městské malé auto bohatě stačí. Renault slibuje významné zlepšení rychlení procesu dobíjení, ovšem až s uvedením nové technologie od roku 2026.
Elektrický Renault 5, vyráběný ve Francii a s akumulátorem rovněž vyráběným ve Francii by měl mít cenu kolem 20 000 eur (500 000 Kč) bez státních dotací. Může se to na auto pro mladé zdát hodně, jenže žádná srovnatelná konkurence zde zatím není - Volkswagen svůj stejně drahý ID.Life slibuje až na rok 2025.
Zatímco Dacia Jogger přitahuje pozornost už před hlavním vchodem, MéganE E-Tec 100% electrique ovládl stánek Renaultu první novinářský den, elektrická 5 musela s uvedením počkat až do druhého dne, kdy ji mohl šéf Renaultu Luca de Meo ukázat i spolkové kancléřce Angele Merkelové.
Nový Renault 5 je přes patrné stylistické odkazy na dávnou legendu značky autem plně těžícím z vymožeností techniky 21. století. Je to elektromobil navržený s využitím alianční platformy CMF-BEV, což je evoluce platformy CMF-B představená poprvé u nové generace Clia a připravená k výrobě v milionech kusů, což by mělo výrazně snížit výrobní náklady a učinit z elektrického Renaultu 5 cenově mnohem dostupnější model než retro-konkurenti Mini a Fiat 500.
Totéž platí pro pohonnou jednotku, která by měla být kompletně převzata z Renaultu Zoe, tedy s trakčním elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k) a s akumulátorem s kapacitou 52 kWh vhodným pro dosažení dojezdu 400 km, což pro městské malé auto bohatě stačí. Renault slibuje významné zlepšení rychlení procesu dobíjení, ovšem až s uvedením nové technologie od roku 2026.
Elektrický Renault 5, vyráběný ve Francii a s akumulátorem rovněž vyráběným ve Francii by měl mít cenu kolem 20 000 eur (500 000 Kč) bez státních dotací. Může se to na auto pro mladé zdát hodně, jenže žádná srovnatelná konkurence zde zatím není - Volkswagen svůj stejně drahý ID.Life slibuje až na rok 2025.
- Sourozenci s velkou energií
- Elektrický Mercedes ujel 1202 km
- Elektrický Ford Transit s výkonem 2000 k
- Polovina dobíjecích stanic v EU je ve dvou zemích
- Olympia zvládla 22 elektromobilů
- Svět se vrací na veletrh Automechanika Frankfurt 2022
- Šok pro Německo: Ford nechce vyrábět auta v Saarlouis
Další články
© 2022 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz