ford hlásí organizační změny v evropě | Aktuality | autoweek.cz

Ford hlásí organizační změny v Evropě

Ford hlásí organizační změny v Evropě

11.12.2018 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Ford of Europe oznámil změny ve vedení, které mají urychlit transformační úsilí a reorganizaci s cílem vrátit se k ziskovosti. Důsledkem reorganizace bude i snížení počtu pracovníků v německém závodě Saarlouis.
Ford oznámil důležité manažerské a organizační změny, které mají zlepšit kondici a pružnost jeho aktivit v Evropě. Změny vycházejí z plánu Sprint to 6 Reset & Redesign, jehož cílem je přivést společnost k 6% provoznímu zisku. Investovat se napříště bude výhradně do modelů, služeb a segmentů, které mohou být dlouhodobě a udržitelně ziskové.
 
Restrukturalizaci v Německu a ve Velké Británii, tedy na dvou největších trzích Fordu v Evropě, budou nově řídit zkušení manažeři, vyčlenění speciálně pro tento účel. Ford od těchto změn očekává efektivnější řízení, rychlejší rozhodování a omezení byrokracie.
 
Gunnar Herrmann (na fotografii vlevo) byl jmenován výkonným ředitelem pro restrukturalizaci ve Ford of Germany. Jeho nadřízeným bude Steve Armstrong, viceprezident skupiny Ford a prezident pro Evropu, Střední východ a Afriku. Herrmann nadále zůstává předsedou představenstva společnosti Ford-Werke. Graham Hoare (vpravo) byl jmenován výkonným ředitelem pro restrukturalizaci ve Ford of Britain. Také on se bude zodpovídat přímo Armstrongovi.
 
Společnost současně oznámila, že Kevin Reynolds, výkonný ředitel Ford of Europe pro strategii, se po více než čtyřech desetiletích u Fordu rozhodl rezignovat k 31. prosinci 2018. Reynoldsův nástupce nebyl zatím jmenován. Jeho úkoly dočasně převezme Will Periam, vrchní finanční ředitel a viceprezident pro oblast financí.
 
Ford rovněž oznámil, že po dohodě s odbory ve své snaze o návrat k ziskovosti sníží počet zaměstnanců ve svém druhém největším závodě v Německu v Saarlouis. Tam je nyní zaměstnáno 6300 pracovníků. Po ukončení výroby modelu C-Max by se zde mělo přejít ze třísměnného na dvousměnný provoz. Každá směna přitom vyžaduje 1600 pracovníků. Na konci letošního roku má odejít 400 lidí do důchodu a v polovině roku 2019 vyprší 500 dočasných pracovních smluv, které byly uzavřeny v polovině roku 2018 kvůli náběhu výroby nové generace modelu Focus. Dalších více než 600 zaměstnanců má odejít do důchodu v následujících měsících nebo přejde na práci na částečný úvazek.