ford v evropě zruší 12 000 míst | Aktuality | autoweek.cz

Ford v Evropě zruší 12 000 míst

Ford v Evropě zruší 12 000 míst

29.06.2019 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Ford reorganizuje svoje aktivity v Evropě s cílem zlepšit ziskovost, zefektivnit výrobu a nabízet více nových elektrifikovaných modelů i SUV. Reorganizace probíhá ve spěchu a v mnohem větším rozsahu než se dosud plánovalo. Do konce roku 2020 zruší 12 000 pracovních míst.
Základem nového provozního modelu Fordu v Evropě je program opatření zaměřených na zvýšení efektivity. Efektivitu výroby zvýší již dříve navržené nebo potvrzené uzavření či prodej šesti závodů ke konci letošního roku:
- uzavření motorárny Bridgend v Jižním Walesu
- uzavření továrny na převodovky Ford Aquitaine Industries ve Francii
- prodej továrny na převodovky Kechnec na Slovensku společnosti Magna
- zavření montážních závodů Naberežnyje Čelnyj a Petrohrad a motorárny Jelabuga v Rusku
 
Ve výsledku poklesne počet výrobních závodů Fordu v Evropě z 24 na začátku roku 2019 na 18 ke konci roku 2020. Během letošního roku bude taká uzavřena centrála Ford of Britain a Ford Credit Europe v britském Warley. Tyto aktivity budou přesunuty do Duntonu. Dále Ford přistoupil k omezení směn v montážních závodech v německém Saarlouis a španělské Valencii, zeštíhlení řídící struktury a zefektivnění marketingových i prodejních aktivit.
 
V důsledku těchto změn Ford v Evropě do konce roku 2020 zruší přibližně 12 000 pracovních míst při současných 51 000 zaměstnancích, přičemž 5000 z tohoto počtu bude podle již dříve zveřejněného plánu v Německu.
 
Ford spouští nejrozsáhlejší transformaci své evropské části v celé historii působení značky na starém kontinentu. Společnost je zároveň na dobré cestě dosáhnout v letošním roce značného zlepšení finančních výsledků. Cílem je dosažení udržitelné ziskovosti a naplnění dlouhodobého cíle dosahovat EBIT marže ve výši 6 %.
 
Nová obchodní strategie
Kromě masivních úspor Ford oznámil změnu své obchodní strategie v Evropě s platností od 1. července. Zřízením tří nových obchodních skupin - Užitkové vozy, Osobní vozy a Dovážené vozy - se umožní rychlejší rozhodování vycházející z potřeb zákazníků. Každá skupina má vlastní řídicí strukturu včetně ředitelů marketingu, výroby a produktového vývoje.
 
Skupina Užitkové vozy má sídlo v britském Duntonu a vede ji generální ředitel Hans Schep. Ford plánuje do pěti let zdvojnásobit svoji ziskovost v této oblasti. Růst budou podporovat i strategická aliance s Volkswagenem, joint venture Ford Otosan v Turecku a restrukturalizovaný joint venture Ford Sollers v Rusku.
 
Skupina Osobní vozy sídlí v německém Kolíně nad Rýnem a jejím generálním ředitelem je Roelant de Waard. Zodpovídat bude za budoucí portfolio v Evropě vyráběných osobních automobilů a SUV. Evropský vývoj osobních vozů včetně elektromobilů bude umístěn v Kolíně nad Rýnem-Merkenichu. V následujících pěti letech Ford rozšíří nabídku SUV a crossoverů nejméně o tři nové modely.
 
Skupina Dovážené vozy bude pečovat o výběrové portfolio atraktivních modelů zaoceánského původu. Patří k nim Mustang, nový Explorer a také zcela nové, designem Mustangu inspirované SUV s elektrickým pohonem, jehož uvedení na trh je plánováno na konec roku 2020. Ford očekává, že do roku 2024 se prodeje dovážených modelů v Evropě více než ztrojnásobí.
 
Tři nové modely
V následujících pěti letech Ford uvede na trh nejméně tři zcela nové modely a bude nadále rozšiřovat svoje rostoucí portfolio SUV a crossoverů. Nové modely se v nabídce zařadí vedle již ohlášených novinek nové Kugy, Pumy a Exploreru Plug-In Hybrid. Každý nový osobní model značky Ford bude k dostání také v elektrifikovaném provedení. Budoucí řada elektromobilů s bateriovým pohonem se bude vyrábět v Evropě.
 
Budoucnost Fordu je v elektrifikaci
 „V souladu s celosvětovým redesignem společnosti budou obchodní aktivity Fordu v Evropě koncentrovanější. Vyšší zisk budeme dosahovat díky zaměření na potřeby zákazníků a štíhlé organizační struktuře. Naše budoucnost je spjatá s elektrifikací. Elektrifikujeme napříč portfoliem a přinášíme zákazníkům dostupnější elektrifikované vozy, které se dobře řídí, mají menší spotřebu paliva a jsou šetrnější k životnímu prostředí,“ řekl prezident Ford of Europe Stuart Rowley, který se vedení evropského Fordu ujal teprve v dubnu.