mercedes-benz třídy c po modernizaci | Nové modely | autoweek.cz

Mercedes-Benz třídy C po modernizaci

Mercedes-Benz třídy C po modernizaci

07.08.2018 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Sedan a kombi Mercedesu-Benz třídy C prošly modernizací rozšiřující nabídku moderních technologií.
Současná čtvrtá generace Mercedesu-Benz třídy C (W205), uvedená na trh v roce 2004, byla ve čtvrtém roce prodeje nejprodávanějším modelem značky. Šlo o první model využívající novou platformu MRA (Modular Rear Architecture) s motorem vpředu a pohonem zadních nebo všech kol. Třída C má rozvor náprav 2840 mm a sedan je dlouhý 4686 mm.
 
Do pátého roku výroby vstupuje třída C s rozsáhlými úpravami. Byl přepracován vnější i vnitřní design a zcela nová je elektronická soustava vozidla. Nově nabízí na přání digitální displej panelu přístrojů a multimediální systémy.
 
V nabídce tři motory
Při uvedení na trh jsou k dispozici čtyři pohonné jednotky. Zážehový čtyřválec 1,5 l/135 kW (184 k) s převodovkou 9G-Tronic se nabízí jako C 200 s pohonem zadních kol nebo C200 4Matic s pohonem všech kol. Nový turbodiesel 2,0 l/143 kW (194 k) s převodovkou 9G-Tronic a pohonem zadních kol je na trhu jako C 220 d. Na vrcholu nabídky je Mercedes-AMG C 43 4Matic s motorem V6 BiTurbo 3,0 l/287 kW (390 k) a převodovkou AMG Speedshift TCT 9G. Nová generace zážehových čtyřválců 1,5 l je vybavena 48 V systémem s řemenem poháněným motor-generátorem s funkcí spouštěče (EQ Boost). Tento mildhybridní systém při zrychlení přidá 10 kW (14 k) a naopak při zpomalování rekuperuje kinetickou energii.
 
Novinky v interiéru
Třída C má nový koncept zobrazování včetně na přání dodávaného zcela digitálního panelu sdružených přístrojů 12,3“. Základní verze má klasické sdružené přístroje se dvěma tubusy a mezi nimi 5,5“ barevný displej. Multimediální displej nad středovou konzolí je 7“ nebo na přání poprvé 10,25“ (standardně ve spojení se systémem COMAND).
 
Třída C disponuje dotykovými ovládacími prvky na volantu, které, stejně jako povrch chytrého telefonu, reagují na stírací pohyby prstem. Tímto způsobem lze ovládat funkce panelu sdružených přístrojů a celého informačního a zábavního systému, aniž by řidič musel pouštět volant. Nové je také ovládání systému DISTRONIC a tempomatu přímo na volantu. Informační a zábavní systém lze navíc ovládat prostřednictvím dotykové plochy s otočným tlačítkem s haptickou zpětnou vazbou na středové konzoli nebo hlasovým ovládáním LINGUATRONIC.
 
Už v prodeji
Nová třída C disponuje nejaktuálnějšími asistenčními systémy Mercedes-Benz s vylepšenými kamerovými a radarovými systémy. Třída C pro asistenční funkce využívá i data mapových podkladů a navigačního systému. Asistenční systémy jsou nyní na úrovni třídy S.
 
Nové vozy třídy C už jsou u prodejců. Cenová nabídka začíná na 997 040 Kč za sedan C 200, v případě C 200 kombi to je 1 057 540 Kč (vč. DPH). Výroba modernizované podoby vozu začala 1. srpna v závodě v Brémách.
 
Prémiová střední třída v Evropě
model 2017 2016 rozdíl
1. Mercedes-Benz C 153 500 149 984 +2,3 %
2. Audi A4 146 484 163 755 -10,5 %
3. BMW 3 129 009 143 643 -10,2 %
4. BMW 4 GC 47 396 50 681 -6,5 %
5. Volvo V60/S60 45 383 53 450 -15,1 %
6. Alfa Romeo Giulia 24 009 10 484 -
7. Jaguar XE 18 948 24 481 -22,6 %
8. Lexus IS 5 704 6 210 -8,1 %
Segment celkem 572 543 605 882 -5,5 %
 
  • Mercedes-Benz třídy C po modernizaci
  • Mercedes-Benz třídy C po modernizaci
  • Mercedes-Benz třídy C po modernizaci
  • Mercedes-Benz třídy C po modernizaci
  • Mercedes-Benz třídy C po modernizaci
  • Mercedes-Benz třídy C po modernizaci
  • Mercedes-Benz třídy C po modernizaci
  • Mercedes-Benz třídy C po modernizaci
  • Mercedes-Benz třídy C po modernizaci