geely chce se značkou lynk změnit přístup k autům | Aktuality | autoweek.cz

Geely chce se značkou Lynk změnit přístup k autům

Geely chce se značkou Lynk změnit přístup k autům

21.10.2016 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Není obvyklé uvádět na trh nový vůz sloganem, že nepotřebujete být majitelem auta, abyste jej měl k dispozici. Jenže crossover Lynk 01 čínské společnosti Geely slibuje změnit přístup k vlastnictví aut a partneři projektu naznačují, že nemusí jít jen o prázdná hesla.
Mnohé automobilky vyhlašují, že už nechtějí být jen výrobci aut, ale chtějí být dodavateli mobility. Je to prázdné heslo, které neberou vážně ani ti, kteří jej vyhlašují. V případě nové značky Lynk & Co. by tomu ale mohlo být jinak. Čínská společnost Geely totiž chce pro svou novou značku vytvořit zcela nový model prodeje. Vozy by se měly objednávat jen přes internet a dodávat z firemních skladů. O něčem podobném se sice mluví již řadu let, ale dosud se tímto směrem ve skutečnosti nikdo nevydal.
 
Nová forma prodeje
Lynk ve své analýze trhu uvádí, že náklady na prodej aut představují 25 % z jejich prodejní ceny. Eliminací podstatné části z těchto nákladů ve spojení s minimalizací výrobních nákladů slibuje výrazné snížení prodejní ceny, aniž by to bylo na úkor kvality. Dalším krokem proti zaběhnutým zvyklostem je omezení nabídky nadstandardní výbavy. Namísto sestavování vozu podle vlastních představ bude k dispozici jen několik základních verzí s odlišnou nabídkou výbav a s pevnou prodejní cenou.
 
Jméno značky Lynk bylo zvoleno tak, aby evokovalo spojení (angl. link). Majitelé těchto vozů by měli být motivováni k jejich sdílení v době, kdy je nepotřebují a tím si snižovali náklady spojené s vlastnictvím vozidla. Proto bude standardní výbavou auta velký centrální displej s trvalým internetovým připojením a s přímým napojením na vlastní cloud. Vůz pak bude velmi snadné nabídnout ke sdílení, přičemž se vše zjednoduší pomocí sdíleného elektronického klíčku. Majitel přitom bude moci snadno neustále kontrolovat co se s jeho vozem děje prostřednictvím svého chytrého telefonu.
 
Partneři, kteří stojí za pozornost
Lynk & Co. je novou firmou vtvořenou společností Geely Automobile, která je, stejně jako automobilka Volvo Cars, majetkem Zhejiang Geely Holding Group.
 
Na budování potřebné zákaznické sítě jak pro prodej vozidel & Co. těsně spolupracuje s Microsoftem a internetovým megaobchodem Alibaba. Dalším zajímavým partnerem je Ericsson, pracující na přípravě cloudu pro sdílení a manažerském systému otevřeném i pro třetí strany. Toto určitě není sestava partnerů pro prodej druhořadých čínských kopií.
 
A také je tu to auto
Představení projektu Lynk & Co. v Berlíně bylo spojeno i s prezentací prvního vlastního modelu nové značky. SUV Lynk 01 navrhl bývalý designér Fordu a Volva Peter Horbury. Vůz byl navržen s využitím platformy CMA (Compact Modular Architecture), vyvinuté ve spolupráci Geely se švédským Volvem. Vůz má hybridní pohon sestávající ze zážehového tříválce 1,5 l a elektromotoru. Převodovka bude přímo řazená nebo sedmirychlostní dvouspojková. Později se přidá ještě dvoulitrový čtyřválce. Motory 1,5 l a 2,0 l se budou vyrábět v Číně v licenci Volvo.
 
Jako první bylo předvedeno SUV, ale brzy se mají přidat i kupé a sedan s jednoduchým označením 02 a 03. První vozy se začnou prodávat v Číně už během příštího roku. V roce 2018 by měl být nový prodejní projekt uveden i do Evropy.
 
  • Geely chce se značkou Lynk změnit přístup k autům
  • Geely chce se značkou Lynk změnit přístup k autům
  • Geely chce se značkou Lynk změnit přístup k autům
  • Geely chce se značkou Lynk změnit přístup k autům
  • Geely chce se značkou Lynk změnit přístup k autům
  • Geely chce se značkou Lynk změnit přístup k autům
  • Geely chce se značkou Lynk změnit přístup k autům
  • Geely chce se značkou Lynk změnit přístup k autům
  • Geely chce se značkou Lynk změnit přístup k autům
  • Geely chce se značkou Lynk změnit přístup k autům
  • Geely chce se značkou Lynk změnit přístup k autům
  • Geely chce se značkou Lynk změnit přístup k autům