gen y: sociální sítě nejsou pro nákup automobilů | Aktuality | autoweek.cz

Gen Y: sociální sítě nejsou pro nákup automobilů

Gen Y: sociální sítě nejsou pro nákup automobilů

03.09.2014 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Ať se snaží sebevíc, automobilkám se nedaří dostihnout generaci Y na jejich online sociálních sítích. Mladí lidé narození na přelomu století ale stále častěji při nákupu automobilů využívají své chytré telefony, aby získali co nejvíce informací.

Nová studie Auto Trader ukázala, že jen 5 % osob narozených na přelomu století používá sociální sítě při nákupu automobilů. Celkově používá sociální sítě k nákupu automobilů jen 1 % spotřebitelů.

 

Podle vicepresidentky průzkumu a marketingu webového serveru AutoTrader Isabelle Helmsové je generace zákazníků narozených mezi roky 1980 a 2000 (souhrnně označovaná jako Generation Y) stanovuje poklesy a vzestupy v trendech. A názor nejmladší generace je jednoznačný: sociální média jsou určena pro komunikaci, ne pro nákup automobilů.

 

Ještě více zarážející je skutečnost, že 78 % mladých zákazníků odpovědělo, že přítomnost automobilové značky na sociálních sítích nezmění jejich rozhodnutí při nakupování.

 

Automobilky mohou vychvalovat význam sociálních sítí a vytahovat mlhavé působivé statistiky ve snaze navodit dojem úspěšnosti. Obecným trendem však je, že tyto kampaně, jakkoli jsou chválené, se nepromění v prodej. Jsou to jen pokusy jak si udržet zdání důležitosti v očích mladších spotřebitelů.

 

Studie Auto Trader ale současně ukazuje i další trend, automobilkami zatím naopak ne zcela využívaný. Podle nové studie mladí lidé stále častěji kupují automobily s využitím svých chytrých telefonů. Předtím, než přijdou k prodejci, podnikají rozsáhlý průzkum pomocí svých smartphonů.

 

Podle studie AutoTrader 95 % zákazníků mladších 30 let nebo těsně nad touto věkovou hranicí kupují automobily online a 50 % z nich k tomu používá své chytré telefony. To je oproti loňskému roku velký nárůst. Při zkoumání trhu kupující tráví 51 % času návštěvou webových stránek třetích stran, jako jsou AutoTrader, TrueCar nebo Edmunds a stále méně chodí do prodejen.

 

Studie ukázala, že generace narozená v 80. letech a později hledá další možnosti a trvá ji déle, než se rozhodne. V průměru navštíví 10,1 webových stránek věnovaných prodeji automobilů, zatímco u jiných věkových skupiny to je 8,8 stránek. Zatímco průměrný kupující stráví nákupem vozu 15,5 hodiny, generace z přelomu století stráví výběrem vozu v průměru 17,6 hodiny. Mají rádi informace a chtějí se vše dozvědět. Při příchodu do prodejny je 70 % z nich již rozhodnuto, kterou značku a model si chtějí koupit. Mají tendenci vybírat menší, kompaktní vozy, mají rádi elektromobily a značky jako je Dodge.

 

Mladí lidé nyní chtějí, aby jim prodejci mnohem podrobněji vysvětlili vlastnosti automobilu a ukázali technologii uvnitř vozu, kterému dávají přednost. Prodejci proto najímají nové pracovníky, zejména mladší prodavače, kteří s nimi dokáží udržet kontakt.

 

Prodejci rovněž stále méně utrácejí za reklamu v tradičních médiích. Kupující stále méně sledují noviny (16 %) a televizi (14 %). Prodejci proto přesunují reklamní plochy tam, kde se jejich zákazníci nacházejí. Naopak webové servery zabývající se prodejem automobilů investují více do vytváření přitažlivých, uživatelsky vstřícných stránek pro chytré telefony.