golf se digitalizuje a je výkonnější | Aktuality | autoweek.cz

Golf se digitalizuje a je výkonnější

Golf se digitalizuje a je výkonnější

13.03.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Nejprodávanější evropské auto Volkswagen Golf přichází do prodeje v mírně modernizované podobě reagující na rychlý vývoj techniky a současně využívající své hlavní přednosti, zejména rozsáhlou nabídku variant oslovujících široké vrstvy kupujících.
Golf představuje s registracemi 491 681 vozů 28,8 % prodeje značky Volkswagen v Evropě, přičemž v České republice to je 24,3 % (6452 aut). Celosvětově je to poněkud méně - 991 414 dodaných vozů znamená podíl 16,6 % celkového prodeje značky. V České republice se dodávky dělí na 68 % hatchbacků a 32 % připadá na kombi Variant. Zážehové motory volí 63 % kupujících, přičemž zážehový motor volí především kupující Variantu (45 % proti 27 % u hatchbacku). Přesně tři čtvrtiny kupujících dává přednost přímo řazené převodovce.
 
Navenek jen LED osvětlení
U Volkswagenu Golf se už tradičně změny navenek nepříliš neprojevují, a to ani při příchodu nové generace. Pod osvědčeným zevnějškem se toho ale v polovině životního cyklu současné 7. generace, vytvořené na základě modulární platformy MQB (v prodeji je od roku 2012), změnilo mnoho. Golf i nadále těží ze schopnosti nabídnout praktické auto takřka pro každého uživatele.
 
Tou navenek nejvíc patrnou změnou je nabídka LED světlometů - vpředu za příplatek (u verzí GTI/GTD standardně) a vzadu jako standard. Modernizace se týká jak hatchbacků, tak i kombi Variant.
 
Modernější komunikace poloautonomní jízda
Interiér reaguje na nástup digitální techniky s digitální přístrojovou deskou Active Info Display, tvořenou 12,3“ displejem, a aktivním dotykovým displejem 6,5“ nebo 9,2“ na středovém panelu. Ten zpřístupňuje nové aplikace infotainmentu (nabídka rádií i navigací je zcela nová, jejím vrcholem je systém Discover Pro s ovládáním gesty) i možnosti nastavení asistenčních systémů. Přitom se zlepšila logika ovládání jednotlivých funkcí a aplikací. Dnes už těžko pochopitelné ovšem je, že USB konektor je k dispozici až od druhé úrovně výbavy Highline.
 
Z nových asistenčních systémů je tím nejzajímavějším vylepšený asistent pro jízdu v koloně, umožňující samočinné zastavení, rozjezdy a autonomní jízdu až do rychlosti 60 km/h. Zlepšení doznal i parkovací asistent
 
Zcela nový motor 1,5 TSI Evo
Už tradičně silnou stránkou Golfu je nabídka variant pohonných jednotek - vybírat lze ze 13 variant, včetně použití zemního plynu (1,4 TGI), plug-in hybridního pohonu GTE a plně elektrického pohonu e-Golf. Zvolit samozřejmě lze i pohon všech kol 4Motion.
 
Nově je v nabídce zážehový tříválec 1,0 TSI. Mezi zážehovými motory ale najdeme především úplnou novinku - zcela nový pozoruhodný čtyřválec 1,5 TSI Evo řady EA211 pracující s Millerovým cyklem a deaktivací dvou válců ACT. Na výběr je ve dvou verzích 96 kW a 110 kW. Novinkou je i sedmirychlostní dvouspojková převodovka DSG snižující spotřebu.
 
Pro náročné
Nechybějí samozřejmě ani verze GTI a GTI Performance s motory 2,0 TSI se zvýšeným výkonem na 169 kW resp. 180 kW. U varianty GTD se motor 2,0 TDI nezměnil. Tyto verze mají, na rozdíl od hatchbacku, jako základní podobu třídveřovou karoserii a standardně jsou vybaveny hlavními světlomety s LED. Vyšší výkon mají také motory 2,0 TSI u verzí R a Variant R, přičemž pro rok 2018 se připravují další vylepšení s výkonnějšími brzdami a speciálními výfuky Akrapovič.
 
Od kombi odvozená crossoverová verze Alltrack. Varianta s elektrickým pohonem e-Golf přijde do prodeje později. Pohání ji elektromotor o výkonu 100 kW a nově bude mít díky dvojnásobné kapacitě trakčního akumulátoru dojezd až 300 km.
 
  • Golf se digitalizuje a je výkonnější
  • Golf se digitalizuje a je výkonnější
  • Golf se digitalizuje a je výkonnější
  • Golf se digitalizuje a je výkonnější
  • Golf se digitalizuje a je výkonnější
  • Golf se digitalizuje a je výkonnější
  • Golf se digitalizuje a je výkonnější
  • Golf se digitalizuje a je výkonnější
  • Golf se digitalizuje a je výkonnější
  • Golf se digitalizuje a je výkonnější