goodyear mění obchodní strategii | Aktuality | autoweek.cz

Goodyear mění obchodní strategii

Goodyear mění obchodní strategii

25.04.2019 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Goodyear chce zlepšit své vnímání zákazníky důrazem na emoce. Součástí nové strategie je posílení prémiového postavení značky a její návrat do špičkového segmentu UUHP. Součástí této proměny je i uvedení nového hesla Go Goodyear.
Goodyear je tradičním americkým výrobcem pneumatik s více než stoletou tradicí. Jenže povědomí evropské veřejnosti o Goodyearu neodpovídá jeho postavení prémiové značky. Je vnímána tak trochu jako zastaralý relikt z 80. let minulého století. S tím samozřejmě vedení společnosti není spokojeno. Dalo si za cíl to změnit a ke jménu Goodyear přidat i emoce.
 
Goodyear proto mění svou prezentaci. Ta dosud sázela především na racionální argumenty a kvalitu. Nyní by mělo být jasné, že pod značkou Goodyear je špičková kvalita zaručená, a proto bude ve svých prezentacích zdůrazňovat to, co je možné díky pneumatikám Goodyear podnikat. Od důrazu na bezpečnou jízdu se posune k tomu, co bude možné díky této bezpečné jízdě dělat po dosažení cíle.
 
Součástí této proměny je i změněné pojetí loga s novým sloganem Go Godyear. Tím se vyjádří, že už není třeba starat se o cestu ale o to, co podniknout v cíli. Současně s tím se Goodyear vrací ke svým americkým tradicím.
 
Goodyear posílí důraz na prémiovost značky. Vedle toho se Dunlop stane jen regionálně prémiovou značkou pro oblast Evropy a Severní Ameriky. Koncern Goodyear totiž nemá na použití jména Dunlop celosvětová práva, nemůže jej využívat v merchandisingu a v některých částech světa jsou dokonce obě značky konkurenty. Proto například značka Škoda nemůže používat pneumatiky Dunlop jako prvovýbavu z výroby.
 
V rámci nového přístupu se Goodyear vrací do segmentu vysokovýkonných pneumatik UUHP, dosud vyhrazeného značce Dunlop, a přichází s novou řadou pneumatik Eagle F1 SuperSport. Goodyearu se proto vrátí i do motoristického sportu, ovšem nikoliv jako náhrada Dunlopu. Upřesnění, kde se Goodyear objeví, teprve přijde, ale vzhledem k obchodním vazbám na některé výrobce supersportů a vysokovýkonných vozů GT je pravděpodobné angažování v některé kategorii nebo seriálu vozů GT3 případně GT4 (GTLM by měly zůstat doménou Dunlopu).
 
Mění se i jméno dovozní organizace z Goodyear Dunlop ČR na Goodyear ČR. Na prodej a špičkovou kvalitu pneumatik značky Dunlop tyto změny nebudou mít žádný vliv.
  • Goodyear mění obchodní strategii
  • Goodyear mění obchodní strategii