honda má s modelem civic v evropě velké plány | Aktuality | autoweek.cz

Honda má s modelem Civic v Evropě velké plány

Honda má s modelem Civic v Evropě velké plány

28.01.2012 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Honda spolu se zahájením výroby nové generace modelu Civic oznámila vytvoření 500 nových pracovních míst v souvislosti s plánovaným zdvojnásobením objemu výroby v závodě ve Swindonu. Zatím mu ale pro Civic chybí malý turbodiesel.

Zahájení sériové výroby nové generace modelu Civic v závodě ve Swindonu společnost Honda of the UK Manufacturing (HUM) se zpozdilo kvůli problémům způsobeným záplavami v Thajsku. Činnost závodu byla závažně ovlivněna také nedostatkem dílů způsobeným zemětřesením v Japonsku začátkem loňského roku.

Nejvyšší výkonný představitel Hondy Takanobu Ito tvrdí, že přepracovaný Civic je teoreticky o dvě generace před svým předchůdcem a očekává od něj v Evropě mnohem větší prodej: "Naším cílem je prodat v průměru 100 000 vozů ročně, což je více než dvojnásobek prodeje za rok 2011. Nový Civic je úplně jiný pokud jde o výkon a využití paliva, proto očekáváme takový objem prodeje."

Nový pětidvéřový hatchback Civic v Evropě přichází do prodeje od počátku roku 2012 - nejprve v lednu ve Velké Británii a Německu, ve většině dalších zemí během února. Podle Ita prošel Civic přísnějšími testy než jakýkoli jiný vůz v historii značky. Došlo přitom k zásadní změně. Nikdy dříve Honda nevěnovala tolik pozornosti názorům kupujících. President vývoje Hondy Jošiharu Yamamoto přiznává: "Naši inženýři ztratili kontakt se zákazníky a tím našim konkurentům umožnili připravit konkurenceschopnější modely. Nyní už lépe rozumíme tomu, co zákazníci od Hondy očekávají, a víme, že po nás chtějí více inovací."

Zpětná vazba od spotřebitelů přiměla inženýry vedené Mitsuru Kariyou snížit valivý hluk, na který si lidé stěžovali u předchozí generace. Kritika také Hondu vedla k modernizaci materiálů v interiéru a inspirovala úpravy designu v novém stylu značky označovaném Clean-Dynamic, který vychází z filosofie konstrukce letadel. Inspirace ve spojení prvků trupu a křídel poskytuje prvotřídní aerodynamické chování a nehlučný provoz. Jinými zdroji inspirace bylo podle Hondy plavecké a běžecké oblečení snižující odpor vzduchu. Honda nyní s napětím očekává, jaká bude reakce evropských zákazníků na nový design. Jeho přijetí médii i kupujícími ve Spojených státech, kde byl nový Civic uveden už v dubnu 2012, totiž přineslo vlnu kritiky a podobně tomu bylo i v Japonsku.

Nový Civic se bude v Evropě nabízet se třemi motory - zážehovými 1,4 l a 1,8 l a turbodieselem 2,2 l. Všechny jsou spojeny s šestirychlostní převodovkou s přímým řazením, tzv. ekorežimem ECO Assist a systémem stop/startu. Motor 1,8 l bude nabízen i s pětirychlostní samočinnou převodovkou.

Také u pohonných jednotek ale Hondy stojí před problémem, protože evropští zákazníci v této kategorii stále více žádají malé turbodiesely. Jenže Honda nabízí jen velký 2,2 l. Malý 1,6 l  se v Civiku objeví až koncem roku, protože zahájení jeho výroby zdržely známé problémy v Thajsku. Až po jeho uvedení se prodejní cíle Hondy stanou reálnými. Honda předpokládá, že po jeho uvedení do prodeje bude představovat až 65 % z celkového objemu prodeje tohoto modelu v Evropě.

Civic je sice globálním modelem, který Honda nabízí na všech významných trzích s jednotným designem, nicméně evropská verze se od podoby v USA a Japonsku zásadně liší umístěním nádrže paliva. Ve snaze získat co největší využitelný prostor má evropský Civic nádrž paliva pod předními sedadly, zatímco v zámoří je mezi zadními sedadly a zavazadlovým prostorem.

President společnosti Honda Motor Europe Manabu Nišimae uvedl, že značka Honda hodlá v Evropě i nadále pokračovat ve výrobě automobilů a motorů, přičemž závod v britském Swindonu zůstává jádrem evropských výrobních činností značky. Dodal, že Honda v Evropě v roce 2012 se očekává výrazný nárůst objemu výroby. Nišimae řekl: "Poslední tři roky byly pro značku Honda v Evropě velmi obtížné. Museli jsme čelit mnoha problémům počínaje ekonomickou krizí a konče dvěma živelnými katastrofami v Japonsku a v Thajsku. Po celou tuto dobu naši zaměstnanci nepolevili ve svém odhodlání a jsem velmi hrdý na to, jakým způsobem na tyto změny zareagovali. Snažíme se stavět na našich silných stránkách a věříme, že se nám podaří dosáhnout úspěchu."

V souvislosti s přijetím 500 nových pracovníků nad rámec dosavadních 3000 zaměstnanců ředitel HUM Andy Piatek uvedl, že na konci jara se plánuje obnovení dvousměnného provozu v závodě 2.

K nové generaci modelu Civic a stávajícímu úspěšnému modelu Jazz, který byl vloni nejprodávanějším modelem značky v Evropě, se v průběhu roku přidá zahájení sériové výroby nové evropské verze modelu CR-V. Ve Swindonu se bude vyrábět také nový malý turbodiesel. Honda plánuje se, že v roce 2012 v Anglii vyrobí 180 000 vozů.

 

  • Honda má s modelem Civic v Evropě velké plány
  • Honda má s modelem Civic v Evropě velké plány
  • Honda má s modelem Civic v Evropě velké plány
  • Honda má s modelem Civic v Evropě velké plány
  • Honda má s modelem Civic v Evropě velké plány
  • Honda má s modelem Civic v Evropě velké plány
  • Honda má s modelem Civic v Evropě velké plány
  • Honda má s modelem Civic v Evropě velké plány
  • Honda má s modelem Civic v Evropě velké plány
  • Honda má s modelem Civic v Evropě velké plány