honda představí prototyp cr-v s hybridním pohonem | Aktuality | autoweek.cz

Honda představí prototyp CR-V s hybridním pohonem

Honda představí prototyp CR-V s hybridním pohonem

11.09.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Poprvé bude v Evropě pro kompaktní SUV Honda CR-V k dispozici hybridní technologie Honda. Inteligentní hybridní pohon s více režimy i-MMD se skládá z 2,0 l zážehového motoru i-VTEC a dvou elektromotorů. Druhou variantou bude zážehový motor 1,5 VTEC Turbo.
Honda na frankfurtském autosalonu představí prototyp hybridního CR-V jako ochutnávku vůbec prvního elektrického pohonu modelu SUV této značky dostupného v Evropě. Hybridní prototyp předjímá připravovanou modelovou řadu vozu CR-V v evropské verzi.
 
Bude to poprvé, kdy bude nový CR-V představen na evropském autosalonu. Prototyp nového modelu CR-V s hybridním pohonem je širší, vyšší a delší než jeho předchůdce.
 
Prototyp hybridního CR-V je vybaven dvoumotorovým systémem i-MMD (inteligentní pohon s více režimy), který sestává z pohonného elektromotoru, 2,0 l zážehového čtyřválce i-VTEC s Atkinsonovým cyklem pro výrobu elektrické energie a pohonu, a samostatného generátoru/elektromotoru. Hybridní systém nepotřebuje běžnou převodovku, místo toho je vybaven samostatným převodovým mechanismem, který zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí a umožňuje tak v rámci systému hladký přenos točivého momentu.
 
Systém i-MMD určuje, jak co nejúčinněji využívat palivo a elektrickou energii, takže řidič nemusí přepínat mezi třemi jednotlivými režimy pohonu (elektrický pohon, hybridní pohon a motorový pohon).
 
V režimu elektrického pohonu používá hnací elektromotor energii výhradně z akumulátoru. V režimu hybridního pohonu zážehový motor dodává energii do generátoru, který dodává elektrickou energii hnacímu elektromotoru. V tomto režimu se přebytečná energie ze zážehového motoru vrací přes generátor zpět a dobíjí akumulátor. V režimu motorového pohonu jsou kola poháněna přímo zážehovým motorem, přičemž elektromotor zajišťuje případné zvýšení točivého momentu.
 
Při jízdě ve městě bude k zajištění optimální účinnosti ve většině situací vůz přepínat mezi hybridním a elektrickým pohonem. Motorový pohon se zapne podle potřeby pro zajištění výrazného zrychlení a pro úspornou jízdu na dálnici.
 
Model CR-V pro rok 2018 bude rovněž vybaven zážehovým motorem Honda 1,5 l VTEC Turbo v kombinaci se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo převodovkou CVT s plynule měnitelným převodem. Nová generace modelu CR-V nebude na evropských trzích nabízena se vznětovým motorem.