honda civic 1,6 i-dtec 9at | Aktuality | autoweek.cz

Honda Civic 1,6 i-DTEC 9AT

Honda Civic 1,6 i-DTEC 9AT

27.07.2018 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Do řady vznětových motorů i-DTEC byla pro vůz Honda Civic poprvé zařazena účinná devítistupňová automatická převodovka. Na tuto novou variantu se již přijímají objednávky.
Vylepšený vysoce účinný motor 1,6 i-DTEC/88 kW (120 k) a automatická devítistupňová převodovka, která vyniká působivou plynulostí řazení, zajišťují atraktivní poměr výkonu a spotřeby: při průměrné spotřebě 4,1 l/100 km, a to u všech výbav a u jak čtyřdveřového sedanu, tak i pětidveřového hatchbacku. Je to poprvé, kdy je u vozu Civic k dispozici vznětový motor v kombinaci s automatickou převodovkou.
 
Devítistupňová převodovka má široké rozpětí převodů a vynikající účinnost. Velmi nízký převodový poměr prvního stupně zajišťuje plynulý a intenzivní rozjezd. Naopak vysoký převodový poměr umožňuje používat nižší otáčky motoru při cestovní rychlosti a přispívá tak k nižší spotřebě paliva i nižší hladině hluku.
 
Motor 1,6 i-DTEC dosahuje maximální výkon 88 kW (120 k) při otáčkách 4000/min a točivý moment 300 N.m při 2000/min. S tímto motorem ve spojení s devítistupňovou automatickou převodovkou Civic zrychlí z 0 na 100 km/h za 11 s a dosahuje maximální rychlost 200 km/h.
 
V závislosti na otáčkách motoru a sešlápnutí plynového pedálu převodovka vedle podřazování o jeden nebo dva stupně dokáže také „přeskakovat“ a reagovat rychleji, např. podřadit z 9. na 5. nebo ze 7. na 4. převodový stupeň.
 
Nový motor 1,6 i-DTEC je osazen kovanými ocelovými písty, které snižují ztráty chlazení a byla u něj použita metoda honování super plateau, která ještě více snižuje úroveň tření mezi písty a vložkami válců, umožňuje hladký chod pístů a zlepšuje dlouhodobou životnost motoru.
 
Vylepšené turbodmychadlo s proměnlivou geometrií lopatek má rychlost otáčení přesně řízenou elektronikou vozidla. Minimalizuje se tak zpoždění turbodmychadla a je tak zajištěna optimální kombinace tahu při nízkých až středních otáčkách a vysokém výkonu. Díky nové konstrukci dmychadla je energetická ztráta systému oproti předchozímu motoru i-DTEC nižší. Všechna tato vylepšení přispívají k lepší spotřebě paliva oproti předchozí generaci pohonné jednotky i-DTEC.
 
Motor 1,6 i-DTEC je vybaven novým systémem s akumulačním katalyzátorem (NSC) s vyšší hustotou článků, což umožňuje rychlejší přeměnu a snížení emisí. Filtr pevných částic s tenkou vrstvou stříbra díky kratší tvorbě tepla dále zlepšuje účinnost spalování částic a prodlužuje životnost výfuků.
 
Pětidveřový hatchback Civic se montuje v závodě Honda of the UK Manufacturing v britském Swindonu, zatímco čtyřdveřový sedan Civic pro evropské trhy se nadále vyrábí v Turecku. Vůz Civic s 1,6litrovým motorem i-DTEC a automatickou převodovkou bude dostupný ve čtyřdveřové i pětidveřové verzi a objednávky jsou přijímány již nyní.
 
  • Honda Civic 1,6 i-DTEC 9AT
  • Honda Civic 1,6 i-DTEC 9AT
  • Honda Civic 1,6 i-DTEC 9AT