hybridní pohon pro range rover a range rover sport | Aktuality | autoweek.cz

Hybridní pohon pro Range Rover a Range Rover Sport

Hybridní pohon pro Range Rover a Range Rover Sport

22.08.2013 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Land Rover představil vozy Range Rover a Range Rover Sport s hybridním pohonem. Obě novinky budou představeny na frankfurtském autosalonu. K zákazníkům se dostanou na jaře 2014.

Hybridní pohon pomáhá Range Roveru a Range Roveru Sport snížit spotřebu paliva a emise CO2. Přitom si oba vozy uchovávají mimořádné schopnosti pro jízdu v terénu a jedinečnou výkonnost. Oba mají stejnou lehkou hliníkovou konstrukci jako Range Rover a Range Rover Sport.

Range Rover s hybridním pohonem kombinuje třílitrový turbodiesel SDV6 s osmirychlostní samočinnou převodovkou ZF, do níž je integrován elektromotor o výkonu 35 kW. Hybridní systém, zahrnující lithio-ionový akumulátor, invertor a elektromotor, má hmotnost méně než 120 kg.

Elektromotor dokáže vyvinout točivý moment až 170 N.m. Tím je zajištěna lepší akcelerace. Motor funguje také jako generátor, který využívá rekuperačního brzdění pro výrobu elektrické energie. Pokud řidič zvolí režim EV, hybridní Range Rover může ujet na čistě elektrický pohon až 1,6 km maximální rychlostí 48 km/h.

Výkon hybridního systému je až 250 kW (340 k) při 4000/min s točivým momentem 700 N.m v rozsahu 1500-3000/min., což vozu dodává podobnou dynamiku jako s motorem SDV8. Oba zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 7 s a dosahují maximální rychlost 218 km/h. Zároveň se ale snížila kombinovaná spotřeba o 26 % na 6,4 l na 100 km (tj. 169 g CO2/km).

Nejnovější generace Range Roveru byla od počátku konstruována s ohledem na budoucí použití hybridního pohonu. Proto může být kapalinou chlazený akumulátor uložen pod podlahou vozidla v ochranném rámu z boronové oceli tak, aniž by omezovala prostor kabiny nebo zavazadlového prostoru.

Range Rover Hybrid nabízí stejný prostor v interiéru a zavazadlový prostor jako klasický Range Rover. Nechybí ani na náhradní kolo. To samé platí i pro hybridní Range Rover Sport s uspořádáním sedadel 5+2.

Oba hybridní Range Rovery si uchovávají schopnosti vozů Land Rover s pohonem všech kol, systémem Terrain Response 2, bezkonkurenční světlou výškou a brodivostí.

Zákazníci si tyto modely mohou objednávat již od 10. září. První dodávky budou na jaře 2014.

  • Hybridní pohon pro Range Rover a Range Rover Sport
  • Hybridní pohon pro Range Rover a Range Rover Sport
  • Hybridní pohon pro Range Rover a Range Rover Sport
  • Hybridní pohon pro Range Rover a Range Rover Sport
  • Hybridní pohon pro Range Rover a Range Rover Sport