hyundai tucson s mild-hybridním pohonem | Aktuality | autoweek.cz

Hyundai Tucson s mild-hybridním pohonem
08.04.2019 | Rybecký Vladimír | Aktuality
Kompaktní SUV z produkce HMMC v Nošovicích přichází s částečně hybridním pohonem kombinovaným se vznětovým motorem 1,6 CRDi.
Hyundai pro nový Tucson zkombinoval částečně hybridní pohon (Mild-hybrid) s elektrickým obvodem s napětím 48 V kromě vznětového motoru 2,0 CRDi 48 V nově také se vznětovým motorem 1,6 CRDi o výkonu 100 kW (136 k). Mild-hybridní systém sestává z akumulátoru s napětím 48 V, motor/generátoru MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) s funkcemi generátoru a spouštěče a nízkonapěťového měniče LDC (Low Voltage DC/DC). Llithio-ionový akumulátor 48 V, uložený pod podlahou zavazadlového prostoru, má kapacitu 0,44 kWh.
Řemen spojuje MHSG s klikovým hřídelem spalovacího motoru. Motor-generátor MHSG dosahuje při rekuperaci kinetické energie nejvyšší výkon 12 kW a točivý moment 55 N.m. V různých fázích jízdy, především při prudké akceleraci, systém poskytuje podporu spalovacímu motoru dodatečným výkonem a točivým momentem. Rovněž pomáhá jeho rychlejšímu spuštění po krátkodobém vypnutí. Konvenční 12V spouštěč se používá pouze při prvním spuštění motoru se studeným motorovým olejem, které vyžaduje vyšší točivý moment.
Vozidlo je kromě elektrické soustavy 48 V vybaveno také konvenční elektrickou sítí s napětím 12 V, která je propojena s 48 V okruhem prostřednictvím měniče DC/DC. Část elektrické energie, uložené v akumulátorech 48 V, lze použít i ke stabilizaci 12 V elektrické soustavy.
Řemen spojuje MHSG s klikovým hřídelem spalovacího motoru. Motor-generátor MHSG dosahuje při rekuperaci kinetické energie nejvyšší výkon 12 kW a točivý moment 55 N.m. V různých fázích jízdy, především při prudké akceleraci, systém poskytuje podporu spalovacímu motoru dodatečným výkonem a točivým momentem. Rovněž pomáhá jeho rychlejšímu spuštění po krátkodobém vypnutí. Konvenční 12V spouštěč se používá pouze při prvním spuštění motoru se studeným motorovým olejem, které vyžaduje vyšší točivý moment.
Vozidlo je kromě elektrické soustavy 48 V vybaveno také konvenční elektrickou sítí s napětím 12 V, která je propojena s 48 V okruhem prostřednictvím měniče DC/DC. Část elektrické energie, uložené v akumulátorech 48 V, lze použít i ke stabilizaci 12 V elektrické soustavy.
- Polovina dobíjecích stanic v EU je ve dvou zemích
- Olympia zvládla 22 elektromobilů
- Svět se vrací na veletrh Automechanika Frankfurt 2022
- Šok pro Německo: Ford nechce vyrábět auta v Saarlouis
- Peugeot 408: atraktivní fastback místo SUV
- Elektrický Passat je na cestě
- Českobudějovický závod Bosch oslavil 30 let
Další články
© 2022 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz