hyundai v prvním pololetí se ziskem | Aktuality | autoweek.cz

Hyundai v prvním pololetí se ziskem

Hyundai v prvním pololetí se ziskem

27.07.2012 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Největší jihokorejský výrobce automobilů Hyundai Motor během prvních šesti měsíců roku 2012 na celém světě prodal 2 182 768 vozů. V prvním pololetí vzrostl jeho čistý zisk v meziročním porovnání o 19,5 %.

Hyundai Motor během prvních šesti měsíců roku 2012 na celém světě prodal 2 182 768 vozů - z toho na korejském trhu 327 963 vozů a na exportních trzích 1 854 805 vozů, což znamenalo nárůst o 11,5 % v porovnání s první polovinou uplynulého roku.

Růst prodeje společnosti Hyundai Motor na exportních trzích se podílel na dosažení velkého zisku navzdory stagnující globální poptávce. V prvním pololetí vzrostl čistý zisk v meziročním porovnání o 19,5 % na 4,998 bilionu wonů (90,7 miliardy Kč). Provozní zisk společnosti Hyundai Motor činil 4,785 bilionu wonů (86,8 miliardy Kč) při obchodním obratu 42,105 bilionu wonů (763,8 miliardy Kč) Z toho automobilový sektor dosáhl 36,323 bilionu wonů (658,9 miliardy Kč) a finanční sektor s dalšími odvětvími 5,782 bilionu wonů (104,9 miliardy Kč)). Obchodní obrat vzrostl o 9,9 % díky nárůstu počtu prodaných vozů a vylepšené modelové nabídce.

Zatímco prodej na domácím korejském trhu poklesl o 4,6 % na 327 963 vozů v důsledku poklesu spotřebitelské důvěry, vzrostl odbyt na exportních trzích v porovnání s první polovinou roku 2011 o 14,9 % na 1 854 805 vozů. Z toho představoval export 663 637 vozů a zahraniční produkce 1 191 168 vozů.

Díky rostoucí popularitě mimo Koreu si společnost Hyundai Motor udržela tempo růstu prodeje i v prvním pololetí 2012. Ziskovost pomohly zvýšit rovněž vylepšené hodnoty značky a rostoucí průměrná prodejní cena. Dokonce i na klesajících trzích, jako je Evropa, vzdoroval Hyundai trendu úspěšným uvedením lokálních strategických modelů na trh.

Hyundai Motor předpokládá, že ve druhé polovině roku vzroste míra obchodní nejistoty v automobilovém průmyslu. Společnost Hyundai Motor se hodlá vypořádat s evropskou finanční krizí a zpomalující poptávkou na rozvíjejících se trzích, silnějším zaměřením na kvalitativní růst. Ziskovost hodlá zvyšovat vylepšováním postavení své značky nabídkou vysoce kvalitních nových modelů a zlepšováním úrovně zákaznických služeb.

Společnost Hyundai Motor také urychlí vývoj své řady ekologických vozů včetně elektromobilů, hybridních vozů, elektromobilů s palivovými články a konvenčních vozů s nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi, které se stanou pevným základem pro další růst.