hyundai zahájil výrobu nové generace i30 | Aktuality | autoweek.cz

Hyundai zahájil výrobu nové generace i30

Hyundai zahájil výrobu nové generace i30

18.01.2012 | Rybecký Vladimír | Aktuality

V závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích byla slavnostně zahájena sériová výroba nové generace modelu Hyundai i30. Cílem Hyundaie je učinit jej i s pomocí agresivní cenové nabídky nejprodávanějším vozem českého trhu!

President společnosti HMMC Kim Jun-ha při slavnostním zahájení výroby nové generace i30 řekl: "Od světové premiéry na autosalonu ve Frankfurtu loni v září bylo tomuto novému modelu věnováno mnoho pozornosti a zájmu ze strany veřejnosti, médií i našich konkurentů. Náš Hyundai i30 nové generace je skvělým produktem pro tvrdý konkurenční boj na evropském automobilovém trhu, protože je to moderní, krásné a kvalitní auto, které dá zákazníkům za jejich peníze mimořádně vysokou hodnotu."

Generální ředitel Hyundai Motor Czech Vladimír Vošický dodal: "Nová generace modelu i30 se začne v České republice prodávat začátkem února. Ambicí pro nový model i30 je učinit z něj nejprodávanější vůz na českém trhu. Tomu samozřejmě bude odpovídat i cenová politika."

Pro nový Hyundai i30 bude připraveno šest motorů: tři zážehové 1,4 i/73 kW (100 k), 1,6 i/88 kW (120 k) a 1,6 GDI/99 kW (135 k) a tři turbodiesely 1,4 CRDi/66 kW (90 k), 1,6 CRDi VGT/81 kW (110 k) a 1,6 CRDi VGT/94 kW (128 k). Převodovky mohou jsou ve všech případech šestirychlostní přímo řazené, u zážehových i vznětových motorů o objemu 1,6 l může být použita i samočinná převodovka.

Základní rozměry nové generace i30: délka 4300 mm, šířka 1780 mm, výška 1470 mm, rozvor náprav 2650 mm, objem zavazadlového prostoru 378/1316 l. Při sklopení zadních sedadel má zavazadlový prostor zcela rovnou podlahu.

Hyundai chce posunout model i30 blíž k exkluzivním vozům v rámci své strategie tzv. "moderní prémiovosti". Proto chce kupujícím kompaktních automobilů nabídnout i takové prvky výbavy, které dosud byly typické pro mnohem vyšší segmenty jako například:

- xenonové hlavní svítilny se systémem AFLS (Adaptive Front Lighting System), které natáčejí světelný paprsek podle otáčení volantu

- LED technologie pro denní svícení; elektricky ovládaná zpětná zrcátka s osvětlením dveří

a prostoru před nimi na straně řidiče i spolujezdce při nastupování

- kliky dveří s vestavěným osvětlením, aktivovaným při odemykání a otevírání auta

- panoramatická otevíratelná třídílná skleněná střecha ovládaná tlačítkem

- přístrojová deska typu TFT, poskytující řidiči informace s vysokým jasem a rozlišitelností

- řízení systémem Flex steer, umožňující zvolit si individuální úroveň tuhosti: Normal, Comfort a Sport

- navigace se 7" dotykovou obrazovkou, na kterou se automaticky promítá i obraz zadní parkovací kamery při zařazení zpátečky

- spouštění motoru pomocí tlačítka a smart key

- elektrická parkovací brzda ovládaná tlačítkem na centrální konzoli

První generace vozu Hyundai i30 byla prvním modelem, se kterým automobilka Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích v listopadu 2008 zahájila sériovou výrobu. Tento model se vyráběl až do 22. prosince 2011. Jeho produkce byla ukončena po vyrobení 267 669 vozů. Ty byly exportovány do 48 zemí Evropy, Blízkého Východu a severní Afriky.

Továrna v Nošovicích vyrábí také modely i30 cw, ix20 a ix35. Od září 2011 v ní byl zaveden třísměnný provoz. V loňském roce zde bylo vyrobeno přes 251 000 osobních automobilů, cílem pro letošní rok je dosažení plné kapacity, tedy 300 000 vozů. Z tohoto množství by měla třetina, tedy 100 000 vozů, připadnout na model i30.

 

  • Hyundai zahájil výrobu nové generace i30
  • Hyundai zahájil výrobu nové generace i30
  • Hyundai zahájil výrobu nové generace i30
  • Hyundai zahájil výrobu nové generace i30
  • Hyundai zahájil výrobu nové generace i30
  • Hyundai zahájil výrobu nové generace i30
  • Hyundai zahájil výrobu nové generace i30
  • Hyundai zahájil výrobu nové generace i30