jaguar e-pace na český trh | Aktuality | autoweek.cz

Jaguar E-Pace na český trh

Jaguar E-Pace na český trh

17.10.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Jaguar Land Rover uvádí na český trh kompaktní SUV Jaguar E-Pace, s nímž dále rozšiřuje svou modelovou nabídku. Automobil, vyráběný ve spolupráci se společností Magna Steyr ve Štýrském Hradci, by se měl stát nejprodávanějším modelem značky Jaguar.
Kompaktní SUV Jaguar E-Pace s profilem připomínajícím kupé je dílem Iana Calluma. Vzniklo s využitím ocelové platformy JLR D8 shodné s Range Roverem Evoque a Land Roverem Discovery Sport. Svým sportovním pojetím by ale neměl být konkurentem těchto vozů. Vedení JLR od nového modelu očekává, že přivede k jejím prodejcům 80 % nových kupujících.
 
Automobil dlouhý 4495 mm (rozvor náprav 2681 mm) se světlou výškou 204 mm má motor vpředu napříč pohání přední nebo všechna kola. Nový systém pohonu všech kol Active Driveline s vektorováním točivého momentu dodává GKN.
 
Pohonné jednotky
V nabídce jsou zážehové čtyřválce 2,0 l s přeplňováním turbodmychadlem s výkony 183 kW (249 k) nebo 221 kW (300 k) vždy v kombinaci s devítistupňovou automatickou převodovkou ZF a pohonem všech kol AWD. Turbodiesel 2,0 l s jedním turbem a výkonem 110 kW (150 k) je ve verzi se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou k dispozici i s pohonem předních kol. Stejně jako výkonnější varianta se 132 kW (180 k) se dodává i s pohonem všech kol ve spojení se šestirychlostní přímo řazenou nebo devítistupňovou automatickou převodovkou ZF. Vrcholem nabídky je Bi-turbodiesel 2,0 l s výkonem 177 kW (240 k) dodávaný výhradně s automatickou převodovkou a pohonem všech kol.
 
Díky použití zavěšení zadních kol Integral Link byl dosažen objem zavazadlového prostoru 577 l, po sklopení zadních sedadel 1234 l. Jaguar E-Pace utáhne přívěs až 1800 kg.
 
Moderní technika
Systém Adaptive Dynamics umožňuje individuální nastavení reakce pedálu plynu, automatické převodovky, řízení a za příplatek dodávaných nastavitelných tlumičů Adaptive Dynamics Suspension. Řídící jednotka systému Adaptive Dynamics reaguje na činnost řidiče a s předstihem upravuje nastavení podvozku tak, aby nedocházelo k velkému naklánění karoserie a zajistila se maximální ovladatelnost vozu za všech situací a podmínek.
 
Jaguar E-Pace je prvním vozem značky, který využívá novou generaci projekčního (Head-Up) displeje TFT (tenkostěnný transistorový displej). V interiéru najdeme standardně dodávaný informační systém JLR Touch Pro s 10“ dotykovým displejem, ve vyšších verzích lze získat 12,3“ displej. Na přání dodávaný 4G Wi-Fi hotspot umožňuje připojení až osmi zařízení.
 
Ceny od 966 669 Kč
Cenová nabídka začíná na 966 669 Kč za vůz s turbodieselem Ingenium 2,0 l/110 kW, přímo řazenou převodovkou a pohonem předních kol. Ve verzi s pohonem všech kol stejná varianta přijde na 1 093 235 Kč. První dodávky jsou ohlášeny na leden 2018. Jen v prvním modelovém roce lze objednávat speciálně vybavenou verzi First Edition s cenou 1 733 567 Kč ve verzi s turbodieselem 2,0 l/132 kW a pohonem všech kol.
  • Jaguar E-Pace na český trh
  • Jaguar E-Pace na český trh
  • Jaguar E-Pace na český trh
  • Jaguar E-Pace na český trh
  • Jaguar E-Pace na český trh
  • Jaguar E-Pace na český trh
  • Jaguar E-Pace na český trh
  • Jaguar E-Pace na český trh
  • Jaguar E-Pace na český trh