jaguar xf opět jako kombi sportbrake | Aktuality | autoweek.cz

Jaguar XF opět jako kombi Sportbrake

Jaguar XF opět jako kombi Sportbrake

15.06.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Ač to u Jaguaru původně vylučovali, bude nová generace modelu XF od podzimu v prodeji i jako sportovní a současně praktické kombi XF Sportbrake.
Kombi Sportbrake si uchovává sportovní styl sedanu XF, jeho ovladatelnost i dynamiku. K tomu přidává větší praktičnost, což oceňuje velká skupina kupujících prémiových vozů střední resp. vyšší střední třídy, jako jsou BMW 5 Touring, Mercedes-Benz E kombi nebo Audi A6 Avant. Těm poskytuje i srovnatelný objem zavazadlového prostoru 565 l (jen Mercedes E kombi má větší) resp. 1700 l při sklopení zadních sedadel, čímž vznikne rovná podlaha.
 
Jaguar XF Sportbrake je, stejně jako sedan, postaven na hliníkové platformě s pohonem zadních nebo všech kol jako menší model XE, SUV F-Pace a nový Range Rover Velar. V nejlehčí verzi bude mít hmotnost jen 1660 kg. Kombi má délku 4955 mm a rozvor náprav 2960 mm. Zadní náprava Integral Link je kombinovaná se samočinnou regulací světlé výšky.
 
Pohonné jednotky zahrnují zcela nový zážehový čtyřválec 2,0 l Ingenium o 184 kW (250 k) a čtyřválcové turbodiesely 2,0 l s výkony od 120 kW (163 k) do 177 kW (240 k), vybavené systémem SCR. Kromě toho bude k dispozici i turbodiesel TDV6 3,0 l o 221 kW (300 k).
 
V interiéru najdeme přístrojový panel tvořený 12,3“ TFT displejem a 10“ systém Touch Pro fungující jako palubní digitální počítač. S jeho pomocí lze využívat i různé podvozkové a asistenční systémy. Na přání dodávaný systém konfigurovatelné dynamiky umožňuje řidiči upravit nastavení řízení, převodovky a plynového pedálu. Systém adaptivního tlumení Adaptive Dynamics k tomu přidá možnost nastavení charakteristiky tlumení podvozku. Na přání jsou k dispozici i softwarový systém All Surface Progress Control (ASPC), optimalizující přilnavost na každém povrchu, a poloautonomní funkce Adaptive Surface Response (AdSR). Zvolit lze i inteligentní pohon všech kol AWD s integrovaným systémem Jaguar Intelligent Driveline Dynamics (IDD) eliminujícím nedotáčivost a elektronické zásahy obvyklé při dynamické jízdě s pohonem všech kol.
 
Podobně jako F-Pace bude i XF Sportbrake nabízet Jaguar Activity Key, vodotěsný a nárazuvzdorný náramek s integrovaným transpondérem RFID (Radio Frequency Identification), který umožňuje bezpečné uzamčení klíčů ve voze s možností vzdálit se a věnovat se různým aktivitám, při nichž jinak nelze mít u sebe klíčky.
 
Zákazníci si XF Sportbrake mohou objednat již nyní za předběžnou cenu začínající od 1 217 502 Kč včetně DPH. U předchozí generace XF (představené v roce 2007) představovala verze kombi Sportbrake (představená v roce 2012) 38 % prodeje na evropských trzích. Nový XF Sportbrake se vyrábí, stejně jako sedan, v závodě Jaguar Land Rover v Castle Bromwichi.
 
  • Jaguar XF opět jako kombi Sportbrake
  • Jaguar XF opět jako kombi Sportbrake
  • Jaguar XF opět jako kombi Sportbrake
  • Jaguar XF opět jako kombi Sportbrake
  • Jaguar XF opět jako kombi Sportbrake
  • Jaguar XF opět jako kombi Sportbrake
  • Jaguar XF opět jako kombi Sportbrake
  • Jaguar XF opět jako kombi Sportbrake