jak s elektromobilem během zimy | Aktuality | autoweek.cz

Jak s elektromobilem během zimy

Jak s elektromobilem během zimy

14.12.2020 | Global Press Agentur | Aktuality

I s elektromobilem můžete jezdit v chladném období, protože elektrický pohon je samozřejmě vhodný i pro zimu. Jejich majitelé nemusejí mít obavy. Německý autoklub ADAC pro ně sestavil nejdůležitější tipy.
V zimě potřebujete více energie než v létě na vytápění interiéru, zadních a předních oken nebo akumulátoru. Jako řidič však můžete udělat hodně pro to, abyste zajistili, že dojezd bude dostatečný i v chladných dnech a budete šetřit akumulátor.
 
Jak uvádějí odborníci z ADAC, řidič elektromobilu musí v zimě počítat s průměrným dojezdem o 10 až 30 % kratším. V případě delších cest je ztráta úměrně méně významná než v případě častých krátkých cest, protože v tomto případě se vozidlo musí často zahřívat.
 
Největším dalším spotřebičem energie je ohřev vzduchu. Místo vytápění celého vozu je lepší zapnout vyhřívání sedadel a volantu a nastavit nižší teplotu vytápění, například na 18 °C místo 22 °C. Pokud je to možné, měl by majitel elektromobilu předehřívat jeho interiér pokud je připojen k nabíječce.
 
Parkování v garáži zabraňuje přílišnému vychladnutí akumulátoru. Protože studený akumulátor se nenabíjí tak dobře jako zahřátý. Pro ideální nabíjecí výkon a optimální využití rekuperace kinetické energie při zpomalování potřebuje akumulátor určitou provozní teplotu. Dojezd prodlužuje jízda v ekologickém režimu, která vyžaduje méně energie.
 
Strach ze zamrznutí v dopravní zácpě je v elektromobilu neopodstatněný. Elektricky poháněný automobil lze vyhřívat stejně, jako vozidlo se spalovacím motorem. Pokud je akumulátor při uvíznutí v dopravní zácpě dostatečně nabitý, vydrží několik hodin.
 
Obecně platí: bezpečnost nesmí utrpět úsporným režimem. Řidič by neměl mrznout, světlomety musejí být zapnuté, okna musí být bez ledu a musí být zapnutá ventilace. Bez ohledu na typ pohonu ADAC obecně doporučuje sledovat dopravní situaci, mít dostatečnou rezervu v akumulátoru nebo nádrži a vhodnou výbavu po ruce, například deku ve vozidle.