další krok - škoda enyaq coupe iv | Aktuality | autoweek.cz

Další krok - Škoda Enyaq Coupe iV

Další krok - Škoda Enyaq Coupe iV

12.03.2022 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Škoda představila novou verzi elektricky poháněného SUV Enyaq Coupé iV a spolu s ní i nový software ME3. Coupé je první elektromobil značky, který přichází i ve sportovní verzi RS s cenou 1 559 900 Kč. Ceny dalších variant zatím nebyly stanoveny.
První elektricky poháněný model značky Škoda vyráběný v ČR Enyaq iV se u zákazníků setkal s velkým úspěchem - dosud bylo dodáno kolem 50 000 vozů (v ČR 1000), přičemž Škoda Auto registruje 115 000 objednávek. Zákazníci ze 70 % volí verzi s delším dojezdem iV 80, přičemž u českých zákazníků je to 90 %. V Nizozemsku se Enyaq iV dokonce stal nejprodávanějším elektromobilem.
 
Revoluce v softwaru - ME3
Současně s novou karosářskou verzí Coupé se pro modelovou řadu Enyaq iV zavádí i nový software ME3. Tato malá revoluce ve vozech Škoda přináší i zlepšení termomanagementu akumulátoru, nové asistenční systémy a nové funkce infotainmentu. ME3 umožní všechny další aktualizace uskutečnit na dálku. Během podzimu bude bezplatně instalován i do dosud dodaných vozů při návštěvě servisu.
 
Enyaq Coupé iV se vyrábí společně s Enyaq iV v hlavním závodě Škody v Mladé Boleslavi jako jediné modely založené na modulární platformě pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen, které sjíždějí z výrobní linky v Evropě mimo Německo.
 
Atraktivní vzhled
Kupé má unikátní přední nárazník a prahy v barvě karoserie. Jsou pro něj připravena kola 19“ až 21“ z lehké slitiny. Linie střechy se od středního sloupku svažuje směrem dozadu a přechází v zadní výklopné dveře s ostrým okrajem spoileru. Součinitel aerodynamického odporu se oproti základní verzi Enyaq iV zlepšil na 0,234, což prodloužilo dojezd o 10 až 15 km. Standardně se dodává tmavě tónovaná panoramatická skleněná střecha. Protože je tenčí než plná střecha, poskytuje cestujícím víc místa nad hlavou.
 
Stejně jako pro Enyaq iV je i pro Coupé k dispozici i krystalická mřížka Crystal Face, kde 131 LED osvětluje svislá žebra masky chladiče a vizuální dojem doplňuje horizontální světelný pás. U základní verze tuto mřížku volí 40 % kupujících. Pro Enyaq Coupé RS iV je Crystal Face standardní výbavou.
 
Sportovní i praktický vůz
Enyaq Coupé iV je dlouhý 4653 mm při rozvoru náprav 2764-2768 mm (podle verze). Pohotovostní hmotnost je od 2510 kg (verze 60) až do 2750 kg (verze 80x). Pro Škodu je i u sportovního vozu důležitá také užitná hodnota, výrobce slibuje velkorysý prostor vzadu a objem zavazadlového prostoru 570 l i přes dozadu se svažující střešní část. V nabídce příslušenství je i tažné zařízení s nímž může Enyaq Coupé iV může táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 1200 kg na 12° sklonu.
 
Technika v interiéru zahrnuje centrální displej infotainmentu 13“ a 5,3“ Digital Cockpit, který může být volitelně doplněn o head-up displej s rozšířenou realitou.
 
Čtyři verze pohonu
Enyaq Coupé iV se dodává ve čtyřech výkonnostních úrovních. Začíná jako Enyaq iV Coupé 60 s akumulátorem o kapacitě 62 kWh (využitelných je 58 kWh), trakčním elektromotorem 132 kW (180 k)/310 N.m a pohonem zadních kol. Enyaq Coupé iV 80 má akumulátor o kapacitě 82 kWh (využitelných je 77 kWh), elektromotor 150 kW (204 k)/310 N.m a pohon zadních kol. Enyaq Coupé iV 80x a Enyaq Coupé RS iV mají druhý motor na přední nápravě a pohon všech kol. Elektromotory v Enyaq Coupé iV 80x mají největší systémový výkon 195 kW (265 k) a točivý moment 425 N.m.
 
Nejvyšší verze Enyaq Coupé RS iV poskytuje systémový výkon 220 kW (299 k) a maximální točivý moment 460 N.m. Podvozek verze RS má při použití stejných komponent odlišné naladění. Tato verze se kromě obzvláště dynamických jízdních zážitků vyznačuje různými černými doplňky a typickým červeným reflexním pruhem na zadním nárazníku. Enyaq Coupé RS iV zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 s a jeho maximální rychlost je omezena na 180 km/h, což je o 20 km/h víc než u ostatních variant.
 
Zatím jen verze Enyaq Coupé RS iV 4x4
Od června se bude nabízet pouze Enyaq Coupé RS iV 80x 4x4 s cenou začínající na 1 559 900 Kč. Ostatní verze by měly být uvedeny v druhé polovině roku 2022 podle situace ve výrobě, protože v současné době v důsledku zastavení dodávek kabelových svazků z Ukrajiny produkce elektromobilů v celém koncernu VW stojí. Záruka na akumulátor je 8 let resp. 160 000 km na udržení kapacity na 75 %. Konstrukce umožňuje v případě potřeby měnit jen jednotlivé moduly a nikoliv celý akumulátor.
 
Pokud se výroba modelové řady Enyaq iV brzy opět rozeběhne, chce Škoda letos dodat 80 000 těchto vozů, z čehož by asi třetinu měla představovat Coupé. V rámci Strategie 2030 Škoda Auto plánuje do roku 2030 uvést na trh tři elektricky poháněné modely menší než Enyaq iV. Plně elektricky poháněné modely by měly v roce 2030 představovat více než 70 % podílu prodaných vozů značky a Škoda se do roku 2030 chce zařadit mezi pět nejprodávanějších značek v prodeji elektromobilů v Evropě.

  • Další krok - Škoda Enyaq Coupe iV
  • Další krok - Škoda Enyaq Coupe iV
  • Další krok - Škoda Enyaq Coupe iV
  • Další krok - Škoda Enyaq Coupe iV
  • Další krok - Škoda Enyaq Coupe iV
  • Další krok - Škoda Enyaq Coupe iV
  • Další krok - Škoda Enyaq Coupe iV
  • Další krok - Škoda Enyaq Coupe iV
  • Další krok - Škoda Enyaq Coupe iV
  • Další krok - Škoda Enyaq Coupe iV
  • Další krok - Škoda Enyaq Coupe iV
  • Další krok - Škoda Enyaq Coupe iV
  • Další krok - Škoda Enyaq Coupe iV
  • Další krok - Škoda Enyaq Coupe iV
  • Další krok - Škoda Enyaq Coupe iV