jediný reprezentant japonska na iaa | Aktuality | autoweek.cz

Jediný reprezentant Japonska na IAA

Jediný reprezentant Japonska na IAA

14.09.2019 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Honda je na autosalonu ve Frankfurtu jedinou vystavující japonskou automobilkou. S malým městským elektromobilem Honda e sklízí o to větší, avšak plně zaslouženou pozornost.
Čest Japonska na letošním autosalonu ve Frankfurtu kromě několika gigantů z řad dodavatelů zachraňuje jedině Honda předvádějící především nesmírně zajímavý maličký městský elektromobil Honda e.
 
S konceptem Urban EV Honda sklidila uznání odborníků i veřejnosti. Sériová podoba si zachovala všechno dobré a dokonce vypadá ještě atraktivněji. K tomu se přidalo i mnoho pozoruhodných technických zajímavostí, takže výsledkem je jeden z nejzajímavějších exponátů frankfurtského autosalonu, který v mnoha ohledech bere vítr z plachet německým značkám. Tomu ostatně odpovídá i obrovský zájem, který o tři vystavené vozy projevovali novináři.
 
Honda e má pohon zadních kol a ideální rozložení hmotnosti 50:50. Všechna kola jsou nezávisle zavěšena a Honda slibuje skvělé jízdní vlastnosti, což u městského elektromobilu není tím, co se obvykle očekává. Kliky dveří jsou zapuštěny do karoserie, dveří mají bezrámová okna a tradiční zpětná zrcátka nahrazují kamery, které obraz přenášejí do rohů přístrojové desky. V interiéru zaujme minimalistický styl s jednoduchou přístrojovou deskou a dvěma velkými 12,3“ LCD dotykovými displeji infotainmentu.
 
Hondu e pohání vzadu umístěný trakční elektromotor nabízený ve dvou výkonových podobách: základní se 100 kW (134 k) a ve verzi Advanced 113 kW (152 k) s rozšířenými funkcemi. S výkonnějším z nich Honda e díky točivému momentu 315 N.m zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 8 s. Velmi lehký a kompaktní, vodou chlazený lithio-ionový akumulátor s kapacitou 35,5 kWh je uložený v podlaze, takže snižuje polohu těžiště a pomáhá k optimálnímu rozložení hmotnosti. Poskytuje vozu praktický dojezd 200 km a pomocí rychlonabíjení se na 80 % kapacity teoreticky dobije za 30 minut.
 
Na německém trhu přijde verze 100 kW na 29 470 eur. Honda chce do roku 2025 v Evropě prodávat výhradně jen vozy s elektrickým pohonem.