jízda zítřka s renaultem | Aktuality | autoweek.cz

Jízda zítřka s Renaultem

Jízda zítřka s Renaultem

11.12.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Koncept Renault Symbioz zaujal na autosalonu ve Frankfurtu. Slibuje být autonomní, poháněný elektřinou a připojený. Nyní Renault prokázal, že nejde jen o prázdná hesla, když předvedl Symbioz 2 Concept jako funkční demovůz.
Renault Symbioz 2 Concept má aerodynamický tvar, může akcelerovat jako sportovní auto, ale vzhledem k systému pohonu tak činí mnohem klidněji, navíc na základě analýzy toho, jak vypadá cesta před vozem.
 
Cestující ve voze mohou odpočívat, protože jsou obklopeni vysoce kvalitním zvukem z reproduktorů a HD velkoplošnými obrazovkami. Podle Renaultu tak může vypadat jízda v autě někdy kolem roku 2030. Na autosalonu ve Frankfurtu tuto svou vizi předvedl v podobě konceptu Symbioz.
 
Uteklo pár týdnů a nyní Renault předvedl, že tato vize je už nyní realizovatelná v reálném prostředí, když předvedl Renault Symbioz 2 v jízdě. Vůz se pohybuje plně autonomně (s úrovní autonomního řízení 4), takže řidič nemusí mít ruce na volantu. Místo toho se může plně věnovat jiným aktivitám v kabině, jejíž uspořádání lze individuálně přestavět podle použitého jízdního režimu.
 
Renault Symbioz 2 je první provozovaný prototyp vybavený technikou, která by se v první fázi měla ve vozech Renault objevit už v roce 2023. Vůz je vybaven systémem Renault Multi-Sense 3.0, což je vylepšená verze stávajícího systému. Nabízí tři jízdní režimy: Classic pro konvenční pozici řidiče a nastavení vozu preferující pohodlí, Dynamic pro zajištění mimořádných zážitků z řízení vozu a AD preferující maximální prostornost kabiny. Režim AD navíc nabízí tři módy: Alone@Home s odsunutým volantem a přístrojovou deskou, Relax se sedadlem řidiče posunutým dozadu a sklopeným a Lounge s přiblížením předních sedadel k sobě.
 
Renault neopomněl doplnit i data pro ortodoxní motoristy. Vůz byl postaven na nově vyvinuté speciální platformě EV, tedy pro elektricky poháněná vozidla. Největší systémový výkon pohonné soustavy 500 kW a točivý moment 660 N.m (v ustáleném provozu to je 360 kW a 550 N.m), elektricky zajištěný pohon všech kol (ve standardním režimu jsou poháněna jen zadní kola) ale i řízení všech kol 4Control a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6 s. Vůz je vybaven sadou akumulátorů s kapacitou 72 kWh, přičemž nosná struktura vozu umožňuje i použití bloku o kapacitě 100 kWh. Při zkušebních jízdách se Symbioz dobíjí ve stanici schopné dodávat špičkově až 150 kW a zajišťující dobití na 80 % kapacity za méně než půl hodiny. Vůz je dlouhý 492 cm a má rozvor náprav 307 cm.
 
Groupe Renault už před časem ohlásila plán Drive The Future, v jehož rámci chce mít do roku 2022 8 jen elektricky poháněných vozů a 12 s elektrifikovaným pohonem, v rámci aliance Renault-Nissan-Mitsubishi připraví 15 vozů s autonomním řízením Renault Easy Drive (první vůz s úrovní 2 přijde v roce 2019 a v roce 2022 by měla být k dispozici i úroveň 4) a 100 % vozidel dodávaných na klíčových trzích bude vybaveno plnou konektivitou.
  • Jízda zítřka s Renaultem
  • Jízda zítřka s Renaultem
  • Jízda zítřka s Renaultem
  • Jízda zítřka s Renaultem
  • Jízda zítřka s Renaultem
  • Jízda zítřka s Renaultem
  • Jízda zítřka s Renaultem
  • Jízda zítřka s Renaultem
  • Jízda zítřka s Renaultem
  • Jízda zítřka s Renaultem