kia ceed má nový motor 1,5 l t-gdi | Aktuality | autoweek.cz

Kia Ceed má nový motor 1,5 l T-GDi

Kia Ceed má nový motor 1,5 l T-GDi

15.12.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Značka Kia uvádí na evropských trzích včetně České republiky novou řadu zážehových motorů pro nejprodávanější modelovou řadu Kia Ceed. Nový motor Smartstream 1,5 l T-GDi přináší vyšší výkon, lepší jízdní dynamiku i nižší spotřebu.
Nový motor Kia Smartstream 1,5 l T-GDi (Turbocharged Gasoline Direct injection) byl navržen s cílem zvýšit výkon a jízdní schopnosti při současném snížení emisí. Nový spalovací motor je k dispozici pro všechny čtyři verze modelu Ceed. Nahrazuje dosud používaný motor 1,4 l T-GDi, nabízený pro celou modelovou řadu. Modelová řada Ceed zahrnuje hatchback Ceed, kombi Ceed Sportswagon, ProCeed s karoserií typu shooting brake a městský crossover XCeed.
 
Vozy řady Ceed se vyrábějí ve výrobním závodě Kia ve slovenské Žilině a představují nejprodávanější modelovou řadu značky v Evropě. V žilinském závodě se rovněž vyrábí nový spalovací motor 1,5 litru T-GDi, jehož produkce si vyžádala investici ve výši 70 milionů eur do rozšíření výrobní linky.
 
Nový motor 1,5 l T-GDi lze kombinovat buď s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou (6MT) nebo sedmistupňovou dvouspojkovou (7DCT). Motor 1,5 l T-GDi má největší výkon 118 kW (160 k) při 5500/min, takže je o 14 % výkonnější než dosavadní motor Kia 1,4 l T-GDi/103 kW (140 k). O 4,5 % též narostl největší točivý moment na 253 N.m v rozsahu 1500-3500/min.
 
Nový motor využívá i nejnovější technologie motorů Smartstream pro snížení emisí a lepší jízdních schopnosti. Jedná se např. o plynule proměnnou periodu ventilů Kia CVVD, která upravuje časování ventilů ve prospěch vyššího výkonu při současném snížení emisí. V nižších otáčkách se aktivuje nový nízkotlaký systém recirkulace výfukových plynů LP EGR, opět ve prospěch snížení spotřeby a emisí. Ke snížení emisí pevných částic produkovaných spalovacím motorem slouží částicové filtry (GPF).
 
Kia Ceed s karoserií hatchback s novým motorem 1,5 l T-GDi zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,4 s (6MT), resp. 8,6 s (7DCT). V případě verze Ceed Sportswagon a ProCeed zrychluje na 100 km/h za 8,6 s (6MT), resp. 8,8 s (7DCT). Emise CO2 nicméně u všech tří verzí nyní začínají na 125 g/km (podle WLTP v kombinovaném cyklu, 6MT), což oproti dosavadnímu motoru 1,4 l T-GDi znamená snížení o 6,7 %. XCeed s novým motorem nyní dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,0 s (6MT), resp. 9,2 s (7DCT) a emise začínají na 136 g/km, což oproti verzi 1,4 l T-GDi znamená snížení o 6,2 % (dříve 145 g/km).
 
Vedle nového motoru je pro Ceed i nadále k dispozici řada doposud nabízených pohonů včetně elektrifikovaného 48V mild-hybridního pohonu EcoDynamics+ se vznětovým motorem 1,6 l CRDi (nově v nabídce), Plug-in hybridu 1,6 GDi a modernizovaného zážehového motoru 1,0 l T-GDi. Nejvýkonnější verze Ceed GT a ProCeed GT mají motor 1,6 l T-GDI/150 kW (204 k), který je k dispozici i pro XCeed. Na všechny verze se standardně vztahuje bezkonkurenční sedmiletá záruka Kia s omezením na 150 000 km.

  • Kia Ceed má nový motor 1,5 l T-GDi
  • Kia Ceed má nový motor 1,5 l T-GDi