kia sorento - modernizace se dotkla i nosné struktury | Aktuality | autoweek.cz

Kia Sorento - modernizace se dotkla i nosné struktury

Kia Sorento - modernizace se dotkla i nosné struktury

21.08.2012 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Už první informace o tom, že Kia Sorento dostává spolu s faceliftem zcela novou platformu, nás překvapila. Nyní ji potvrzuje tisková zpráva. Jedná se ve skutečnosti o zesílení a rekonstruování nosné struktury.

 

Nosná struktura zahrnuje 25 % ultravysokopevnostních ocelí, přičemž pro její zpracování se využívá technologie vysokoteplotního tváření, při němž se ocel zahřívá na 900 ºC a následně lisuje, čímž se dosahuje mimořádně pevné struktury. Toho se využívá pro přední, střední a zadní boční podlahové nosníky. Další novinkou je výztuha mezi horními konci úchytů vzpěr předního zavěšení. Tuhost skeletu v krutu se zvýšila o 18 % proti stávajícímu vozu. Pomocné rámy, nesoucí závěsy předních i zadních kol, byly zesíleny a rekonstruovány pro dosažení větší tuhosti. Jinak ale základní koncept podvozku zůstal beze změn - vpředu jsou vzpěry typu McPherson a vzadu víceprvková náprava. Zvětšila se a byla překonstruována lůžka nesoucí ramena závěsů ramen,  takže zabezpečují přesnější uchycení a účinněji tlumí vibrace. Vzadu byla použita delší vlečená ramena a výkonnější tlumiče. K tomu se přidalo i přesnější řízení se strmějším převodem. Na přání se bude dodávat nový systém Kia FlexSteer, u něhož si řidič může zvolit jeden ze tří režimů Normal, Sport a Comfort s odlišnými charakteristikami činnosti posilovače řízení.

Výsledkem rekonstrukce nosné struktury a podvozku je zlepšení jízdního komfortu a směrové stability na silnici při zachování schopností jízdy v terénu. Přitom ve snaze usnadnit nastupování byla snížena světlá výška o 10 mm.

Vzhled vozu byl samozřejmě osvěžen ve stylu nových osobních vozů značky a k tomu se podařilo snížit hodnotu součinitele aerodynamického odporu na cx = 0,34. Nové jsou přední světlomety s obrysovými světly LED, zadní výklopné dveře se zadními sdruženými LED svítilnami a nárazníky s vertikálně umístěnými mlhovými světlomety.

V až sedmimístném interiéru je použito více materiálů s měkčeným povrchem.

Modernizovaná Kia Sorento se bude v ČR nabízet s motory v rozsahu výkonů od 110 kW (150 k) do 145 kW (197 k). Vylepšený zážehový motor Theta II 2,4 GDI má novou hlavou válců, písty, vstřikováním paliva a sací soustavou. Výkon byl zvýšen o 9 % (141 kW/192 k) a točivý moment vzrostl o 6,6 % (242 N.m). Vznětový motor 2,2 l řady R 2.2 přeplňovaný turbodmychadlem s chladičem stlačovaného vzduchu je vybaven novým systémem recirkulace výfukových plynů EGR. Motor dosahuje výkonu 145 kW (197 k) a maximální točivý moment je 436 N.m (verze se samočinnou převodovkou) resp. 421 N.m u varianty s přímým řazením.

V některých zemích budou zákazníkům nabízeny také zážehové motory Lambda V6 MPI 3,5 l (206 kW/280 k) a Theta II MPI 2,4 l (129 kW/176 k), zatímco evropští zájemci o Sorento si budou moci vybrat menší turbodiesel R 2,0 s výkonem 110 kW (150 k).

Jako dosud jsou na výběr šestirychlostní převodovky přímo řazená nebo samočinná. Na výběr je z variant 2WD s pohonem předních kol, která je asi o 60 kg lehčí, nebo 4WD s pohonem všech kol. Verze 4WD za normálních podmínek přenáší 100 % točivého momentu motoru na přední kola. Jakmile jedno z předních kol ztratí přilnavost, přenese se část točivého momentu (až 50 %) automaticky na zadní kola. V extrémních podmínkách může řidič zvolit režim Lock, který rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50 %.

Modernizované Sorento může být vybaveno až deseti airbagy (čelními, bočními vpředu i vzadu a okenními airbagy pro přední a zadní sedadla). Mezi standardní prvky aktivní bezpečnosti patří elektronický stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) s asistentem rozjezdu do kopce HAC (Hill-start Assist Control). Zákazníci si budou moci dále objednat radarový systém sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), asistent proti vybočení z jízdního pruhu LDWS (Lane Departure Warning System) používající kameru nad čelním oknem a inteligentní parkovací asistenční systém SPAS (Smart Parking Assist System) s ultrazvukovými senzory pro automatické zaparkování vozu na podélně situované parkovací místo.

Evropská premiéra se odehraje 27. září na pařížském autosalonu a modernizované SUV Kia Sorento se začne prodávat v říjnu tohoto roku.