kompaktní suv e-pace má být bestsellerem jaguaru | Aktuality | autoweek.cz

Kompaktní SUV E-Pace má být bestsellerem Jaguaru

Kompaktní SUV E-Pace má být bestsellerem Jaguaru

17.07.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Jaguar E-Pace slibuje dynamiku sportovního vozu ve spojení s praktičností kompaktního SUV, tedy s pohodlným prostorným interiérem a nejmodernějšími možnostmi komunikace. Pětidveřové kompaktní SUV má stát od 966 669 Kč včetně DPH a do prodeje se dostane v lednu 2018.
Pětimístné kompaktní SUV Jaguar E-Pace by mělo oslovit zákazníky do té míry, že objemem prodeje předstihne dosud nejprodávanější model značky, středně velké SUV F-Pace. Role nového modelu je o to významnější, že by 80 % kupujících měli být noví pro značku Jaguar. Díky tomu by měl Jaguar překonat hranici 250 000 vozů prodávaných ročně, zatímco v roce 2010 to bylo jen 42 952 aut za rok.
 
Předpokladem k tomu, aby se novinka prosadila proti vozům, jako jsou Audi Q3, BMW X1 nebo Mercedes-Benz GLA, je jak atraktivní design a konektivita i infotainment na nejvyšší úrovni, přitažlivé pro mladší kupující. Pro evropské trhy bude E-Pace vyrábět smluvní výrobce Magna Steyr ve Štýrském Hradci, protože výrobní kapacity ve Velké Británii jsou už plně vytíženy.
 
Vysokopevnostní ocel i hliník
Designem se Jaguar E-Pace hlásí k inspiraci ve sportovním modelu F-Type. Má délku 4395 mm a rozvor náprav 2681 mm. Základní objem zavazadlového prostoru je 577 l. Robustní podvozek umožňuje tahání brzděných přívěsů až do hmotnosti 1800 kg.
 
Nové šasi, zkonstruované výhradně pro model E-Pace, koncepčně vychází z ocelové platformy s motorem napříč použité pro Range Rover Evoque. To umožnilo vytvořit větší vnitřní prostor než při použití hliníkového základu jako u F-Pace. Konstrukce podvozku se systémem zavěšení zadních kol Integral Link, upravenou z modelu XE, pohon všech kol, Active Driveline a vektorování točivého momentu zajišťují výborné jízdní vlastnosti a trakci na jakémkoli povrchu. Pro snížení hmotnosti vozu jsou kapota, střecha a víko zavazadlového prostoru vyráběny z hliníku.
 
Motory Ingenium a tři systémy pohonu
Pohonné jednotky představuje řada dvoulitrových čtyřválců řady JLR Ingenium - dva zážehové a tři vznětové - od vznětového s výkonem 110 kW (150 k) přes turbodiesely se 132 kW (180 k) a 176 kW (240 k) a zážehový 183 kW (249 k) až po sportovní přeplňovaný zážehový o výkonu 220 kW (300 k) a se zrychlením z nuly na 100 km/h za 6,4 s a s maximální rychlostí 243 km/h.
 
Základní verze bude mít pohon předních kol, ale i pohon všech kol AWD Standard Driveline s přesunem točivého momentu na zadní kola jen v případě potřeby a pro náročnější je připraven poprvé použitý inteligentní systém pohonu všech kol Active Driveline AWD. Systém, dodávaný společností GKN, s inteligentním rozdělováním točivého momentu tak, že v případě potřeby se maximum přenáší na zadní kola, čímž zajišťuje optimální stabilitu, dynamiku i spotřebu. Pro E-Pace se nabízí i systém ASPC (All Surface Progress Control) udržující nastavenou nízkou rychlost v rozmezí 1,8 až 30 km/h za extrémních podmínek na velmi kluzkém povrchu.
 
Na pomoc řidiči
Konfigurovatelný systém Adaptive Dynamics umožňuje řidiči nastavit citlivost pedálu plynu, řízení a automatické převodovky a také příplatkových nastavitelných tlumičů Adaptive Dynamics Suspension. Řídící jednotka systému reaguje na práci řidiče a s předstihem upravuje nastavení podvozku a šasi tak, aby nedocházelo k příliš velkému naklánění karoserie a aby zajistila maximální ovladatelnost vozu za všech situací a podmínek při zachování sportovního charakteru vozu značky Jaguar.
 
Propracovaný systém nouzového brzdění Emergency Braking využívá stereo kameru, která je zároveň využívána k detekci chodců, fungování systému udržování v jízdním pruhu Lane Keep Assist, rozpoznávání dopravních značek, adaptivním omezovačem rychlosti a slouží také k identifikaci únavy řidiče. Nový systém detekce provozu před vozem (Forward Traffic Detection) varuje řidiče před blížícími se vozy na křižovatkách s omezeným výhledem. Přední a zadní parkovací asistent je součástí základní výbavy všech verzí. Mezi pokročilé bezpečnostní systémy dále patří airbag pro chodce, který je uložen pod zadní hranou kapoty.
 
Digitální svět E-Pace
Interiér nabízí digitální připojení se čtyřmi 12 V napájecí zásuvkami, pěti USB porty 4G Wi-Fi hotspotem, který podporuje připojení až 8 zařízení současně. Všechny verze modelu E-Pace mají novou generaci multimediálního systému Jaguar Touch Pro s ovládáním hlasem nebo dotykovým displejem 10“. Dotyková obrazovka zábavního systému umožňuje propojit zákazníky s jejich oblíbenými aplikacemi, jako například Spotify nebo aplikacemi InControl pro Jaguar a Land Rover.
 
Jaguar E-Pace je prvním vozem značky, který využívá novou generaci technologie pro Head-Up displej - TFT (tenkostěnný transistorový displej), díky níž dokáže zobrazit o 66 % více informací.
 
V rámci příplatkové výbavy je možné si zvolit plnobarevný digitální přístrojový panel 12,3“ nebo dva prémiové audio systémy vyvinuté ve spolupráci s odborníky z firmy Meridian. Také model E-Pace si mohou zákazníci objednat s klíčem Activity Key, vodotěsným a nárazuvzdorným náramkem s integrovaným RFDI transpondérem, který řidiči umožňuje zamknout klíč uvnitř vozu a věnovat se jakékoliv aktivitě.
 
  • Kompaktní SUV E-Pace má být bestsellerem Jaguaru
  • Kompaktní SUV E-Pace má být bestsellerem Jaguaru
  • Kompaktní SUV E-Pace má být bestsellerem Jaguaru
  • Kompaktní SUV E-Pace má být bestsellerem Jaguaru
  • Kompaktní SUV E-Pace má být bestsellerem Jaguaru