europ assistance v roce 2012 - rostoucí počet zásahů a nové online a mobilní služby | Autoservis | autoweek.cz

Europ Assistance v roce 2012 - rostoucí počet zásahů a nové online a mobilní služby

Europ Assistance v roce 2012 - rostoucí počet zásahů a nové online a mobilní služby

23.02.2013 | | Autoservis

Europ Assistance odbavila více příchozích i odchozích hovorů, skokově vzrostl počet SMS komunikace a více než dvojnásobně se zvýšil počet zásahů v domácnostech. Nové služby pro řidiče aut, motorkáře i pro oblast zdraví.

Společnost Europ Assistance, s.r.o., dceřiná společnost druhé největší mezinárodní asistenční skupiny Europ Assistance Group a jedna z vedoucích asistenčních společností v ČR a SR, představila výsledek hospodaření za rok 2012. Společnost dosáhla obratu 154 milionů Kč. Dalších více než 20 milionů Kč utržila v roce 2012 nově otevřená dceřiná společnost ČP Asistence. Europ Assistance uzavřela rok se ziskem před zdaněním ve výši 30,2 milionů Kč. Jde o 20% nárůst zisku oproti roku 2011. Společnost tak navázala na nepřerušený růstový trend posledních let.

Inovace přináší nové služby

I v roce 2012 se podařilo představit několik nových asistenčních služeb. Konkrétně asistence pro motorkáře - MotoCare a MotoCare Fun, které na portálu pro zákazníky www.europ-online.cz doplnily již zavedené služby pro řidiče - AutoCare, a služby pro pomoc v domácnosti - HappyHome.

Společnost také pokračovala ve své strategii být nejinovativnější asistenční společností na trhu. V reakci na rostoucí využívání chytrých telefonů představila první mobilní aplikace speciálně vyvinuté pro český trh: EAutoCare a MedAsist. Jedná se o aplikace pro telefony se systémy iOS a Android, které umožňují jednoduchý kontakt klientů s asistenční centrálou v případě, kdy se ocitnou v nesnázích. Po výběru několika předvolených údajů mobilní aplikace například zasílá informace o poloze a situaci asistenčnímu operátorovi, který následně zajistí odpovídající asistenční zásah či intervenci odborníka. "Jde o výrazné přiblížení služeb směrem k zákazníkům. Ovládání aplikací jsme nastavovali velmi intuitivně, aby nabízelo veškerý uživatelský komfort," říká Jakub Hoďánek, obchodní ředitel Europ Assistance.

Nárůst asistencí i nových partnerů

Celkově bylo přijato 231 603 příchozích hovorů, což je nárůst o 7 % oproti loňskému roku. Významně vzrostl počet i odeslaných SMS, a to o 21 % na celkových 46 231, což potvrzuje stále větší význam této formy komunikace. "Ve vypjaté situaci pomáhají SMS zvýraznit klíčové informace pro klienta a v neposlední řadě šetří i energii mobilního telefonu. To je pro klienty významné zejména při pojistných událostech v odlehlých oblastech," vysvětluje Jakub Hoďánek.

Mezi nové obchodní partnery a významné zákazníky se v roce 2012 zařadili například společnost ČEZ s programem ČEZ Asistence, kde se zajišťuje asistence v případě mimořádných situací v domácnosti, nebo Volvo Financial Services, pro poskytování asistenčních služeb nákladním vozům Volvo. Nové služby byly také představeny s pojišťovnou Generali, konkrétně se jedná o nový program asistence pro nákladní vozidla.

Otevření druhé asistenční centrály

V únoru 2012 Europ Assistance společně s Českou pojišťovnou, největší pojišťovnou na trhu, založila dceřinou asistenční firmu ČP Asistence, která poskytuje asistenční služby výhradně pro klienty České pojišťovny. Tímto krokem Europ Assistance významně zvýšila svůj podíl na trhu. Zvýšené množství zásahů již přináší první efekty v centrálním nákupu asistenčních služeb pro oblast automobilové asistence.

Jako jediná asistenční společnost na trhu také Europ Assistance nyní disponuje dvěma asistenčními centrálami, které jsou vybaveny stejnými technologiemi. Pro případ jakéhokoliv výpadku si tedy obě centrály zajišťují schopnost garance provozu na asistenčních linkách 24 hodin denně, 365 dnů v roce.