bez hluku do terénu - jeep wrangler 4xe phev | Aktuality | autoweek.cz

Bez hluku do terénu - Jeep Wrangler 4xe PHEV

Bez hluku do terénu - Jeep Wrangler 4xe PHEV

29.05.2021 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Tradičním sloganem Jeepu je, že se s jeho vozy dostanete všude. S novou verzí Wrangler 4xe Plug-in hybrid se jeho platnost rozšiřuje i o městské zóny, do nichž je zakázán vjezd pro auta se spalovacími motory.
Jeep rozšiřuje svou nabídku vozů s elektrifikovaným pohonem všech kol 4xe. Po modelech Renegade a Compass přichází off-roadová legenda Wrangler, kde je využití elektrického pohonu pro jízdu v terénu posunuto na mnohem vyšší úroveň.
 
Wrangler 4xe je k dispozici pouze se čtyřdveřovou karoserií Unlimited s různými konfiguracemi střechy (Soft top, Hard top, elektrický Soft top nebo dvojitá). Zákazník má na výběr mezi výbavami Sahara 4xe, off-roadovou Rubicon 4xe a speciální edicí připomínající vznik Jeepu „80th Anniversary“.
 
Motory: jeden plus dva
S výkonem 280 kW (380 k) jde o nejvýkonnější Wrangler, jaký kdy Jeep v Evropě nabídl a přitom slibuje být i nejekologičtější. Nový špičkový model pohání přeplňovaný zážehový čtyřválcový dvoulitr s přímým vstřikováním benzinu. Disponuje největším výkonem 200 kW (272 k), který je podporován dvěma elektromotory s výkony 46 kW a 107 kW (145 k) fungujícími jako motor/generátory. Plug-in hybridní systém pohonu poskytuje celkově točivý moment až 637 N.m. Na silnici se to odráží ve zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s. Maximální rychlost je 156 km/h.
 
Používá se osmistupňová automatická převodovka s měničem točivého momentu ZF TorqueFlite. Řidič si může vybrat mezi hybridním (Hybrid), čistě elektrickým (Electric) a elektrickou energii šetřícím (E-Save) režimem. Poslední má dvě možnosti: udržovat úroveň nabití (Battery Save) nebo nabíjet akumulátor (Battery Charge) až na 80 %. Když je aktivován pohon všech kol, všechna čtyři kola také poskytují točivý moment pro rekuperaci energie při brzdění ale i jízdě ze svahů.
 
Akumulátor 400 V s kapacitou 17 kWh je instalován pod zadními sedadly (proto je k dispozici jen jako dlouhá verze Unlimted). Přitom je zachována možnost posunu zadních sedadel a nezměnil se ani objem zavazadlového prostoru 533 l. Akumulátor lze ji plně nabít za tři hodiny ze zásuvky 230 V.
 
Unikátní pohon všech kol
Integrace elektrického pohonu do hnacího ústrojí 4×4 otevírá Jeepu Wrangler 4xe novou úroveň offroadové mobility díky přesnému rozdělení točivého momentu mezi všechna kola. Přední kapalinou chlazená motor-generátorová jednotka eTorque nahrazuje alternátor a startér, druhý vysokonapěťový výkonnější elektromotor je v přední části převodovky. Všechny tři motory jsou připojeny do systému pohonu všech kol, což umožňuje, že v terénu lze jezdit pouze s elektrickým pohonem. Okamžitá dostupnost točivého momentu elektromotoru dodává modelu Wrangler 4xe přesnější a kontrolovanější jízdní vlastnosti při překonávání překážek
 
K dispozici jsou dva plně automatické systémy stálého pohonu všech kol s nápravami Dana 44 HD. Ve verzi Sahara to je 2.72:1 Selec-Trac Full-Time 4WD System a pro Rubicon 4:1 Rock-Trac Heavy-Duty Full-Time 4WD System s dvoustupňovou redukční převodovkou. Jsou vybavené elektrickými zámky přední a zadní nápravy Tru-Lock, diferenciály s omezeným prokluzem Trac-Lok a elektricky rozpojovaným stabilizátor na přední nápravě.
 
Řízení rozdělování točivého momentu má na starosti dvojice spojek. První se nachází mezi oběma jednotkami. Když je otevřená, může Wrangler 4xe fungovat v ryze elektrickém režimu, protože mezi motorem a elektromotorem není žádné mechanické propojení. Když je sepnutá, točivý moment spalovacího motoru a předního elektromotoru se spojí v automatické převodovce. Druhá spojka je instalovaná za elektromotorem a řídí interakci s převodovkou, čímž zlepšuje ovladatelnost a účinnost.
 
Všechny vysokonapěťové elektronické komponenty a systémy včetně kabeláže mezi akumulátorem a elektromotory jsou vodotěsně utěsněny, takže stejně jako všechny ostatní verze modelu Wrangler s označením Trail má i plug-in hybrid hloubku brodivosti až 76 cm.
 
Vysoce úsporný
Wrangler 4xe je standardně dodáván s informačním systémem Uconnect 8.4 nav s dotykovou obrazovkou, rozsáhlou konektivitou a službami pro sledování parametrů vozidla prostřednictvím aplikace My Uconnect. Přístrojový panel tvoří 7“ TFT displej.
 
Díky měřicímu cyklu pro plug-in hybridy je toto klasické terénní vozidlo certifikováno se standardní spotřebou 3,5 l/100 km (emise CO2 79 g/km). Standardní dojezd s elektrickým pohonem je podle WLTP 45 km, v městském cyklu dokonce 53 km.
 
Jeep Wrangler 4xe se vyrábí v historickém závodě Toledo Assembly Complex v Ohiu.

  • Bez hluku do terénu - Jeep Wrangler 4xe PHEV
  • Bez hluku do terénu - Jeep Wrangler 4xe PHEV
  • Bez hluku do terénu - Jeep Wrangler 4xe PHEV
  • Bez hluku do terénu - Jeep Wrangler 4xe PHEV
  • Bez hluku do terénu - Jeep Wrangler 4xe PHEV
  • Bez hluku do terénu - Jeep Wrangler 4xe PHEV
  • Bez hluku do terénu - Jeep Wrangler 4xe PHEV
  • Bez hluku do terénu - Jeep Wrangler 4xe PHEV
  • Bez hluku do terénu - Jeep Wrangler 4xe PHEV
  • Bez hluku do terénu - Jeep Wrangler 4xe PHEV
  • Bez hluku do terénu - Jeep Wrangler 4xe PHEV
  • Bez hluku do terénu - Jeep Wrangler 4xe PHEV
  • Bez hluku do terénu - Jeep Wrangler 4xe PHEV