konec francouzských velkých luxusních aut | Aktuality | autoweek.cz

Konec francouzských velkých luxusních aut

Konec francouzských velkých luxusních aut

19.12.2012 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Ukončení výroby Citroenu C6 znamená, že francouzské automobilky opouštějí segment velkých luxusních automobilů, v němž kdysi patřily k elitě.

 

Oficiální ukončení výroby Citroenu C6 plánované na 19. prosince (ve skutečnosti poslední sériový vůz tohoto typu sjel z linky už 3. prosince) bude znamenat, že se již ve Francii nebude vyrábět žádný domácí exkluzivní model. Odchodem Citroenu C6 tak ve Francii končí éra, která dosáhla svého vrcholu v 50. letech. V té době přišel první sedan DS, legendární automobil dokládající, že Francouzi mohou konkurovat ve výrobě skutečně prestižního velkého sedanu jakékoli evropské automobilce.

Modely C6 i DS z roku 1955 byly velkými luxusními auty vyráběnými stejnou automobilkou. Tím však veškerá podobnost končí. Původní DS byl autem snů, které dokázalo odlákat zákazníky od Mercedesu-Benz, zatímco model C6 nebyl schopen německým prémiovým značkám konkurovat.

Za prvních 10 měsíců letošního roku se v Evropě prodalo jen 556 vozů C6 (vloni to bylo 922 kusů za celý rok). Je proto snadné pochopit, proč musel Citroen zastavit výrobu tohoto vozu. Také sesterská značka Peugeot už segment velkých sedanů opustila (výroba modelu 607 skončila v roce 2010).

Patriotičtí francouzští spotřebitelé, hledající velký exkluzivní automobil, se tak dostávají do potíží. Zajisté, Renault po likvidaci svého nekonvenčního modelu Vel Satis nabízí velký sedan Latitude, ale mnoho Francouzů se tomuto vozu vyhýbá, neboť ve skutečnosti je to Samsung SM5 prodávaný pod jiným jménem a dovážený z Jižní Koreje. Do letošního října Renault prodal 3792 vozů Latitude, což je propad téměř o 59 % oproti stejnému období v loňském roce. Existenci tohoto vozu ale opravňuje jeho prodej v Rusku.

Renault se rozhoduje, zda bude vyvíjet nový reprezentativní sedan, jenž bude sdílet podvozek s Mercedesem třídy E. Nový automobil by se prodával pod názvem nové prémiové značky Renaultu Initiale Paris, což by měl být ekvivalent pro značky Infiniti alianční značky Nissan. Premiéra tohoto vozu ve formě konceptu byla plánována na autosalon v Paříži,jenže tam po něm nebylo ani vidu ani slechu. Snad proto, aby neodvracel zájem veřejnosti od nové generace malého Clia.

Citroen samozřejmě má ještě exkluzivní model DS5, který ve verzi DS5 Hybrid dokonce používá i francouzský president Hollande, ale to je auto řadící se o stupínek níž. Ale segment exkluzivních vozů Citroen zřejmě opustit nehodlá ani v budoucnosti. V rukávu totiž má připraven ještě jeden trumf - opravdu exkluzivní velký automobil DS9, zatím představený v podobě konceptu DS Numero 9. Jenže toto auto od počátku vzniká s cílem uspět především v Číně.

Segmentu velkých exkluzivních vozů v Evropě dominují vozy BMW řady 5 (101 600 prodaných vozů v Evropě za 10 měsíců), Audi A6 (89 300 vozů) a Mercedes-Benz s třídou E (86 400 vozů). V Evropě tento automobilový segment hovoří německy. Měli by si to Francouzi uvědomit? Nebo mají stále doufat, že se jim časem podaří odstartovat podobný obrat, jaký se v posledních měsících daří Jaguaru?

  • Konec francouzských velkých luxusních aut
  • Konec francouzských velkých luxusních aut
  • Konec francouzských velkých luxusních aut
  • Konec francouzských velkých luxusních aut
  • Konec francouzských velkých luxusních aut