ktm x-bow gt4 | Aktuality | autoweek.cz

KTM X-Bow GT4
20.04.2015 | Rybecký Vladimír | Aktuality
Tomáš Enge byl od samotného začátku u zrodu závodního speciálu KTM X-Bow GT4. Ten společně s týmem Reiter Engineering poprvé testoval na italském okruhu Adria. První pocity českého závodníka z nového vozu jsou více než pozitivní.
„Po dlouhém vývoji jsme s KTM X-Bow GT4 zamířili k prvním ostrým testům na okruh Adria. Po dvou dnech musím konstatovat, že lepší hračku jsem v poslední době neřídil. Je to větší motokára, která se výborně ovládá. Dalším velkým plusem je spolehlivost a výdrž,“ uvedl po testech Tomáš Enge.
Tým Reiter Engineering využil monokok původního X-Bow, do něhož zabudoval bezpečnostní rám. Ten pak zakryl kopulí z makrolonu, která se vyklápí vpřed jako u stíhaček.
„Použili jsme původní motor, což je přeplňovaný dvoulitr od Audi. Ovšem původní převodovku jsme nahradili převodovkou podobné té, jakou máme v Lamborghini nebo Camaru, tedy od společnosti Holinger. Díky ovládáním převodovky páčkami pod volantem jsme docílili daleko rychlejšího řazení. Z Lamborghini GT3 jsme použili také brzdy a kola. Podvozek se opravdu povedl,“ naznačil Tomáš Enge hlavní změny oproti sériovému provedení KTM.
Výkon motoru je 257 kW (350 k). Ovšem v týmu Reiter Engineering mohou z vozu dostat ještě více.
"Auto váží nyní okolo jedné tuny a dosahované časy jsou pro kategorii GT4 více než dobré. Následovat budou samozřejmě další testy, ale také homologace. Už nyní je o náš speciál velký zájem, protože výkon versus cena je u tohoto závodního náčiní opravdu velkým pozitivem. Proto chceme vůz brzy nasadit do ostrého závodu,“ řekl Tomáš Enge, pracující ve službách německého týmu.
„Jedna sada pneumatik a brzdové destičky vydržely plnohodnotný dvoudenní test a zvládly by ještě více. Bude to nejen konkurenceschopný vůz pro evropské podniky GT4, ale také pro vytrvalostní závody. Právě zde by mohl vůz KTM díky nízké spotřebě a šetření komponent konkurovat vozům vyšší kategorie GT3. To ale ukáží až samotné závody. Já se těším, že se zúčastním některého z 12 a více hodinového podniku,“ dodává k výkonu vozu Enge.
Tým Reiter Engineering využil monokok původního X-Bow, do něhož zabudoval bezpečnostní rám. Ten pak zakryl kopulí z makrolonu, která se vyklápí vpřed jako u stíhaček.
„Použili jsme původní motor, což je přeplňovaný dvoulitr od Audi. Ovšem původní převodovku jsme nahradili převodovkou podobné té, jakou máme v Lamborghini nebo Camaru, tedy od společnosti Holinger. Díky ovládáním převodovky páčkami pod volantem jsme docílili daleko rychlejšího řazení. Z Lamborghini GT3 jsme použili také brzdy a kola. Podvozek se opravdu povedl,“ naznačil Tomáš Enge hlavní změny oproti sériovému provedení KTM.
Výkon motoru je 257 kW (350 k). Ovšem v týmu Reiter Engineering mohou z vozu dostat ještě více.
"Auto váží nyní okolo jedné tuny a dosahované časy jsou pro kategorii GT4 více než dobré. Následovat budou samozřejmě další testy, ale také homologace. Už nyní je o náš speciál velký zájem, protože výkon versus cena je u tohoto závodního náčiní opravdu velkým pozitivem. Proto chceme vůz brzy nasadit do ostrého závodu,“ řekl Tomáš Enge, pracující ve službách německého týmu.
„Jedna sada pneumatik a brzdové destičky vydržely plnohodnotný dvoudenní test a zvládly by ještě více. Bude to nejen konkurenceschopný vůz pro evropské podniky GT4, ale také pro vytrvalostní závody. Právě zde by mohl vůz KTM díky nízké spotřebě a šetření komponent konkurovat vozům vyšší kategorie GT3. To ale ukáží až samotné závody. Já se těším, že se zúčastním některého z 12 a více hodinového podniku,“ dodává k výkonu vozu Enge.
- Mercedes představil třídu C jako sedan i Kombi
- Kontrakt za 6 miliard USD pro Oshkosh Defence
- Porsche 911 GT3 - sériový model blízký závodnímu vozu
- Evropa potřebuje nabíjecí infrastrukturu
- Dopravci v problémech, lety duchů a komplikace na hranicích
- Ioniq 5: Hyundai zahajuje elektrickou ofenzívu
- Peugeot nabídne rodinný e-Rifter
Další články
© 2021 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz