mercedes-benz eqv už v sériové podobě | Aktuality | autoweek.cz

Mercedes-Benz EQV už v sériové podobě
22.08.2019 | Rybecký Vladimír | Aktuality
Plně elektrické prémiové MPV se představilo na autosalonu v Ženevě jako koncept. Na autosalonu IAA ve Frankfurtu n. M. od 12. do 22. září se elektrifikovaná verze Třídy V představí v sériové podobě.
Elektrická pohonná jednotka eATS, umístěná u přední nápravy a pohánějící přední kola, má špičkový výkon až 150 kW a točivý moment 362 N.m. Trakční elektromotor, převodovka s pevným převodem, chladicí systém a elektronika tvoří integrovaný a kompaktní celek.
Energii dodává lithio-ionový akumulátor umístěný pod podlahou vozidla, takže vnitřní prostor vozidla nedoznal změn a nákladový prostor má objem 1030 l. Akumulátor má využitelnou kapacitu 90 kWh, což vozu poskytuje maximální dojezd 405 km (spotřeba elektřiny je předběžně 27,0 kWh/100 km).
Pro maximalizaci dojezdu se vysokonapěťový akumulátor dobíjí i za jízdy s využitím rekuperace kinetická energie při brzdění. Řidič může tento proces ovlivnit, protože páčkami pod volantem může ovlivnit intenzitu rekuperace. K dispozici má i jízdní nastavení E+, které upravuje funkce vozu pro dosažení maximálního možného dojezdu.
Energii dodává lithio-ionový akumulátor umístěný pod podlahou vozidla, takže vnitřní prostor vozidla nedoznal změn a nákladový prostor má objem 1030 l. Akumulátor má využitelnou kapacitu 90 kWh, což vozu poskytuje maximální dojezd 405 km (spotřeba elektřiny je předběžně 27,0 kWh/100 km).
Pro maximalizaci dojezdu se vysokonapěťový akumulátor dobíjí i za jízdy s využitím rekuperace kinetická energie při brzdění. Řidič může tento proces ovlivnit, protože páčkami pod volantem může ovlivnit intenzitu rekuperace. K dispozici má i jízdní nastavení E+, které upravuje funkce vozu pro dosažení maximálního možného dojezdu.
- Toyota Corolla nejprodávanějším autem světa
- VW nesplnil cíl EU týkající se emisí CO2 o 0,5 g
- Ani konec roku nezaznamenal výrazný pohyb v cenách povinného ručení
- Zájem o elektromobily byl loni v Česku rekordní, v jejich využívání ale za Evropou zaostáváme
- Mototechna loni prodala 12 000 aut
- Stellantis chce být lídrem v oblasti udržitelné mobility
- Šéf Peugeotu přebírá kontrolu nad Alfou Romeo
Další články
© 2021 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz