mercedes-benz g-code | Aktuality | autoweek.cz

Mercedes-Benz G-Code

Mercedes-Benz G-Code

31.01.2015 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Koncept SUV kupé Mercedes-Benz G-Code pohání vodík a současně prostřednictvím laku využívá alternativní solární zdroj elektrické energie. K tomu přidává také využití větrné energii.

Mercedes-Benz G-Code je nalakován „multi-voltaickým stříbrem“ a tento lak rovněž dokáže vozu dodávat energii, neboť funguje jako obrovský solární článek. Když je vůz v klidu a vystaven slunečním paprskům, lak generuje ze sluneční energie elektřinu. Vhledem k tomu, že součástí laku jsou elektricky nabité částice, vůz dokáže vytvářet elektřinu i z energie větru.

 

Koncept G-Code byl předveden ve vývojovém centru Daimler v Pekingu, kde bylo současně otevřeno nové Advanced Design Studio. Společnost Daimler tam chce vytvářet technické koncepty a design svých budoucích modelů.

 

Koncept G-Code má pohon všech kol prostřednictvím tzv. "digitálního spojovacího hřídele". Přeplňovaný spalovací motor, v němž je palivem vodík, pohání jen přední kola, zatímco elektromotor zadní. Vůz nabízí tři režimy jízdy: plně elektrický režim HYBRID eDrive, smíšený režim maximálně hospodárné HYBRID eco a sportovní režim HYBRID sport, kde elektromotor zvyšuje výkonnost celého hnacího systému.

 

Uspořádání sedadel v kabině je 2+2 a dveře se otevírají proti směru jízdy. G-Code je 4,1 m dlouhý. Je vybaven dvěma LED světlomety a inovačním asistenčním systémem pro řidiče, jenž zahrnuje 3D kamery, radar, infračervený skener a GPS. Systém dokáže rozpoznat komplikované dopravní situace.

 

Volant je zasunutý do přístrojové desky a vysune se jen když je zapotřebí. Součástí přístrojového panelu jsou také vyústky klimatizace a multiinformační displej pro zpříjemnění jízdy cestujících.

  • Mercedes-Benz G-Code
  • Mercedes-Benz G-Code
  • Mercedes-Benz G-Code
  • Mercedes-Benz G-Code