mercedes-benz posunul třídu c ještě výš | Aktuality | autoweek.cz

Mercedes-Benz posunul třídu C ještě výš

Mercedes-Benz posunul třídu C ještě výš

17.12.2013 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Mercedes-Benz s nově vyvinutou třídou C stanovuje nová měřítka v prémiovém segmentu střední třídy. 

Třída C je nejprodávanější modelovou řadou značky Mercedes-Benz. Od uvedení poslední generace na trh v roce 2007 se prodalo více než 2,4 milionu těchto vozů.

Nová třída C přináší rekordní hospodárnost díky lehké konstrukci, která snížila hmotnost až o 100 kg, skvělé aerodynamice a novým hospodárným motorům.

Prof. Dr. Thomas Weber, člen představenstva společnosti Daimler AG zodpovědný za koncernový výzkum a vývoj divize Mercedes-Benz Cars, uvádí: „Mercedes at its best – to je nová třída C, která v mnoha ohledech stanovuje nová měřítka ve střední třídě. Vyznačuje se emocionálním a zároveň jasným designem, který nalézá pokračování v hodnotném a moderním interiéru. Základem pro radost z jízdy na vysoké úrovni je výkonná a hospodárná technika.“

Třída C povyrostla v reakci na zvětšující se průměrnou výšku lidí. V porovnání s předchůdcem je karoserie o 95 mm delší (4686 mm) a o 40 mm širší (1810 mm), a to při rozvoru, který je o 80 m delší (2840 m). Prospěch z příslušného zvětšení vnitřního prostoru mají především cestující na zadních sedadlech. Svého předchůdce překonává i objemem zavazadlového prostoru 480 l.

Na výběr jsou opět dvě různé tváře: sportovní s centrální hvězdou nebo pro linii Exclusive klasická maska chladiče. Vedle standardní výbavy umožňují tři různé stylistické a výbavové linie dodat vzhledu vozidla individuální charakter: Line Avantgarde profiluje třídu C jako sportovní sedan, Line Exclusive dává najevo moderní luxus a AMG Line dodává sportovní vzhled.

Nový sedan třídy C ustanovuje s hodnotou součinitele aerodynamického odporu cx = 0,24 u modelu C 220 BlueTEC ECO nový rekord ve střední třídě.

Konstrukce nosné struktury je hybridní konstrukcí karoserie z hliníku a oceli, kde podíl hliníku vzrostl na téměř 50 %.

Nový podvozek může být na přání se vzduchovým odpružením Airmatic, kde lze prostřednictvím tlačítka systému Agility Seelect volit různé charakteristiky nebo si může řidič nakonfigurovat své vozidlo podle vlastních představ.

Ve třídě C je nový rovněž průhledový projekční head up displej, který promítá důležité informace do zorného pole řidiče. Nad středovou konzolí při výbavě systémem COMAND Online upoutává pozornost volně stojící centrální displej 7" nebo 8,4".

Evolučním krokem je touchpad vyvinutý značkou Mercedes-Benz, který je umístěn v opěrce na středovém tunelu. Stejně jako u chytrého telefonu jím lze pomocí prstových gest jednoduše ovládat veškeré funkce zábavního a informačního systému. Touchpad navíc umožňuje ruční zadávání písmen, číslic a speciálních znaků, a to v jakékoli řeči.

Nová třída C přebírá téměř všechny nové, o zásadní funkce rozšířené asistenční systémy, které se nedávnbo představily ve vozech tříd S a E, zde kombinované jako koncept Intelligent Drive. Patří sem mj. i systém pro částečně autonomní jízdu v dopravních zácpách Distronic Plus, který dokáže při rychlosti jízdy pod 60 km/h orientovat podle vpředu jedoucího vozidla i při chybějících nebo nejednoznačných podélných čárách, vymezujících jízdní pruhy.

Zážehové i vznětové motory jsou ve všech případech vybaveny funkcí ECO Start-Stop a splňují emisní normu Euro 6. V době uvedení na trh budou k dispozici tři motory - vznětový C 220 BlueTEC/125 kW a dva zážehové C 180/115 kW a C 200/135 kW.

Krátce po uvedení na trh nabídku motorů rozšíří nový malý vznětový motor 1,6 l/85 kW nebo 100 kW a zdokonalený vznětový čtyřválec 2,2 l v několika výkonových variantách od 85 kW do 150 kW. Model C 220 BlueTEC se bude na přání dodávat také ve verzi BlueEFFICIENCY Edition s výkonem 125 kW. Všechny vznětové motory nové třídy C jsou vybaveny selektivní katalytickou redukcí SCR (Selective Catalytic Reduction).

Kromě toho bude k dispozici pět zážehových čtyřválců s výkony od 115 do 175 kW, později bude následovat i zážehový šestiválec s výkonem 245 kW.

Stejně jako ve třídě S a E Mercedes-Benz nabídne také vznětový motor kombinovaný s hybridním modulem C 300 BlueTEC HYBRID s kompaktním elektromotorem a nejvyšším výkonem 150 + 20 kW. Další hybridní model, který bude následovat později, bude disponovat možností vnějšího dobíjení (tzv. plug-in hybrid).

Také třída C může nabídnout i stálý pohon všech kol 4MATIC.

Uvedení na trh je plánováno na polovinu března 2014, ale nové sedany třídy C lze již objednávat. Zpočátku jsou nabízeny verze C 180 za cenu od 828 850 Kč, C 200 od 901 450 Kč a C220 BlueTEC od 942 590 Kč (uvedené ceny jsou včetně DPH).

  • Mercedes-Benz posunul třídu C ještě výš
  • Mercedes-Benz posunul třídu C ještě výš
  • Mercedes-Benz posunul třídu C ještě výš
  • Mercedes-Benz posunul třídu C ještě výš
  • Mercedes-Benz posunul třídu C ještě výš
  • Mercedes-Benz posunul třídu C ještě výš
  • Mercedes-Benz posunul třídu C ještě výš
  • Mercedes-Benz posunul třídu C ještě výš
  • Mercedes-Benz posunul třídu C ještě výš