místo autosalonu výstava technologií? | Aktuality | autoweek.cz

Místo autosalonu výstava technologií?

Místo autosalonu výstava technologií?

10.04.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Mezinárodní autosalon ve Frankfurtu IAA letos čelí velkému odlivu zájmu automobilek. Už devět z nich odvolalo svou účast. Pořadatelé je chtějí nahradit společnostmi vyvíjejícími hi-tech řešení pro automobilový průmysl.
Účast na jednom z nejvýznamnějších letošních autosalonů IAA odřekly značky Alfa Romeo, DS, Fiat, Infiniti, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot a Volvo. Vzhledem k tomuto vývoji dalších osm automobilek údajně zvažuje svou účast. Zajímavé je rozhodnutí PSA Group odvolat Peugeot a DS, ale prezentovat se značkou Citroën.
 
Pro německé Sdružení automobilového průmyslu VDA je to krajně nepříjemná situace. „Samozřejmě nás mrzí, když někteří z tradičních vystavovatelů tentokrát nemůže být ve Frankfurtu nad Mohanem. Na druhou stranu ale máme potvrzenou účast více než 50 automobilových výrobců včetně těch největších z Evropy, USA i Asie,“ uvedl šéf VDA Klaus Bräuning.
 
Automobilky, které odvolaly svou účast, neuvedly žádný konkrétní důvod. Je pravděpodobné, že hledají nové možnosti prezentace. Skutečností ovšem je, že ve Frankfurtu jsou všechny ostatní značky hodně ve stínu trojice dominantních německých společností Daimleru, VW Group a BMW.
 
Podle VDA bude pro návštěvníky významnou náhradou rostoucí zájem ze strany hi-tech společností jako jsou Siemens, IBM, T-Systems, Qualcomm, Sony, NXP nebo TomTom. Zajímavý je ale i údaj o 50 automobilových značkách. Mezi ně totiž VDA počítá i „mnoho mladých značek z Asie“.
 
IAA se ve Frankfurtu koná každé dva roky. V roce 2015 výstava přilákala 931 700 návštěvníků - o 50 000 víc než v roce 2013. Rekordní byl rok 1989 s 1,2 milionu návštěvníků. V současné době ale většina zájemců o nová auta dává přednost porovnání nabídek na internetu, kde mají možnost i jednoznačného porovnání cenových nabídek.
 
Automobilky o autosalony ztrácejí zájem i proto, že jsou nuceny šetřit. Legislativa je totiž nutí vyvíjet drahá nízkoemisní resp. bezemisní vozidla u nichž je vzhledem k minimálnímu zájmu kupujících produkce hluboko pod kritickým množstvím potřebným k tomu, aby jejich prodej přinášel zisk.
 
Pořadatelé druhého nejvýznamnějšího autosalonu v Německu v Lipsku už před rokem oznámili, že s pořádáním výstavy AMI definitivně končí pro nezájem vystavovatelů.