jak ženy ve skutečnosti vybírají auto? | Trendy | autoweek.cz

Jak ženy ve skutečnosti vybírají auto?

Jak ženy ve skutečnosti vybírají auto?

06.08.2012 | Komerční prezentace | Aktuality

Auto musí mít pěkný tvar a pěknou barvu. To je to jediné, co žena, podle většiny mužů, od auta očekává. Doba se ale mění a ženy nakupují auta stejně, jako muži. Většina už tedy ví, že barva nejezdí. Na co se ženy při výběru zaměřují?

Zásadní výsledky přinesl průzkum automobilové společnosti truecar.com. Firma mapovala chování svých zákazníků po několik let. Čísla se týkají jenom amerického trhu, nicméně chování zákaznic je v Evropě podobné. Jenom si vybírají jiné značky.

Američanky si kupují levnější vozy, než muži. Nejdražší vůz, který si žena v Americe koupí, je Volkswagen New Beetle. Porsche, Chevrolet nebo BMW jsou výhradně mužské značky.

 

Barva je důležitá, ale nerozhoduje

Klišé o tom, že ženy na autech zajímá jen barva, už prostě neplatí. Něžné pohlaví při výběru vozu  nestuduje litá kola a nepotřebuje na vlastní oči vidět obložení brzdových destiček. Na druhou stranu ale ženy chtějí, aby jim auto sloužilo, a proto výběr nepodceňují. Metalíza je sice hezká, na silnici ale trochu zaniká, což může ohrozit bezpečnost.

Barva vozu je navíc opravdu důležitá. Především může zvýšit bezpečnost. Na silnici jsou nejlepší výrazné barvy. Sytě žluté nebo zelené auto si ale řidičky nekoupí. Raději zvolí červenou, stříbrnou nebo černou.

Nechají si poradit

Velký rozdíl v přístupu obou pohlaví je v hrdosti. Muž málokdy přizná, že se v autech nevyzná. Většinou si vyhlídnou svůj vysněný vůz a nevadí jim, že je na trhu dostupný výhodnější model. Žena si do autosalonu klidně vezme kamaráda automechanika, který ji řekne, co má koupit.

Cena

Například pro svobodné matky je cena opravdu důležitější, než barva. Vyberou si proto vůz, který je levný a má snesitelný design. Zrychlení z nuly na sto je opravdu nezajímá, stejně jako netrvají na turbodieselu. U nás je mezi ženami nejrozšířenější Škoda Octavia. Všechny náhradní díly jsou dostupné v každém servisu. Například Škodu Roomster si nekoupí skoro žádná Češka.

Praktičnost

Pro ženy je například méně důležitá značka. Hlavně, aby to jezdilo. Nejčastěji si pořizují Volkswagen nebo zmíněnou Škodu. Řadu doplňkových věcí považují ženy za zbytečné. Klimatizace je fajn, ale jestli je to BMW nebo Renault, je jim celkem jedno.