rok 2020 pro porsche česká republika | Autoservis | autoweek.cz

Rok 2020 pro Porsche Česká republika

Rok 2020 pro Porsche Česká republika

29.01.2021 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Porsche Česká republika v roce 2020 zahájila e-ofenzivu a do 30. roku působení v ČR vstupuje na pozici největšího importéra.
Společnost Porsche Česká republika, největší importér nových osobních a užitkových vozidel do České republiky, vykázala v uplynulém roce 28 138 registrací vozů značek Volkswagen, Audi, Seat, Volkswagen Užitkové vozy a Cupra, což znamenalo pokles o 23,5 % ve srovnání s rokem 2019. Dosáhla obrat 19,3 miliardy Kč (- 24,6 %). Výsledky odrážejí celkový pokles (-18,8 %) českého trhu v důsledku pandemie nemoci covid-19 a z toho plynoucích restriktivních opatření. V oblasti servisních služeb se společnosti Porsche ČR podařilo udržet celkový obrat nad 2 miliardami korun.
 
„Významnou roli v našich aktivitách hrají servisní služby. Kladná hodnocení v průzkumech spokojenosti i obchodní výsledky v této oblasti potvrzují, že se nám tato činnost daří. Celkový obrat servisní sítě námi zastupovaných značek přesáhl čtyři miliardy korun, což v kontextu mimořádného vývoje roku 2020 pokládáme za velmi dobrý výsledek. Podařilo se nám například prohloubit spolupráci s dodavateli renomovaných značek pneumatik a vytvořit tak skutečně zajímavé nabídky, což naši zákazníci ocenili,“ uvádí jednatel Porsche Česká republika Franz Pommer.
 
Hlavní ukazatele společnosti   2020 2019 změna
obrat (mld. Kč) Porsche ČR 19,3 25,6 -24,6 %
  z toho After Sales 2,15 2,28 -5,7 %
obrat (mil. Kč) nabíjecí infrastruktura Moon 13,5 6,2 +117,8 %
registrace nových vozidel (ks) Volkswagen osobní vozy 16 767 20 869 -19,7 %
  Audi 2449 2600 -5,8 %
  Seat/Cupra 4334 6671 -35,0 %
  Volkswagen Užitkové vozy 4588 6637 -30,9 %
  celkem 28 138 36 777 -23,5 %
prodané ojeté vozy (ks) Das Welt Auto 15 077 15 814 -4,7 %
 
Značky Porsche Česká republika v roce 2020 představily mnoho nových zásadních modelů, jejichž uvedení muselo probíhat netradičními cestami. Obvyklé formy prodeje doplnily online prodejní kanály. Nově spuštěný portál Car-Advisor.cz pro nezávislé hodnocení autorizovaných prodejců a servisů pomáhá zákazníkům vybrat si v blízkosti bydliště prodejce s nejvyšším hodnocením, což vede nejen ke zvyšování spokojenosti zákazníků a zároveň díky okamžité zpětné vazbě motivuje pracovníky autorizované sítě k nejlepším službám.
 
„Kvůli plnění limitů CO2 letos na trhu uvidíme další optimalizaci a částečnou redukci konvenčních spalovacích modelů, jejich přímé či nepřímé zdražování a možná i objemové limitace, což bude mít zásadní vliv na trh s ojetými vozy. I když je vývoj zatím velmi nejasný, jednou z alternativ, se kterou pracujeme, je růst celkového trhu kolem 10 % na 220 000 vozů. Chceme být proto mírnými optimisty,“ komentuje výhled na rok 2021 jednatel Porsche ČR Jan Hurt.
 
Společnost Porsche Česká republika vstoupila do roku 2020 se 173 zaměstnanci. Prodej zastupovaných značek zajišťuje 127 smluvních partnerů, servisem koncernových vozů je pověřeno 250 smluvních partnerů. Technický vývoj a přicházející nové technologie spolu s novými nároky zákazníků vyvolávají potřebu zvyšovat kvalifikaci pracovníků prodejní a servisní sítě společnosti Porsche Česká republika. Velký impuls v této oblasti přinese nové školicí středisko, jehož výstavba bude zahájena v 1. čtvrtletí letošního roku ve Zlatníkách u Prahy.
 
Volkswagen
„Pro značku Volkswagen byl rok 2020 ve znamení modelové ofenzivy a zásadního kroku do světa elektromobility, kterým byla premiéra přelomového modelu ID.3 a jeho uvedení na trh. A protože si Volkswagen zakládá také na tradičních hodnotách, představil osmou generaci kompaktního vozu Golf. Lockdown nás přiměl více zapojit online prodejní kanály, což se projevilo zájmem zákazníků o vozy rezervované prostřednictvím internetu. Pro skladové vozy rezervované online nabízíme další cenové zvýhodnění,“ komentuje loňský rok ředitel divize Volkswagen osobní vozy Patrik Fejtek.
 
Na českém trhu se nejlépe prodávaly tradiční modely. Golf si s 3942 registracemi si proti loňskému roku polepšil a posunul se tak do Top 10 českého trhu. Posílení zaznamenal rovněž Passat, jehož se po modernizaci prodalo 2226 vozů. Přesně mezi nimi zůstal s počtem 2616 registrací Tiguan.
 
Volkswagen letos uvede SUV ID.4, využívající podobně jako ID.3 novou platformu MEB pro elektrické vozy. Předprodej už běží od prosince. V roce 2021 se rodina vozů ID rozroste ještě o model ID.5. Ani konvenční vozy nebudou stát stranou: Golf Variant včetně verze Alltrack už je v předprodeji, faceliftem projde Polo i SUV Tiguan Allspace. Rouškou tajemství je obestřen malý městský crossover. Důležitým krokem v aktivní bezpečnosti bude nasazení komunikace mezi vozy a infrastrukturou C2X, která je připravena v Golfu a ID.3 a další modely ji postupně dostanou letos.
 
Audi
„Uplynulý rok byl s ohledem na pandemickou situaci rokem krizovým, který jsme jako značka velmi dobře zvládli. V průběhu roku jsme uvedli nové modely v čele se čtvrtou generací A3 a rozšířili motorizace. Dále rozvíjeli nízkoemisní mobilitu reprezentovanou modely e-tron a PHEV. Na český trh jsme také uvedli nové RS modely z dílny Audi sport v čele s novou generací bestselleru RS6 Avant a novinku RSQ8. Zaměřením na vysokovýkonné motorizace jsme i významně navýšili průměrnou cenu prodávaných vozů. Zároveň se nám podařilo navýšit podíl na trhu,“ zhodnotil uplynulý rok ředitel divize Audi Marcel Archleb.
 
Elektrické vozy e-tron a e-tron Sportback se podílely na registracích 3 %. V nejbližších měsících Audi představí novinky na poli elektromobility e-tron GT včetně sportovní verze RS a kompaktní SUV Q4 e-tron.
 
Seat/Cupra
„Kvůli chybějící výrobě, restrikcím u konkrétních modelů a náběhu nové emisní normy WLTP jsme čelili problémům, které jsme v takto koncentrované podobě doposud nezažili. Výslednými 4334 registrovanými vozy jsme se sice vrátili na úroveň roku 2013, přesto se nám podařilo udržet stabilní pozici mezi značkami na českém trhu a vytvořit si kvalitní základ pro úspěšný „pocovidový“ restart v roce 2021,“ říká ředitel divize Seat/Cupra Aleš Novák.
 
Nová generace modelu Leon, vítěze ankety AutoBest 2021, se představila v dosud nejširší paletě motorizací včetně verze e-Hybrid. Nabídku Seatu brzy doplní Tarraco e-Hybrid a faceliftované verze Ibizy a Arony. Značka Cupra v prvním čtvrtletí uvede dvě plug-in hybridní verze modelu Formentor. Ve druhé polovině roku nabídku obohatí první čistě elektricky poháněný model Cupra el-Born.
 
Volkswagen Užitkové vozy
Omezení výroby a prodeje způsobily pokles registrací nových vozů značky Volkswagen Užitkové vozy o 30,9 % v porovnání s rokem 2019. Na výsledcích se podepsalo dlouhé přerušení výroby modelu Caddy, který v rámci generační obměny přechází na zcela novou platformu, a ukončení výroby modelu Amarok. Naopak loňský rok zaznamenal rekordní prodej kempovacích vozů.
 
Projekt Moon
V roce 2019 byl společností Porsche Česká republika odstartován projekt komplexního řešení nabíjecí infrastruktury Moon. Dodává kompletní portfolio stanic od malých nástěnných wallboxů až po takřka průmyslová řešení stanic vhodná i pro veřejnou síť dobíjecích stanic. V roce 2020 se podařilo klientům dodat 300 kusů nabíjecích zařízení značky Moon v hodnotě převyšující 13,5 milionu Kč, což je více než dvojnásobek předchozího roku.
 
Das WeltAuto
Značkový program prodeje ojetých vozů Das WeltAuto navzdory globálnímu poklesu trhu ojetin o 15 % zůstal prakticky na svém: 15 077 prodaných vozů je jen o 737 méně než v roce 2019. Těžiště programu Das WeltAuto nadále zůstává v mladých vozech - více než 50 % aut bylo do 3 let stáří.

  • Rok 2020 pro Porsche Česká republika
  • Rok 2020 pro Porsche Česká republika
  • Rok 2020 pro Porsche Česká republika
  • Rok 2020 pro Porsche Česká republika
  • Rok 2020 pro Porsche Česká republika
  • Rok 2020 pro Porsche Česká republika
  • Rok 2020 pro Porsche Česká republika
  • Rok 2020 pro Porsche Česká republika
  • Rok 2020 pro Porsche Česká republika
  • Rok 2020 pro Porsche Česká republika