úspěšný rok opelu pod psa | Aktuality | autoweek.cz

Úspěšný rok Opelu pod PSA

Úspěšný rok Opelu pod PSA

10.11.2018 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Hodnocení Opelu po prvních 12 měsících působení v rámci PSA Group je pozitivní: vyšší konkurenceschopnost ve všech ohledech umožnila návrat k ziskovosti a nové investice.
„Rok po představení strategického plánu PACE! je Opel ve správném kurzu - bude ziskový, elektrifikovaný a globální. Během uplynulých 12 měsíců jsme se dokázali zreorganizovat a změnit naši mentalitu. V prvních šesti měsících roku 2018 jsme vykázali operativní zisk 502 milionů eur a pokračujeme v usilovné práci na našem úspěchu,“ říká generální ředitel automobilky Opel Michael Lohscheller.
 
Jedním z pilířů trvale udržitelného ekonomického úspěchu Opelu je zvýšení konkurenceschopnosti ve všech oblastech. Opel během prvního pololetí roku 2018 zredukoval svoje fixní náklady o 28 %. V zájmu zvýšení konkurenceschopnosti byly uzavřeny dohody se sociálními partnery ve všech výrobních závodech. To umožnilo výrazné zlepšení poměru výrobních nákladů k obratu. Splněn byl i závazek zeštíhlit střední management - v průběhu roku klesl počet těchto pracovních pozic o celou čtvrtinu! Opel splnil i slib, že zabrání zavírání výrobních závodů. Do mnoha továren se nově investuje a zavádí se výroba nových produktů.
 
Význam vývojového centra
Opel výrazně profituje z integrace do koncernu PSA. Modely postavené na společných platformách jsou z hlediska vývojových nákladů o 50 % efektivnější při současném zvýšení kvality. Výhodných synergií se podařilo docílit například i při vytváření integrovaných prodejních struktur v řadě států.
 
Svoji pozici posílilo i vývojové centrum automobilky Opel v Rüsselsheimu, které se stalo centrem výzkumné a vývojové sítě celého koncernu PSA. Kromě 15 kompetenčních center s globální odpovědností pro celý koncern (např. pro sedadla, palivové články nebo vyspělé asistenční systémy), budou specialisté v Rüsselsheimu zastřešovat i vývoj všech lehkých užitkových vozů a nové řady čtyřválcových zážehových motorů.
 
Pro udržení kvalifikovaných expertů v Rüsselsheimu a Dudenhofenu Opel oznámil strategické partnerství se společností Segula Technologies a přibližně 2000 zaměstnanců Opelu přejde k tomuto poskytovateli inženýrských služeb.
 
Cíle v oblasti CO2 budou splněny díky prosazování elektrifikace
Přístup k platformám a pohonným jednotkám koncernu PSA je základem pro extenzivní elektrifikaci modelové nabídky značky Opel. Už v roce 2020 budou elektrifikovány první čtyři modely. Mezi nimi budou i Corsa nové generace s plně elektrickým pohonem a Grandland X PHEV jako první Opel plug-in hybrid. V příštích dvou letech Opel uvede na trh osm nových modelů.
 
Už v roce 2024 bude v každé modelové řadě značky Opel jedna elektrifikovaná verze. „Tato ofenziva výrazně přispěje ke splnění přísných emisních limitů CO2 stanovených EU,“ říká Michael Lohscheller. Pro rozvoj elektrifikace je klíčová vhodná nabíjecí infrastruktura, a proto se Opel bude podílet na projektu nabíjecí struktury v centrále značky spolu s partnery, jakými je např. město Rüsselsheim.
 
Dalším pilířem strategického plánu PACE! je další posílení značky a koncentrace na ziskové segmenty, mix distribučních kanálů a vstup na nové trhy. Náhled na novou image značky už Opel poskytl představením studie GT X Experimental. Ještě více než kdy dřív bude Opel zhmotňovat tradiční hodnoty německé konstrukční školy. Jeho modely budou dostupné, vzrušující a progresivní.
 
„Opel zůstane německý a Vauxhall anglický. Budeme se i nadále zřetelně odlišovat od francouzských sesterských značek,“ dodává Michael Lohscheller.
 
První konkrétní výsledky posilování značky jsou už zjevné. Kromě výrazného zlepšení prodejního mixu jde zejména o správně nastavené ceny, které přispěly k dobrým finančním výsledkům za prvních šest měsíců roku 2018. Oproti roku 2016 se výrazně zvýšila i věrnost zákazníků ke značce.
 
Koncentrace na lehké užitkové modely
Opel se hodlá mnohem více než dosud věnovat ziskovému segmentu lehkých užitkových vozů, kde chce Opel ve střednědobém horizontu zvýšit svůj tržní podíl na úroveň odpovídající segmentu osobních automobilů. K tomu přispějí nové smlouvy s prodejci, kdy každý nyní může prodávat i užitkové vozy, a především kompletně renovovaná modelová nabídka LUV.
 
Nedávno uvedený model Opel Combo hned získal prestižní titul Mezinárodní dodávka roku 2019 (International Van of the Year 2019). Od rozběhu výroby v polovině září Opel už eviduje na 25 000 objednávek, což znamená, že už nyní má více objednávek na novou generaci než kolik bylo za celý rok 2017 v Evropě zaregistrováno vozů Combo předchozí generace. Další posilou bude uvedení nové generace modelu Vivaro, který vyjede v roce 2019.
 
Dalším rozvojovým impulzem pro Opel bude vstup na mimoevropské trhy. Už byly podepsány nové smlouvy s importéry v Maroku, Tunisu, v Jižní Africe i jinde. Už v tomto měsíci se rozjede montáž vozů Opel Grandland X v novém závodě v Namibii, který bude zásobovat africký trh. Opel bude poskytovat také operativní leasing se všemi službami pod značkou mobility Free2Move koncernu PSA. Tato služba, uvedená v řadě evropských zemí, představuje pro Opel další výrazný růstový stimul.
 
  • Úspěšný rok Opelu pod PSA
  • Úspěšný rok Opelu pod PSA
  • Úspěšný rok Opelu pod PSA
  • Úspěšný rok Opelu pod PSA