na dakar 2017 zaútočí nový peugeot 3008 dkr | Aktuality | autoweek.cz

Na Dakar 2017 zaútočí nový Peugeot 3008 DKR

Na Dakar 2017 zaútočí nový Peugeot 3008 DKR

14.09.2016 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Peugeot vstoupí do sezóny 2017 posilněn vítězstvím v lednu v Dakaru (Jižní Amerika) a v létě v Silk Way Rally (Rusko, Kazachstán a Čína). Tým Peugeot Sport pro Dakar 2017 vytvořil ve spolupráci s Design centrem Peugeot nový vůz odvozený od nového SUV Peugeot 3008.
Nový Peugeot 3008 DKR je navenek extrémní verzí nového SUV 3008 se zdůrazněnými charakteristickými prvky a vyostřenými proporcemi sériového modelu, který se představí koncem září na autosalonu v Paříži. Závodní vůz si zachovává výrazný vzhled nového SUV se shodou ve světlometech, masce chladiče a zadním pásu.
 
Po technické stránce je ale 3008 DKR s motorem před zadní nápravou a pohonem zadních kol zcela jiný. Koncepčně samozřejmě vychází z vozu 2008 DKR, s nímž Peugeot letos vyhrál Dakar i Silk Way Rally. Peugeot Sport se zaměřil především na odpružení (tlumiče a geometrie), aby se ještě více zlepšilo chování vozu, ale i na chlazení a snížení hmotnosti, jež zůstává stejná jako u předchozího modelu 2008 DKR i po přidání výztuh a klimatizačního systému, který posádky bezpochyby velmi ocení.
 
Velká pozornost byla věnována motoru, který bylo nutné přizpůsobit novým předpisům FIA, jež pro vznětové motory s pohonem jediné nápravy nařizují zmenšení restriktoru, omezujícího množství nasátého vzduchu z 39 na 38 mm, což má za následek ztrátu ve výkonu o přibližně 15 kW (20 k). Technici se snažili co možná nejlépe tento handicap vykompenzovat, především zlepšit možnost využití motoru v nízkých otáčkách. Velké úsilí bylo věnováno i zvýšení spolehlivosti celé pohonné jednotky.
 
Sébastien Criquet, designér sériového vozu 3008 a závodního vozu Peugeot 3008 DKR: „Když jsme vyvíjeli nové sériové SUV Peugeot 3008, snili jsme o tom, že budeme pokračovat a vytvoříme jeho extrémnější verzi. Když nás kontaktoval Peugeot Sport, abychom vyvinuli vůz pro Dakar 2017, byli jsme nadšení, že můžeme vymyslet „no limit“ interpretaci SUV 3008, něco velmi živelného. Technické vlastnosti závodního auta diktují předpisy, ale inspirací pro design je sériový vůz s jedinečnými prvky, které novému Peugeotu 3008 DKR dodávají dynamiku a sílu: velká kola a černá kabina „Black Diamond“, ale rovněž světlomety, maska chladiče či lišta s červenými „vrypy lvích drápů“.“
 
Jean-Philippe Imparato, ředitel značky Peugeot: „Nový Peugeot 3008 DKR symbolizuje další krok značky Peugeot ve světě vytrvalostních soutěží. Soutěžní vůz s pohonem kol jedné nápravy, což je další společný rys vozu DKR a jeho silničního dvojčete, se již na soutěžních tratích osvědčil, a proto ho opět používáme. Tým Peugeot Total má za sebou skvělou sezónu 2016 a technické novinky použité v novém Peugeotu 3008 DKR se jeví příslibem pro získání nových vítězství.“
 
Bruno Famin, ředitel Peugeot Sport a manažer týmu Peugeot Total: „U nového vozu 3008 DKR jsme se pokusili zlepšit vše, co nám doposud působilo starosti, a dál jsme zlepšovali potenciál našeho konceptu, zejména pokud jde o odpružení. Začínáme získávat řadu zásadních zkušeností, ale nikdy nevíme, co si pro nás připraví takový závod, jako je Dakar!“
 
Peugeot 3008 DKR - technické údaje:
   
MOTOR
Typ twinturbo vznětový
Objem válců 2 993 cm3
Počet ventilů 24
Umístění uprostřed vzadu
Počet válců V6/60°
Výkon 250 kW (340 k)
Točivý moment 800 N.m
Restriktor 38 mm (39 mm v roce 2016)
Maximální otáčky 5000/min
Maximální rychlost 200 km/h
Mazivo Total Quartz 10 W 50
PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Způsob pohon 2 kol
Převodovka podélně uložená šestirychlostní se sekvenčním řazením
Mazivo Total 755 HPX 80 W 140
PODVOZEK
Struktura Trubková ocelová
Karoserie Karbonová
ODPRUŽENÍ / BRZDY / ŘÍZENÍ / PNEUMATIKY
Odpružení se dvěma trojúhelníkovými rameny
Pružiny vinuté (jedna na kolo)
Tlumiče nastavitelné (dva na kolo)
Zdvih 460 mm
Zkrutný stabilizátor přední a zadní
Brzdy přímé s hydraulickým posilovačem
Kotouče hydraulické, dvouokruhové, jednodílné třmeny z lehké slitiny se čtyřmi pístky na třmen
Přední disky 355 mm
Zadní disky 355 mm
Ráfky hořčíkové 17x8,5
Pneumatiky BF Goodrich All-Terrain T/A KDR2 37/12,5x17
ROZMĚRY
Délka 4312 mm
Šířka 2200 mm
Výška 1799 mm
Přední převis 623 mm
Zadní převis 689 mm
Rozvor 3000 mm
Objem nádrže paliva 400 l
  • Na Dakar 2017 zaútočí nový Peugeot 3008 DKR
  • Na Dakar 2017 zaútočí nový Peugeot 3008 DKR
  • Na Dakar 2017 zaútočí nový Peugeot 3008 DKR
  • Na Dakar 2017 zaútočí nový Peugeot 3008 DKR
  • Na Dakar 2017 zaútočí nový Peugeot 3008 DKR