navigační systémy zákazníky frustrují | Aktuality | autoweek.cz

Navigační systémy zákazníky frustrují

Navigační systémy zákazníky frustrují

12.11.2012 | Rybecký Vladimír | Aktuality

 

Zákazníci si stěžují na problémy se zabudovanými navigačními přístroji instalovanými ve vozidlech. Podle J.D.Power and Associates automobilky těmto tomuto problému nevěnují pozornost. 

 

Ve Spojených státech majitelé vestavěných navigačních systémů letos nahlásili v průměru 351 problémů na 100 navigačních systémů, neboli 3,5 problému na jednotku. Tuto poněkud šokující informaci uvedl mluvčí J.D.Power and Associates John Tews. Ředitel společnosti Andy Bernhard předpokládá, že problémy s navigačnímu systémy budou pokračovat, neboť tyto systémy jsou stále složitější.

Studie J.D.Power, zabývající se používáním a hodnocením spokojeností s navigačními systémy, vychází z odpovědí 18 303 vlastníků, kteří si koupili nebo půjčili nová vozidla s nainstalovaným navigačním systémem. Studie určila šest faktorů, které přispívají k celkové spokojenosti s těmito systémy: snadnost používání, vedení trasy, displej navigace, rychlost systému, hlasové pokyny a rozpoznání hlasu.

Podle studie má problémy s používáním téměř třetina uživatelů. Mezi nejčastější stížnosti patřila neschopnost najít určitou adresu, ulici, město, obtíže při zadávání destinace, neschopnost najít přímou trasu a obtíže při používání hlasových funkcí.

„Majitelé vozů již deset let zdůrazňují důležitost snadného používání. Rostoucí množství problémů nastoluje otázku, zda automobilový průmysl naslouchá tomu, jak si majitelé přejí komunikovat s jejich systémem,“ konstatuje ředitel Bernhard.

Problémy se snadným používáním zvyšují snahy integrovat ovládací prvky audio soustavy, klimatizace a telefonu.

 

Podceňování kritiky problémů s navigací se ale nevyplácí. Stále častěji se totiž právě toto téma objevuje jako důvod problémů v hodnocení spokojenosti zákazníků s novým vozem zveřejňovaným společností J.D.Power and Associates, což je velmi sledované kriterium.

Nejlépe si v anketě spokojenosti amerických zákazníků vedl navigační systém Garmin ve voze Dodge Charger. Podle studie dosáhl obzvláště dobrých výsledků pokud jde o displej, snadnost používání i rychlost systému. Na druhém místě se umístil navigační systém Hyundai-Mobis dodávaný do vozu Hyundai Genesis Coupe a třetí místo obsadil systém Garmin v Chrysleru 300.