nedostatek akumulátorů zastavuje výrobu elektromobilů | Aktuality | autoweek.cz

Nedostatek akumulátorů zastavuje výrobu elektromobilů

Nedostatek akumulátorů zastavuje výrobu elektromobilů

11.02.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Jaguar zastavuje výrobu elektromobilu I-Pace kvůli problémům s dodávkami akumulátorů. Také Mercedes-Benz a Audi mají problémy s nedostatkem článků do akumulátorů.
V neděli britské noviny The Times napsaly, že Jaguar pozastavuje výrobu svého elektricky poháněného SUV I-Pace na dobu jednoho týdne kvůli problémům se zásobováním akumulátory. Oficiální komentář společnosti Jaguar Land Rover zní, že výroba I-Pace „musela být na krátkou dobu snížena kvůli úzkému místu v dodávkách. Spolu s dodavatelem pracujeme na řešení, které minimalizuje dopad na objednávky zákazníků.“ Jaguar model I-Pace nevyrábí sám, ale dodává mu je rakouská společnost Magna Steyr ze Štýrského Hradce. Pro jeho výrobu britská firma získává akumulátory z továrny LG Chem ve Vratislavi v Polsku.
 
Jaguar ovšem není jediným výrobcem elektromobilů, který má problémy s výrobou kvůli nedostatku akumulátorů. Podle belgických médií je nedostatek článků akumulátorů v polské továrně LG Chem také důvodem, proč automobilka Audi už v lednu oznámila zkrácení práce v bruselském závodě, kde se vyrábí elektricky poháněný model e-tron.
 
Také Mercedes-Benz zřejmě čelí nedostatku článků pro akumulátory. V německém tisku se objevily zprávy, že stuttgartská automobilka snížila prodejní cíle pro elektricky poháněný model EQC - opět kvůli nedostatku článků pro akumulátory od společnosti LG Chem. Mluvčí nicméně řekl, že se plánuje produkce 50 000 kusů a společnost odebírá akumulátory od různých dodavatelů. Aby splnili úkoly, které jim stanovil šéf společnosti Ola Källenius, budou muset technici Daimleru a ve společnosti LG Chem tyto problémy urychleně dostat pod kontrolu.
 
Německé noviny Handelsblatt při zmínce o problémech s akumulátory připomněly, že důvodem proč Mercedes-Benz v roce 2019 v Německu prodal pouze 700 elektromobilů, byl nedostatek článků akumulátorů. Proti tomu konkurenční BMW v Německu prodalo více než 9000 elektromobilů a Tesla dokonce 11 000 vozidel. Handelsblatt v této souvislosti píše, že Mercedes-Benz bojuje s neschopností společnosti LG Chem dodávat dostatečné množství článků trvale dobré kvality. Problémy se objevují také v montážním závodě na akumulátory společnosti Daimler v německém Kamenci, kde se dodávané články používají k sestavování akumulátorů připravených k instalaci do vozidel a kde má automobilka problémy s řízením tepla v akumulátorech.
 
Problémy s dodávkami akumulátorů odrážejí situaci automobilek, které ve snaze splnit emisní předpisy v EU musejí rychle reagovat na rostoucí poptávku po elektromobilech novými a relativně křehkými vztahy s dodavateli.