německý trh poklesl, francie a itálie trochu posílily | Aktuality | autoweek.cz

Německý trh poklesl, Francie a Itálie trochu posílily

Německý trh poklesl, Francie a Itálie trochu posílily

02.07.2014 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Prodej nových aut ve Francii a Itálie během června mírně rostl, ve Španělsku pokračuje státem financovaný dramatický růst, ale největší evropský trh Německo hlásí mírný pokles vzhledem k menšímu počtu pracovních dnů v porovnání s loňským červnem.

V Německu bylo podle VDA v červnu prodáno 277 600 nových aut, což bylo o 2 % méně než vloni, ale při přepočtu na počet pracovních dní prodej o trochu vzrostl. Pololetní prodej nových aut v Německu dosáhl 1,54 milionu vozů, což je o 2 % více než v loňském prvním pololetí.

 

Ve Francii v červnu asociace CCFA zaznamenala zvýšení prodeje o 3 % proti loňskému roku a stejně tak, o 3 %, narostl prodej za celé pololetí. To vede CCFA k mírnému optimismu s očekáváním celoročního růstu o 2 %, zatímco původně asociace předpokládala stejný prodejní výsledek jako vloni.

 

Ve Francii zaznamenal v červnu velký nárůst Renault, především díky zájmu o nový modelu Captur, ale také o novou Dacii Duster. Naopak PSA Peugeot Citroen hlásí pokles o 2 % způsobený ztrátě Citroenu o 9 %. Naopak po poklesu v předchozích měsících zaznamenaly velký růst (o 25 % resp. 17 %) německé společnosti BMW a Daimler.

 

Itálie hlásí o 4 % vyšší prodej než v červnu 2013. Analytici ale upozorňují na to, že růst italského trhu je způsobem rozsáhlými zakázkami ze strany půjčoven, zatímco prodej soukromým zákazníkům v prvním pololetí klesal.

 

Fiat na domácím trhu vykázal růst o 5 %, nicméně jeho podíl na trhu v červnu klesl z loňských 27,5 % na 27,1 %. Je to dáno tím, že výrazný růst v Itálii zaznamenaly značky Dacia, Renault a Peugeot.

 

Španělsko pokračuje v dramatickém růstu prodeje nových aut s navýšením o plných 24 %. Byl to už desátý měsíc v řadě s tak dobrým výsledkem. Za první pololetí díky tomu Španělsko hlásí růst prodeje proti loňskému roku o 18 %. Je to samozřejmě dáno finanční podporou ze strany státu a prodejců v případě odprodeje starších aut.

 

PSA Peugeot Citroen si ve Španělsku vede mnohem lépe než na domácím trhu s mnohem vyšším nárůstem než celý trh. Velmi dobře se ale daří i Fordu, Fiatu, koncernu Volkswagen a Renaultu.