nissan e-nv200 workspace - pracoviště budoucnosti? | Aktuality | autoweek.cz

Nissan e-NV200 WORKSPACe - pracoviště budoucnosti?

Nissan e-NV200 WORKSPACe - pracoviště budoucnosti?

31.10.2016 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Nissan ve spolupráci s designovou dílnou Studio Hardie proměnil svou bezemisní dodávku e-NV200 v první mobilní kanceláří na světě s plně elektrickým pohonem e-NV200 WORKSPACe.
Tento unikátní vůz, vyrobený v jediném exempláři, vytváří profesionální kancelářské zázemí na kolech. Využívá k tomu nákladový prostor Nissanu e-NV200 s objemem 4,2 m³. Zde najdeme integrovaný výklopný stůl, počítač s dotykovou obrazovkou, bezdrátový internet, LED osvětlení řízené chytrým telefonem, bezdrátové dobíjení telefonu, audiosystém s rozhraním Bluetooth, minichladničku a kávovar. E-NV200 WORKSPACe lze dobít z prázdné baterie na 80 % kapacity za 30 minut. Pro okamžiky, kdy chcete opustit svou zaparkovanou a dobíjející se kancelář, je zde interní držák na skládací jízdní kolo Brompton Bike.
 
Koncept e-NV200 WORKSPACe nabízí představu, jak by mohlo v budoucnosti vypadat zaměstnání u pracovního stolu v kontextu globálního růstu popularity sdílení pracovních míst a flexibilní práce. Během roku 2015 se počet co-workingových a sdílených pracovišť po celém světě zvýšil o 36 % s tím, jak malé firmy a samostatní odborníci hledají větší mobilitu a cenově výhodnější alternativu ke kancelářím v centrech měst.
 
Průměrný zaměstnanec v Německu utratí za dojíždění do zaměstnání 110 eur měsíčně, přičemž kancelář ve Frankfurtu vyjde ročně na 444 eur na m2. Protože náklady na provoz elektromobilů začínají už od 0,03 eura na 1 km, nabízí e-NV200 WORKSPACe cenově výhodné řešení kancelářského prostoru dovolující uživatelům pracovat zdarma v centrech některých měst, kde je nabídka stanic pro dobíjení elektromobilů zdarma, nebo úplně odejít z města.
 
Gareth Dunsmore, ředitel divize elektromobilů ve společnosti Nissan Europe, uvádí: „S využitím designérských zkušeností Studia Hardie byl e-NV200 přetvořen do podoby inovativní, bezemisní mobilní kanceláře. Vzhledem k vysokým cenám nemovitostí ve velkoměstech a potřebě být ještě více mobilní budou muset firmy uvažovat chytře a zamyslet se nad tím, jak bude vypadat pracoviště budoucnosti. Trend sdílených pracovišť a práce na dálku je na vzestupu. Není proto odtažitá představa budoucnosti, kdy se naše vozidla stanou k síti připojenými, energeticky účinnými mobilními pracovišti. A projekt e-NV200 WORKSPACe by pak přestat být pouhým konceptem.“
 
Bližší seznámení s e-NV200 WORKSPACe
Po nastoupení uživatele přivítá projasněné pracovní prostředí se speciální panoramatickou skleněnou střechou a osvětlením LED zabudovaným do podlahy. Inteligentní systém osvětlení LED lze přizpůsobit libovolnému barevnému schématu připojením k aplikaci v chytrém telefonu a nastavit osvětlení podle širokého okruhu parametrů.
  
Za příznivého počasí lze otevřít posuvné dveře po obou stranách, stejně jako dělené zadní dveře. Vzadu lze vysunout plovoucí terasu, čímž vznikne venkovní plocha, kde lze telefonovat nebo pracovat na notebooku.
 
Uvnitř e-NV200 WORKSPACe se nacházejí dvě kancelářská křesla v kombinaci chromu a kůže ukotvená k dubové podlahové krytině. V jedné z možných konfigurací jsou otočena proti sobě pro potřeby jednání mezi dvěma osobami. Mezi křesly je dřevěná konzole obsahující kolébku pro bezdrátové dobíjení chytrých telefonů, reproduktor audiosystému s technologií Bluetooth a minichladničku.
 
Jedno z křesel lze přesunout do centrálního úchytu a uživatel může sedět u výklopného stolu s počítačem s dotykovou obrazovkou a řadou kancelářských potřeb i ukládacích prostor. Na druhé straně se nachází konzole určená k přípravě kávy.
 
Náklady na dojíždění
Země Měsíční dopravné % měsíčního příjmu
Spojené království 358 GBP 13%
Německo 110 eur 4%
Francie 272 eur 10%
Itálie 43 eur 2%
Španělsko 65 eur 3%
  • Nissan e-NV200 WORKSPACe - pracoviště budoucnosti?
  • Nissan e-NV200 WORKSPACe - pracoviště budoucnosti?
  • Nissan e-NV200 WORKSPACe - pracoviště budoucnosti?
  • Nissan e-NV200 WORKSPACe - pracoviště budoucnosti?