chevrolet zvýšil prodej a tržní podíl na 13 evropských trzích | Tiskové zprávy | autoweek.cz

Chevrolet zvýšil prodej a tržní podíl na 13 evropských trzích

Chevrolet zvýšil prodej a tržní podíl na 13 evropských trzích

12.07.2010 | | Tiskové zprávy

Prodej Chevroletu v Evropě vzrostl o 8 % a tržní podíl se zvýšil na 2,4 %. Mimořádný nárůst prodeje byl dosažen ve Španělsku, Dánsku, Francii, Portugalsku, Turecku, Holandsku, Řecku, Švýcarsku, Švédsku.

Chevrolet Europe prodal za období leden až červen 232 417 vozů, což představuje zvýšení o 16 401 vozů (o 8,0 %), v porovnání se stejným obdobím minulého roku  (2009: 216 016 vozů). Tržní podíl značky Chevrolet vzrostl o 0,14 % na 2,4 %, především díky nárůstu na trzích ve 13 evropských zemích.

"Více a více zákazníků v Evropě se seznamuje s naší novou nabídkou: výborně vypadajícími mini, malými a kompaktními automobily Chevrolet za výjimečně dobré ceny," řekl Wayne Brannon, šéf aktivit značky Chevrolet v Evropě. "V roce 2011 přivedeme na trh sedm nových modelů." dodal Brannon.

Chevrolet zaznamenal obzvlášť výrazný nárůst v mnohých zemích jižní Evropy: Španělsku, Francii, Portugalsku, Řecku a Turecku. V Dánsku, Holandsku, Švédsku, Švýcarsku a Belgii také zaregistroval troj- či dvojciferný nárůst prodeje.

V Rusku, kde se trh pomalu zotavuje, si Chevrolet udržel pozici jedničky mezi zahraničními značkami se stabilním tržním podílem 6,5 %.

Svým novým přírůstkem do segmentu mini vozů, městským vozem Chevrolet Spark, dokázal Chevrolet zvýšit svůj podíl v tomto v Evropě pomalu klesajícím segmentu z 5,7 na 7,0 % a stal se v něm s prodejem 50 127 vozů čtvrtou nejprodávanější značkou.

V segmentu kompaktních sedanů je Chevrolet Cruze (držitel titulu AUTOBEST, 5 hvězdiček v hodnocení EuroNCAP), i nadále jedničkou na trhu v mnoha zemích. Jeho podíl dosahuje i 36%, jako např. ve Španělsku, kde se jich v období leden - červen tohoto roku prodalo 4375.

V České republice se během 1. pololetí 2010 prodalo 1 513 Chevroletů, což představuje tržní podíl 1,55%. Dobře se rozběhl prodej nového modelu Chevrolet Spark; patří mu druhé místo v segmentu mini (506 vozů).

Chevrolet je celosvětově největší značkou General Motors s ročním prodejem kolem 3,5 milionu vozů ve více než 130 zemích. Je čtvrtou největší značkou automobilů na světě pokud jde o prodej a také jednou z celosvětově nejrychleji se rozvíjejících značek. Chevrolet Europe dodává atraktivní vozy, které se vyznačují expresivním designem, hospodárným provozem a vynikajícím poměrem ceny a hodnoty.

Od znovuuvedení značky v Evropě v roce 2005, Chevrolet více než zdvojnásobil svůj prodej na více než 500 000 vozů v roce 2008. V roce 2009 udržel Chevrolet svůj tržní podíl v Evropě na úrovni 2,9 procent. Chevrolet disponuje v Evropě sítí 2900 dealerství a servisních míst. V modelové řadě vozů Chevrolet najdeme zbrusu nový městský automobil Spark, malé Aveo, kompaktní sedan Cruze, SUV Captiva, ve střední třídě model Epica a legendární sporťák Corvette. V roce 2011 Chevrolet uvede na trh nový model Orlando, úplně nový rodinný van, kupé a kabriolet Camaro, nové Aveo, Cruze hatchback a inovované SUV Captiva se čtyřmi novými motory. Nejvýznamnějšími evropskými trhy jsou pro Chevrolet Rusko, Itálie, Německo, Španělsko a Velká Británie. Značku založil v roce 1911 švýcarský emigrant Louis Chevrolet. Chevrolet se chystá oslavit 100 let existence uvedením přelomového automobilu Chevrolet Volt, elektřinou poháněného vozu s prodlouženým dojezdem.

 

  • Chevrolet zvýšil prodej a tržní podíl na 13 evropských trzích
  • Chevrolet zvýšil prodej a tržní podíl na 13 evropských trzích