nová cesta pro opel | Aktuality | autoweek.cz

Nová cesta pro Opel

Nová cesta pro Opel

01.12.2012 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Příští generace Opelu Insignia by podle německého tisku měla využívat přední část platformy Astry.

Opelu ubývají peníze a musí za každou cenu šetřit. Vedení Opelu doufalo, že vývoj nové generace modelu střední třídy Insignia bude sdílet s PSA. Tento projekt však prý byl zastaven.

Podle renomovaných novin Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), které se odvolávají na informace z vedení Opelu, konstruktéři proto rychle přišli s méně nákladným řešením. Základem nové Insignie bude stávající Insignia. Na nezměněnou zadní část nosné struktury Insignie (tj. platformu GM Epsilon II) Opel naroubuje přední část převzatou z nové Astry a tak vznikne nová Insignia.

Opel uvádí, že v budoucnosti má vůz být více modulární a variabilní se sportovnějším duchem. Nová generace se má i nadále vyrábět v Rüsselsheimu. Informaci FAZ vedení Opelu, na rozdíl od jiných spekulací tohoto typu, nedementovalo.

Německý tisk upozorňuje, že se jedná o řešení inspirované inovativní modulární platformou MQB, zaváděnou u Volkswagenu, ovšem v mnohem úspornější podobě. Nám tento nápad daleko více připomíná to, jakým způsobem vznikla Škoda Roomster, představená před šesti lety (což posléze nepochybně byla i inspirace pro zrod platformy MQB).

Zprávy podnítili německý tisk k aktivní tvořivost. Německý časopis Kfz-Betrieb, zabývající se prodejem a servisem v automobilovém průmyslu, už pro vůz vymyslel nové jméno Astragnia, a ve Photoshopu vytvořil jeho obrázek (na našem obrázku ale je Astra sedan).

Časopis rovněž uvádí, že výroba malého SUV Opelu Mokka by se brzy měla přesunout z Jižní Koreje do Evropy, pravděpodobně do Eisenachu. Přijetí modelu Mokka bylo na poměru Opelu vzácně dobré, takže první zákazníci na svůj vůz musejí čekat až šest měsíců. Přesun výroby z Koreje do Evropy by byl logickým ústupkem německým odborům IG Metal za souhlas s plánovaným uzavřením závodu v Bochumi. Výroba modelu Corsa by se z Eisenachu měla přestěhovat do španělské Zaragozy. Vedení GM navíc uvažuje i o přesunu výroby nové generace Chevroletu Cruze (používá stejnou platformu jako Astra, tedy GM Delta II) do Evropy, nejpravděpodobněji do polské Gliwice. Ač tento plán ještě nebyl schválen, v korejských závodech GM-DAT už vyvolal mezi dělníky nepokoje. Vicepresident GM a šéf Opelu Steve Girsky ovšem jasně říká: "Auta chceme vyrábět tam, kde se prodávají."