nová generace suv s palivovými články hyundai | Aktuality | autoweek.cz

Nová generace SUV s palivovými články Hyundai

Nová generace SUV s palivovými články Hyundai

29.08.2017 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Hyundai Motor v předpremiéře naznačuje vlastnosti nové generace vozidel na vodík. Vyspělá technika palivových článků prodlužuje dojezd, zvyšuje výkon a vyznačuje se mimořádnou odolností.
Společnost Hyundai Motor s předstihem nabídla první pohled na novou generaci vozidel s palivovými články SUV. V Soulu byl předveden vůz v téměř sériové podobě. Nový elektromobil s palivovými články, o jehož označení nebylo ještě rozhodnuto, přebírá stylistické prvky od studie FE Concept, která byla představena na Ženevském autosalonu 2017. Hyundai Motor představí nové SUV s pohonem na vodík začátkem příštího roku v Koreji. Poté bude následovat premiéra na severoamerických a evropských trzích.
 
Čtvrtá generace systému palivových článků
Nové SUV se stane druhým modelem na vodík komerčně vyráběným společností Hyundai Motor. Nový model používá čtvrtou generaci techniky palivových článků společnosti Hyundai Motor. Nový model byl vyvinut se zaměřením na účinnost systému palivových článků, provozní vlastnosti, odolnost a množství vodíku uložené v nádržích.
 
Vylepšením provozních vlastností palivových článků, snížením spotřeby vodíku a optimalizací nejdůležitějších komponent se výrazně zvýšila hospodárnost v porovnání s modelem ix35 Fuel Cell (Tucson Fuel Cell). Nové SUV má účinnost 60 %, což znamená zvýšení o 9 % z 55,3 % u ix35. Díky vyšší účinnosti systému se u něj očekává dojezd více než 800 km na jednu náplň nádrží (podle NEDC).
 
Nejvyšší výkon 120 kW (163 k) je o 20 % vyšší v porovnání s předchůdcem. Rovněž se technikům Hyundai Motor podařilo vyřešit problém se spouštěním vozidel s palivovými články při teplotách pod bodem mrazu. Konstrukce vozidla byla optimalizována integrováním hlavních komponent do sady palivových článků, vyvinutých společností Hyundai Motor, tak, aby bylo možné jeho spuštění i při teplotě -30 °C. Optimalizované komponenty, například montážní celek membránových elektrod MEA (Membrane Electrode Assembly) a bipolární desky, pomohly také ke snížení výrobních nákladů.
 
Použitím velmi odolné a trvanlivé techniky katalyzátorů se dosáhlo výrazně delší životnosti než u předchůdce.
 
Nová generace pojme do nádrží výrazně více vodíku. Jejich soustava je tvořena třemi stejně velkými nádržemi na rozdíl od dosavadních dvou s odlišnými rozměry. Inovace v konfiguraci plastové vrstvy a efektivní uspořádání jednotlivých vrstev umožnilo zmenšit tloušťku stěn.
 
Vodíková doprava dostupná pro každého
Hyundai Motor zahájila výzkum techniky palivových článků v roce 1998. První vozidlo s palivovými články na základě SUV Santa Fe vyvinula v rámci spolupráce s kalifornským partnerstvím pro palivové články CaFCP (California Fuel Cell Partnership). Jako první na světě od roku 2013 dodává vozidla s palivovými články - nyní je prodává v 18 zemích. Ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku předvede rovněž nový autobus s pohonem na vodík.
  • Nová generace SUV s palivovými články Hyundai
  • Nová generace SUV s palivovými články Hyundai
  • Nová generace SUV s palivovými články Hyundai
  • Nová generace SUV s palivovými články Hyundai
  • Nová generace SUV s palivovými články Hyundai