nová kia cee´d také jako kombi | Aktuality | autoweek.cz

Nová Kia cee´d také jako kombi

Nová Kia cee´d také jako kombi

07.03.2012 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Světová premiéra druhé generace vozu Kia cee'd na autosalonu v Ženevě byla doplněna i o ukázku podoby verze kombi.

Viceprezident a výkonný ředitel společnosti Kia Motors Thomas Oh novinku uvedl slovy: "Původní cee'd byl pro Kiu v Evropě významným milníkem, který jí umožnil poprvé konkurovat nejlepším modelům v nabitém segmentu kompaktních vozů. Kia cee´d druhé generace je opět přelomovým automobilem s vylepšeným designem, ještě vyšší úrovní kvality a progresivnějším poháněcím ústrojím."

Nový cee'd hatchback, opět jako první generace tohoto modelu navržený, zkonstruovaný a vyráběný v Evropě, chce navázat na úspěch první generace a dále , čímž v Evropě posílit postavení značky Kia mezi předními automobilovými výrobci.

Nový cee'd je s délkou 4310 mm o 50 mm delší než hatchback první generace, zatímco výška se snížila o 10 mm na 1470 mm. Jeho design je nejen uhlazenější, ale přináší i zlepšenou aerodynamiku dosaženou rozsáhlým testováním v aerodynamickém tunelu Kia, takže součinitel aerodynamického odporu je jen cx=0,30. Vzhled vozu oživují i světlomety LED pro denní svícení u světlometů HID s nasvěcováním do zatáček. Zcela nová platforma má jeden z nejdelších rozvorů v tomto segmentu - 2650 mm. Objem zavazadlového prostoru vzrostl na 380 l.

Vyšší kvalita materiálů použitých v interiéru a širší nabídka technicky vyspělých prvků výbavy dále posouvá tento vůz k tomu nejlepšímu, co nabízejí především evropské značky v této nejnabitější třídě evropského trhu.

V České republice bude nový cee'd k dispozici se dvěma zážehovými motory - 1,4 MPI/74 kW (100 k) a 1,6 GDI/99 kW (135 k) - a dvěma turbodiesely - 1.4 WGT/66 kW (90 k) a 1.6 VGT ve dvou verzích s výkony 80 kW (110 k) nebo 94 kW (128 k). Všechny v modernizované podobě slibují snížení spotřeby a všechny lze doplnit výbavou EcoDynamics zahrnující Start/Stop systém ISG, pneumatiky se sníženým valivým odporem a management činnosti alternátoru AMS.

Nejhospodárnější volbou je turbodiesel o výkonu 94 kW (128 k) ve verzi EcoDynamics, která má spotřebu nafty pouhých 3,7 l/100 km a tedy emise CO2 jen 97 g/km.

Na vrcholu nabídky zážehových motorů je Gamma GDI 1,6 l s přímým vstřikováním benzinu. Ten nabízí 99 kW (135 k) a točivý moment 165 N.m. S tímto motorem má cee'd spotřebu 5,9 l/100 km, zatímco s výbavou EcoDynamics jen 5,2 l/100 km a emise CO2 119 g/km.

S motorem 1.6 GDI může být spojena i zcela nová dvouspojková převodovka DCT (Dual Clutch Transmission), která přispívá ke snížení spotřeby paliva i emisí CO2 v porovnání s dosavadními konvenčními samočinnými převodovkami.

Ve výbavě vozu jsou i systémy ESP, ABS, brzdový asistent BAS, asistent pro rozjezd do stoupání HAC, stabilizační management VSM a ESS. Na přání bude k dispozici i systém samočinného paralelního zaparkování PPAS.

V předpremiéře šéfdesignér společnosti Kia Peter Schreyer představil také nový cee'd ve verzi s karoserií kombi. Detailní informace o tomto z hlediska prodeje klíčové podobě této modelové řady budou zveřejněny před zahájením prodeje v průběhu letošního roku.

  • Nová Kia cee´d také jako kombi
  • Nová Kia cee´d také jako kombi
  • Nová Kia cee´d také jako kombi
  • Nová Kia cee´d také jako kombi
  • Nová Kia cee´d také jako kombi
  • Nová Kia cee´d také jako kombi
  • Nová Kia cee´d také jako kombi
  • Nová Kia cee´d také jako kombi
  • Nová Kia cee´d také jako kombi